Skip to main content
Vraag

Kan het KPN abonnement worden opgezegd als er op het nieuwe adres geen glasvezel ligt?

• October 6, 2025
  • 8 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik heb sinds december 2024 een KPN abonnement voor TV + internet (glasvezel) en ben eigenlijk tevreden. Nu ben ik sinds 1 oktober verhuisd naar een andere locatie niet gek ver van mijn oude woning maar daar is GEEN glasvezel, hetgeen betekent dat ik weer terug moet naar 44 mb/s. Daar voel ik weinig voor tbh. Ze weten ook nog niet wanneer er hier glasvezel komt te liggen. Is dit reden om op te kunnen zeggen ? Zoals gezegd ik had het graag mee verhuisd maar dan wel mét glasvezel. 

THNX voor de tips / advies / replies 

8 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

​@Danyelsan 

Als de KPN op het nieuwe adres wel internet kan leveren dan is dat geen reden om jouw abonnement vroegtijdig op te kunnen opzeggen. Dan zul je het abonnement volledig moeten uitdienen als je nu opzegt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Maar wel zwaar onder de maat dan. Ze geven zelf een snelheid aan van 44 mb/s, terwijl ik nu 400 heb. Ik heb 4 maanden op glasvezel gewacht (heel gedoe destijds na beloftes dat het niet lang zou duren) en dan ga ik nu terug naar een … telefoonkastje ? 

• October 7, 2025

Jij bent zelf verhuist. Dat heb je zelf gedaan. Daar kan KPN niks aan doen dat jij verhuist.

Heb je een 1 jarig contract of een 2 jarig contract afgesloten in december 2024?

Welke snelheid heb je bij afsluiten oorspronkelijk gekozen? 

Dit topic gaat er ook over:

Alleen daar was de snelheid nog veel lager.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Ja zelf verhuisd inderdaad maar las ook al enkele keren dat als KPN niet dat kan leveren waar je voor getekend hebt, je dan wel kunt opzeggen. Op het moment dat ik mijn abonnement afsloot was er overigens nog geen sprake van een verhuizing. 2 jaar is het abonnement 

• October 7, 2025

Ja zelf verhuisd inderdaad maar las ook al enkele keren dat als KPN niet dat kan leveren waar je voor getekend hebt...

Waar heb je oorspronkelijk voor "getekend"? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Voor glasvezel.

Ze hadden me destijds al aangeboden ‘gewoon’ internet zolang te pakken totdat er eindelijk glasvezel aangesloten zou worden maar had daar weinig interesse in. Flink wat jaren Ziggo gehad maar wilde van én de telefoonlijn als ook de coax af. Er is nog geen zicht op het aanleggen van glasvezel op mijn postcode. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

Goedemiddag. 

U kunt het beste onderstaande topic even doorlezen, hier had een user ook dit probleem.

https://community.kpn.com/internet-9/de-reis-met-kpn-richting-incasso-en-kantonrechter-640684

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Danyelsan welkom op de KPN Community. Voor zover ik weet blijft een contract in stand bij een verhuizing mits we de optie hebben om over een alternatieve lijn te kunnen leven. Je kan altijd even bellen met de afdeling opzeggingen van de klantenservice om dit te bespreken. Dan heb je 100 procent duidelijkheid.