Skip to main content

Goededag, mijn schoonzus heeft recent een huis gekocht en ze heeft 2 maal een kpn wcd aansluiting, zelfde type als op de foto. 1 van de aansluitingen zit beneden bij de tv (vermoedelijk hoofdaansluiting) en de andere zit er recht boven in de slaapkamer (vermoed doorgelust vanaf die in de woonkamer). Beiden hebben een blindplaat die ik graag wil vervangen voor een utp wcd. Op die manier heeft ze op een nette manier internet boven en blijft de kpn aansluiting gewoon werken. Ik vraag me af of deze blindplaat gewoon een standaard maat is en of hier gewoon een utp wcd in past. Mochten hier mensen ervaring mee hebben of hier iets over kunnen zeggen dan hoor ik dat graag

Als je de foto deelt kunnen we meedenken.

Excuus, vergeten toe te voegen. Zie onderstaande foto. Dit type wcd heeft ze dus 2x in huis.

Die bovenste plaat kun je er inderdaad gewoon uit halen, daar zit niks achter, mogelijk zit er nog wel een oude telefoonkabel los in die naar boven gaat, die kun je dan als trekkabel gebruiken voor een netwerkkabel.

Maar een passende wcd deksel zul je hier niet voor vinden. Je kunt eventueel met een kleine boor een gaatje door de blindplaat maken en dan de netwerkkabel er uit laten lopen en op een rj45 stekker afwerken.

Andere optie is hele plaat vervangen door een gangbaar merk zoals busch en jaeger of gira en dan 1 x (of 2 bij pairbonding) rj11 wcd onderin en 1x rj45 bovenin plaatsen. Alleen doen als je weet wat je aan het doen bent.

Beetje dit idee maar dan met bovenin rj45 aansluiting: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/3c3bbc23-ce5d-4c96-a0e5-7fead00faea7.png

Thnx ​@gjtm! 1e optie is idd wat ik nu het plan is. De 2e optie heeft wel de voorkeur, maar dit is zo'n grote rechthoekige inbouwdoos, waar de schroefgaten aan de zijkant ontbreken. Een normaal binnenwerk kan hier dus niet in.

Misschien heb je nog wat aan de adviezen uit dit oude topic:

Succes!

Het probleem is volgens mij dat er achter die deksels van KPN, deze dus:

Een doos in de muur zit waar geen reguliere afdekplaatjes op passen. De schroefjes waarmee reguliere afdekplaatjes mee bevestigd zitten, die zitten bij de doos van KPN op een totaal andere plek.

vHet probleem is volgens mij dat er achter die deksels van KPN, deze dus:

Een doos in de muur zit waar geen reguliere afdekplaatjes op passen. De schroefjes waarmee reguliere afdekplaatjes mee bevestigd zitten, die zitten bij de doos van KPN op een totaal andere plek.

Dat klopt helemaal. En helaas is er echt niks voor te verkrijgen. Ik als monteur maar vele collega’s met mij hebben zo nu en dan het idee de lucht in gegooid om hier een RJ45 inbouwdoos voor te ontwikkelen, maar helaas is dat tot nu toe nooit gerealiseerd. 

Hoe ik het nu doe is vaak een stukje plastic (connector) van het ISRA plaatje afknippen en dan de kabel door het gat naar buiten laten lopen, helaas is dit niet de meest mooie oplossing.

Hoi ​@Wassol, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht wordt! Kom je er een beetje uit zo?

Reageer