Skip to main content

Ik ben een nieuwe bewoner in een woning in Almere Oosterwold. Hierbij wordt nu voorspeld dat de glasvezelkabel pas rond December 2024 - Januari 2025 gelegd wordt. Nu heb ik van buren in de omgeving gehoord dat KPN een noodpakket aanbiedt waarbij er een soort hotspot wordt geplaatst om deze tijd te overbruggen. Wat voor opties worden hiervoor aangeboden? En hoe kan ik zo'n optie aanschaffen?

Heb je een abonnement afgesloten?


Heb je een abonnement afgesloten?

Nee, ik zou eerst graag willen weten wat ik voor dit abbenment krijg voordat ik iets afsluit. 1,5 jaar is namelijk niet niks om te gokken op een goed noodpakket.


Kpn biedt in het geval je een abonnement hebt afgesloten maar nog niet aangesloten kan worden in enkele gevallen een noodpakket aan. December/januari is een voorlopige planning. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt kan dat ook best nog veranderen.  Heb je geen koperaansluiting waarop je aangesloten kan worden? Levert Ziggo op het adres?


Helaas hebben wij ivm een nieuwbouwwijk helemaal geen aansluiting (dus ook geen koper of ziggo). Zover ik nu weet is alleen KPN gevraagd om een kabel te leggen maar dat kan dus nog wel even duren. Vandaar dat ik hoop te achterhalen welke noodpakketten er beschikbaar zijn zodat ik hier een keus uit kan maken. Ik ben niet zo dol op gokken met het afsluiten van een abonnement zonder dat ik weet wat ik "tijdelijk" voor mijn geld krijg.


Het is niet zo dat je een noodpakket kan huren.  Alleen aan klanten die een (langdurige) storing hebben kunnen dat krijgen. Wat je kan doen is een jaarabonnement nemen op digitenne wat tv betreft. Wat internet betreft is een unlimited mobiel abonnement waarschijnlijk de enige oplossing. Ik vermoed dat de buren al een kpn abonnement hadden. 


@Julian Nijholt Die datum is onzin. Er is voor jouw adres een parkeerdatum door de aannemer (van KPN Netwerk) ingevoerd van 31-12-2024 en daarom zie jij dec 2024/jan 2025. Als je de sleutel al hebt zou de aannemer op dit moment moeten proberen een planning te maken om het toch zo snel mogelijk aan te sluiten en pas als die planning er is passen ze de datum realistisch aan.

Wat je kan proberen is contact zoeken met KPN Netwerk (https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/) en hen sowieso aangeven dat jullie de sleutel al hebben en dat de aansluiting dus snel gemaakt moet worden. Je kan hen ook proberen te vragen om een Internet noodpakket. Dit staat los van de provider KPN.

@Joep1965 Omdat die datum van KPN Netwerk zo ver weg ligt kan je dus ook geen abonnement vooruit bestellen.


@Julian Nijholt Die datum is onzin. Er is voor jouw adres een parkeerdatum door de aannemer (van KPN Netwerk) ingevoerd van 31-12-2024 en daarom zie jij dec 2024/jan 2025. Als je de sleutel al hebt zou de aannemer op dit moment moeten proberen een planning te maken om het toch zo snel mogelijk aan te sluiten en pas als die planning er is passen ze de datum realistisch aan.

Wat je kan proberen is contact zoeken met KPN Netwerk (https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/) en hen sowieso aangeven dat jullie de sleutel al hebben en dat de aansluiting dus snel gemaakt moet worden. Je kan hen ook proberen te vragen om een Internet noodpakket. Dit staat los van de provider KPN.

@Joep1965 Omdat die datum van KPN Netwerk zo ver weg ligt kan je dus ook geen abonnement vooruit bestellen.

Dank je wel voor de reactie, ik ga er achteraan!