Skip to main content

De vorige bewoners hadden een aansluiting van Delta, wij hebben een aansluiting van KPN genomen.

Het zelfde abonnement wat wij al hadden, dit gaf geen enkel probleem.

Een kennis die bij Delta werkte vertelde later dat het niet kon, het netwerk was van Delta en is komen kijken .

Gaat dit nu ook zo bij het glasvezel netwerk . Het kan niet maar toch wel?

 

U kunt wel internet en tv van KPN afnemen. Maar KPN levert dan gewoon over de telefoonlijn. KPN levert niet over het netwerk van Delta. 


Hallo @molenwiek , als je ook glasvezel wilt gebruiken kun je overstappen naar Delta, KPN levert op jouw  adres blijkbaar alleen nog via de koperlijn.


Hallo Wijsgeer, het klopt dat KPN niet op mijn adres glasvezel levert. Maar dat zal wel een keer komen.

maar zoals ik aangaf nu gaat bij mij over de koperdraad van het  Delta netwerk ook KPN. 

Ik kan mij niet indenken dat iedere provider een eigen kabel in de grond stopt.

En dat het nu dringen is wie als eerste  glasvezel levert en op deze manier de meeste klanten probeert te werven. Wanneer KPN toch een kabel neerlegt wacht ik daar op.


maar zoals ik aangaf nu gaat bij mij over de koperdraad van het  Delta netwerk ook KPN. 

Wat bedoelt u hier mee? De koperdraad is niet van Delta. Die is van KPN. En daar zal Delta niet over leveren voor zover ik weet. De glasvezel is van Delta. 

Ik kan mij niet indenken dat iedere provider een eigen kabel in de grond stopt.

Toch is het zo. Ziggo heeft ook een eigen netwerk waar verder niemand over levert.

Delta dus ook. Nou ja, Caiway levert er ook over. En misschien in sommige gebieden Solcon. Maar daarmee is het wel zo ongeveer klaar.

T-Mobile stopt ook eigen kabels in de grond waar verder niemand over levert.

En zo KPN ook. Daar leveren dan ook nog een paar andere providers over. Maar geen Delta of Ziggo. En T-Mobile levert wel over het kopernetwerk van KPN, maar volgrns mij niet over de glasvezel van KPN.

En dat het nu dringen is wie als eerste  glasvezel levert en op deze manier de meeste klanten probeert te werven. Wanneer KPN toch een kabel neerlegt wacht ik daar op.

Dat kan nog wel 10 jaar duren als je pech hebt.


😂 geduld is een schone zaak. en pech heb ik zeker niet, ik ben erg content met de service die ik al tientallen jaren heb gekregen.


10 jaar geleden nam ik een abonnement van KPN de vorige eigenaar van ons huis had Delta.

Een medewerker van Delta die ik onderweg tegen kwam zij dat dit niet kon omdat deze telefoonlijn van Delta is. 

Toen ik vertelde dat ik toch een KPN abonnement had is hij meegekomen om te kijken.

Ik wacht maar af voorlopig heb ik genoeg snelheid en goede wifi ontvangst.

Bedankt voor alle reacties.


10 jaar geleden nam ik een abonnement van KPN de vorige eigenaar van ons huis had Delta.

Een medewerker van Delta die ik onderweg tegen kwam zij dat dit niet kon omdat deze telefoonlijn van Delta is. 

Toen ik vertelde dat ik toch een KPN abonnement had is hij meegekomen om te kijken.

En? Wat zei die toen?


Hoi @molenwiek, wil je weten wanneer glasvezel bij jouw beschikbaar komt. Laat dan je gegevens achter bij KPN Netwerk. Je krijgt dan updates als er wat gaat veranderen in het netwerk. KPN Netwerk beheert ons netwerk namelijk. 

Nog een fijne zondag en mocht er nog weer iets zijn, laat het dan weten. 


En zo KPN ook. Daar leveren dan ook nog een paar andere providers over. Maar geen Delta of Ziggo. En T-Mobile levert wel over het kopernetwerk van KPN, maar volgrns mij niet over de glasvezel van KPN.

T-Mobile levert ook over de glasvezels van KPN Netwerk. In veel wijkcentrales hebben ze eigen apparatuur staan en in gebieden waar er weinig afgenomen wordt huren ze een aansluiting bij KPN Wholesale op de apparatuur van KPN. Bij PON netwerken waar er gepatcht wordt in de wijkcentrale willen ze ook nog wel eens eigen apparatuur plaatsen, bij de patchloze verbindingen met de passieve straatkasten levert T-Mobile enkel op WBA-basis.