Skip to main content

Is het mogelijk dat ik een UTP kabel aansluit op een bestaande modem en dan de andere kant van de kabel (ca. 50 meter) aansluit op een andere modem (bij een overkapping )? En op die modem ook een wifi punt installeer?? En kan ik dan ook nog verder gaan met een derde modem en dit weer hetzelfde doen??

Beste ​@door47 2 KPN-modems tegelijk aansluiten gaat niet lukken, als het goed is heb je er ook maar 1.

Je zou eventueel wel een ander merk modem extra aan kunnen sluiten, waarbinnen je het modemdeel uit kunt schakelen en dan in kunt richten als accesspoint.

Daarvoor kun je toch een switch nemen ? Daarvoor kun je ook die 50 meter overbruggen, En op die switch kun je ook wifi accesspoint installeren.

Donald

Een oplossing met een switch en aparte accespoints is inderdaad beter als een modem. Als je apparatuur onder een overkapping gaat plaatsen dan moet je er ook rekening mee houden dat deze geschikt is voor buitenmontage. 

Hallo ​@door47, ik zou inderdaad hetzelfde adviseren als ​@eagle3824 

Een oplossing met een switch en aparte accespoints is inderdaad beter als een modem. Als je apparatuur onder een overkapping gaat plaatsen dan moet je er ook rekening mee houden dat deze geschikt is voor buitenmontage. 

Reageer