Skip to main content
Beantwoord

Kan ik op het nieuwe adres pairbonding krijgen?

Wouterie
Helper
Forum|alt.badge.img

Wij hebben op dit moment een VDSL aansluiting en via pairbonding hebben we een prima internetverbinding. Maar we gaan verhuizen binnen de wijk en de nieuwe woning beschikt niet over een mooi ISRA-punt maar heeft een telefoonstopcontact in de woonkamer.

Nu zou ik graag mijn bonded VDSL behouden, maar is dat te doen via zo'n telefoonstopcontact? En als dat zo is, hoe sluit ik dat netjes aan op mijn modem? 

Beste antwoord door Maja van KPN

Bedankt @Wouterie!

Op dit adres leveren wij inderdaad via Pairbonding, met de verwachte snelheid van 180/53 zoals je al te horen had gekregen 😊 Aangezien je nu nog niet een geschikt isra punt hebt hiervoor, zal er ook een monteursafspraak gepland gaan worden waarbij 1 van onze monteurs langs komt om het isra aan te passen!

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22151 reacties
  • 2 juni 2023

De vraag is maar of pairbonding leverbaar is op het nieuwe adres.  Welke snelheid zou je kunnen halen volgens de site van kpn?

Wouterie
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 2 juni 2023
Joep1965 schreef:

De vraag is maar of pairbonding leverbaar is op het nieuwe adres.  Welke snelheid zou je kunnen halen volgens de site van kpn?

Ze zeggen 180/53 op het nieuwe adres en 64/15 op het huidige adres. Maar in de praktijk haal ik hogere snelheden.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 2 juni 2023

Prima toch? Dan gaat u er alleen maar op vooruit. Of dat met of zonder pairbonding is, dat ziet u vanzelf. 

Wouterie
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 2 juni 2023
Nick83 schreef:

Prima toch? Dan gaat u er alleen maar op vooruit. Of dat met of zonder pairbonding is, dat ziet u vanzelf. 

Oh zeker, ik denk dat we een stuk dichter bij de wijkkast zitten. Maar om het maximale uit het koper te persen is het natuurlijk leuk om met twee aderparen te werken. Ik vraag me af hoe je dat elegant aansluit op zo'n telefoonstopcontact.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22151 reacties
  • 2 juni 2023

Ik weet het niet. Waarschijnlijk zal er een monteur moeten komen om dit aan te sluiten. En misschien heb je die snelheid gewoon met één aderpaar.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 2 juni 2023

Als er sprake is van pairbonding, dan word er volgens mij automatisch een monteur ingepland. 

Wouterie
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 2 juni 2023
Nick83 schreef:

Als er sprake is van pairbonding, dan word er volgens mij automatisch een monteur ingepland. 

Ik zet de koffie vast aan ;) We gaan het merken, ik zal deze keer met m'n vingers van de KPN spullen afblijven. 

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 2 juni 2023

180 kan sowieso alleen maar met pairbonding. Daar is onderstaande aansluiting voor nodig. Zit ie er niet en je hebt het 200 Mbps abonnement dan zal er een monteur voor moeten komen. 

Via de 'varkenssnuit' is het tot 100 Mbps.

Snelheid is relatiefEen website komt met circa 3 Mbps binnen en dat is maar kort. HD van kpn max 14,2. Zolang de stream aan staat.

aansluiting voor pairbonding

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 5 juni 2023

Hi @Wouterie,

Om het zeker te weten, wil ik wel even een kijkje nemen in onze systemen 😊 Zou je daarvoor postcode en huisnummer willen noteren het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Wouterie
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 7 juni 2023
Maja_ schreef:

Hi @Wouterie,

Om het zeker te weten, wil ik wel even een kijkje nemen in onze systemen 😊 Zou je daarvoor postcode en huisnummer willen noteren het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

@Maja_  Done! 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • Antwoord
  • 7 juni 2023

Bedankt @Wouterie!

Op dit adres leveren wij inderdaad via Pairbonding, met de verwachte snelheid van 180/53 zoals je al te horen had gekregen 😊 Aangezien je nu nog niet een geschikt isra punt hebt hiervoor, zal er ook een monteursafspraak gepland gaan worden waarbij 1 van onze monteurs langs komt om het isra aan te passen!