Skip to main content

Hallo allen,

Op dit moment zit ik in een zeer frustrerend traject met Odido. Ik heb al 30 dagen geen internet vanwege een storing. Guidion langsgeweest en een medewerker van Current Connect namens Reggefiber (KPN). Allebei konden ze niks doen en wijzen ze naar elkaar. Conform de voorwaarden van Odido mag ik dan opzeggen omdat zij de storing niet binnen 30 dagen hebben kunnen verhelpen. Het zou volgens Reggefiber niet gaan om een breuk in de grond, maar het zou liggen in gedeelte wat Odido huurt(?) en waar KPN niet bij kan/mag.

Vanochtend geregeld maar met als kanttekening dat ik wel een opzegtermijn heb van een maand. Van de zotte natuurlijk want zij kunnen mijn storing niet verhelpen en willen dan nog wel dat ik een maand  en betaal. Per 28-12 ben ik er zeker vanaf en ik ben nog op allerlei manieren aan het proberen om dit per direct te doen. 

Nu kan ik of naar Ziggo of naar KPN. KPN is ook glasvezel. Maar kan ik bij KPN een abonnement afsluiten zonder dat ik met dit zelfde probleem te maken krijg? Volgens de medewerker van Current Connect zou ik een hele nieuwe aansluiting krijgen (in de centrale) bij KPN. Is dit juist?

Hallo ​@Buakaw89 ,

Daar kun je heel snel achter komen door het vullen van de glasvezelcheck:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/hetkpnnetwerk

KPN en Odido hebben verschillende aansluitingen. 

Ja klopt, u krijgt idd een andere aansluiting (poort) in de centrale.

Ja klopt, u krijgt idd een andere aansluiting (poort) in de centrale.

Dus als ik een abonnement afsluit bij KPN (zonder overstapservice) dan kan dat zonder problemen en zonder dat Odido iets tegenhoud omdat mijn contract nog doorloopt tot 28-12? Dus het is niet zo dat zij de glasvezellijn naar mijn woning blokkeren tot 28-12? Ik roep maar iets..

Beste ​@Buakaw89 , als jij 1 fysieke glasvezelaansluiting in huis hebt, moet je van de overstap regeling gebruik maken, er kunnen niet 2 providers over 1 glasvezel lijn 

Beste ​@Buakaw89 , als jij 1 fysieke glasvezelaansluiting in huis hebt, moet je van de overstap regeling gebruik maken, er kunnen niet 2 providers over 1 glasvezel lijn 

Ja dan wordt het dus een probleem. Want mijn contract loopt dus nog tot 28-12 en 'Nederlands Kampioen klant pesten' Odido zal dat ongetwijfeld niet eerder vrijgeven. Ook niet als zij geen diensten kunnen leveren vanwege de storing. Dan blijft alleen Ziggo over denk ik.

Reageer