Skip to main content

Ik en mijn vrienden speelden in het verleden heel vaak een online spel samen. Maar blijkbaar had een van die vrienden wel eens valsgespeeld, waardoor hij een IP-ban kreeg. Hier wisten wij niks van. Een paar dagen later gebeurde precies het zelfde bij mij, waarschijnlijk omdat ik heel vaak met hem speelde en vonden de admins het 'verdacht' of zo, dus hebben ze mij ook maar een IP-ban gekregen.

Maargoed, het feit dat ik gebanned werd was volkomen onterecht en ik heb geprobeerd om mijn onschuld bij ze te bewijzen, maar ze wilden er eigenlijk niet op in gaan, omdat ik ook niet echt kon bewijzen dat ik niet gehacked zou hebben/zou gaan hacken, wat een beetje vreemd is.

VPN werkt ook niet, om een of andere reden. Dus de enige manier om voor mij dat spel weer online te spelen is om een nieuw IP-adres te krijgen, dus mijn vraag is bij deze; is dit mogelijk?

Dank.

Nee. Want dan krijgt iemand anders later dat ip adres. En dan word deze klant met uw probleem opgezadeld. 


Nouja niet per se. De kans dat diegene precies het zelfde spel online zou gaan spelen is nihil.


Dat zal zeer waarschijnlijk niet gehonoreerd worden, ik ben zelfs bang dat je sowieso nul op rekest zult krijgen. IPv4 adressen zijn schaars en jouw huidige IPv4 adres zou dan wellicht op korte termijn aan een andere abonnee toegewezen worden waardoor hij/zij dan niet zou kunnen gamen.


Dus de enige oplossing is om een nieuwe provider aan te vragen?


Dus de enige oplossing is om een nieuwe provider aan te vragen?

Klopt.


Ik dank u.


Reageer