Skip to main content

Goedendag,

Helaas kan ik via KPN alleen op mijn ADSL verbinding 20 Mbit/s down en 2 Mbit/s upload maximaal krijgen. Ik heb vanuit KPN hiervoor een 4g buitengebied sim die mijn download met ongeveer 40 Mbit/s verhoogd. Graag zou ik mijn download maar zeker ook mijn upload willen verhoogd hebben.

Wat zijn hierin de mogelijkheden aangezien glasvezel voorlopig niet beschikbaar is in mijn straat?

Gr, W_K

Gebruik je een buitenantenne @W_K ? Welk up snelheid haal je?


Hi, ik heb geen antenne. Vanuit KPN kan ik download 50 Mbit/s maximaal krijgen op mijn 4g buitengebied sim. Upload heb ik niet extra. Is niet mogelijk met deze sim volgens KPN.


Klopt die 50 is inderdaad het maximaal. Ik heb om het maximale eruit te halen een buitenantenne geplaatst. Ik heb 50 erbij voor down en 15 erbij voor up. Wel pas na het heel goed uitrichten van de antenne. Maar het is niet zo dat ze voor jou aansluiting aan een knop kunnen draaien waardoor de snelheid hoger wordt. Het is zoals het is.


Dat is raar. Er zou ook zeker in de upload wat bij moeten komen. Bij mij is VDSL 17/2 en met het 4G buitengebied modem er bij plm. 70/8. Vaak is upload zelfs bijna 20 Mbps., zeker in de avond en nacht, overdag dus rond 8.

Â