Skip to main content

Kan ik overstappen op glasvezel?

• January 4, 2026
  • 57 reacties
  • 389 keer bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 10, 2026

Nou dat is dan een fikse teleurstelling. Dus die slogan “supersnel” internet en bla bla heeft weinig waarde. Ik wens je fijn weekend en bedankt voor de info 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Als je bekabeld hebt, is het supersnel. Het is overigens vrij duidelijk dat wi-fi altijd langzamer is dan bekabeld. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 13, 2026

Nou ArienC, heb net KPN medewerker aan de lijn gehad, over dat loszittende kastje, maar geen monteur omdat er geen storing was. Wil ik dat gerepareerd hebben moet ik de monteur zelf betalen. Dus komt iemand in opdracht van KPN aanleggen. Wordt schijnbaar niet goed aangelegd, anders gaat zo'n kastje niet loszitten, en wil je dat verbeterd hebben, moet je dit zelf betalen. Ik kan natuurlijk er zelf ook wel een dieper gat inboren met twee langere plugen en schroeven, maar ik vind dit nergens op lijken. 

• January 13, 2026

Als het zwarte glasvezelkastje er is kun je KPN bellen voor een gratis monteur. Dan zeg je gewoon dat je hem er niet op krijgt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 13, 2026

Marlon, dank voor je reactie, maar ik z. al eerst even met Glaspoort contact opnemen. Kijken wat hun zeegen. Je hoort nog

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 15, 2026

Als het zwarte glasvezelkastje er is kun je KPN bellen voor een gratis monteur. Dan zeg je gewoon dat je hem er niet op krijgt.

Hier sluit ik mij ook bij aan, als er iets aan de hand is tijdens de installatie en het niet lukt dan kun je dit aangeven om een monteur aan te sturen. Als ik het goed begrijp ben je nog niet over op glasvezel, dus dan kun je nog een gratis installatiemonteur krijgen. Doe dit wel voordat je de glasvezelverbinding activeert. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 15, 2026

ik wacht even de reactie van Glasvezel of. Maar je wordt tegenwoordig zeer ontmoedigd door reactie van sommige leveranciers van wat dan ook. Als je contact zoekt moet je door een groot bos van stappen en beveiligingscodes en ven je een half uur verder alvorens je iemand heb en dan kort en bondig zeggen u heeft geen storing dus geen monteur.  Als ik mijn kop volg zeg ik: stik met jullie rotzooi