Skip to main content

Hallo allemaal,

Per 1 december ga ik verhuizen en neem ik mijn KPN abonnement mee.

Dit heb ik online doorgegeven. In de bevestigingsmail zie ik dat ik een zwart glasvezel kastje krijg, waar vervolgens je je eigen KPN modem op aansluit.

De vorige bewoner had/heeft Ziggo.

Via de KPN website zie ik dat op mijn nieuwe adres glasvezel beschikbaar is.

Weet alleen niet wat dit precies inhoud, kan je nu gewoon het zwarte glasvezel kastje van KPN er op klikken?

Weet niet of die aansluiting (FTU) universeel is? Appartement is van 2020.

Hoi @Trajectum , dan moet er een glasvezelaansluitpunt aanwezig zijn. Vaak zit dat in de meterkast, soms in de woonkamer. Daar schuif je het zwarte kastje overheen en verbindt dat met het modem.

 


Bedankt voor je snelle reactie. glasvezelaansluitpunt is dus niet provider gebonden? 


Nou niet providergebonden…

Ziggo kan alleen via de bekende coax aansluiting leveren. Providers als kpn, Odido en andere leveren via die glasvezel.


Hallo @Trajectum, om een KPN abonnement aan te kunnen sluiten dient er een aansluitpunt te zijn. Op onze website geven we aan welke aansluitpunten er zijn en waar je ze eventueel kunt vinden: Waar zit je KPN aansluitpunt? 

Ziggo gebruikt de coaxkabel en daar hoort een ander aansluitpunt bij. 


@Jeroen_dB 

 

Ik zie pas de aansluiting als ik daadwerkelijk ga verhuizen. Kan KPN al zien welke aansluiting aanwezig is?

Bedankt.


@Jeroen_dB

 

Ik zie pas de aansluiting als ik daadwerkelijk ga verhuizen. Kan KPN al zien welke aansluiting aanwezig is?

Bedankt.

Waarschijnlijk niet. Er zijn omslagpunten tot en vanaf wanneer een bepaald model is gebruikt. De aansluiting heeft wezenlijk niks met KPN de provider te maken dat valt onder KPN Netwerk de beheerder. Het valt mij op dat een oudere gebruikt aansluitpunt ofwel ftu ontbreekt bij het overzicht.

 

U heeft dus nog geen  sleutel of uw toekomstige woning nog niet van binnen gezien?


@Galdor68 

 

Ik heb het appartement een keer gezien met de makelaar. Wel even in de meterkast gekeken, maar niet bij stil gestaan wat er allemaal in zit. Heb van de verkoopmakelaar gehoord dat de huidige bewoner Ziggo had, maar ik wil graag mijn KPN abonnement meenemen.

 

Verhuizing is al geregeld en wordt al een Glasvezel kastje opgestuurd, maar weet dus niet welke aansluiting ik heb en of daar ook naar gekeken wordt als ze zo’n kastje opsturen.


Je geeft aan dat er in de bevestiging van KPN staat dat je een zwart "glasvezel kastje" krijgt.

Dat betekent dus feitelijk dat het glasvezel aansluitpunt (FTU) van KPN Netwerk is en dat alles dus goed moet komen.


Duidelijk, er zijn helaas wel vaker verkeerde kastjes gestuurd. Dat er een kastje wordt gestuurd houd bijna in dat op dat adres alleen de aansluiting zit, meestal mag dat zwarte kastje achterblijven. Ik ben nu drie keer verhuisd en kon dat kastje steeds laten hangen. 

Zover mij bekend is de administratie niet altijd goed op orde wat waar aanwezig is.

 


Het klopt inderdaad niet altijd, maar meestal is het type FTU wel terug te vinden in de systemen.  Grote kans dat dat een opschuift NT is. 

Staat er geen typenummer bij in die mail?


Hallo allemaal,

 

heb al een foto ontvangen via de makelaar dat de aansluiting aanwezig.

 

bedankt.

 

mag een slotje op