Skip to main content
Beantwoord

Kan ik van mijn 200 Mbit/s abonnement overstappen op het 500 Mbit/s abonnement?

• March 31, 2025
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

ThijsNL
Helper
Forum|alt.badge.img

Best KPN,

Ik las vandaag op Tweakers dat KPN de prijs van 200/200 naar beneden bijsteld.

Tevens las ik daar ook dat er een 500/500 abo gaat komen voor de prijs van wat men eerst betaalde voor het 200/200 abo.

Nu heb ik zeker interesse in het 500/500 abo, en dat wilde ik dan ook even checken op jullie site.

Helaas zag ik daar het 500/500 abo nog niet bij staan, maar toen ik bij het overzicht van mijn huidige producten ging kijken, zag ik daar ineens iets raars staan.

Onlangs heeft KPN mijn snelheid "gratis” verhoogt van 100/100 naar 200/200, op zich allemaal top uiteraard, en het werkt ook zonder problemen.

Maar als ik nu in mijn product overzicht kijk, staat daar dat mijn huidige snelheid 200/20 is i.p.v. 200/200, wat dus NIET klopt.

Voor de zekerheid heb ik even een speedtest gedaan, en die blijkt gewoon de 200/200 te behalen, dus nu vraag ik me dan ook af, waarom de site bij mijn producten aangeeft dat ik 200/20 heb…

Ik wil binnenkort graag overschakelen naar 500/500 wanneer dat beschikbaar is, maar als op de site staat dat ik 200/20 heb terwijl ik 200/200 heb, kom ik denk ik in de problemen als ik wil overstappen naar 500/500, dit omdat jullie systeem dan ervan uitgaat dat ik upgrade van 200/20 i.p.v. 200/200.

Even kort samengevat:

• Ik heb een 200/200 abo
  • Site geeft aan dat dat een 200/20 is (wat dus niet correct is)
  • Ik wil upgraden van 200/200 naar 500/500 wanneer abo prijzen aangepast zijn

Is er iemand die dit na kan checken, en evt. de vermelding bij mijn producten kan corrigeren van 200/20 naar 200/200?

Alvast bedankt.

Mvg,

Thijs

Productoverzicht (met foute vermelding) + Recente Speedtest

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@ThijsNL ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) mogelijk goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Maar aangezien jij gratis bent verhoogd naar 200 Mbit/s vraag ik mij af of je jouw abonnement nog goedkoper kunt krijgen. 500 Mbit/s lijkt voor jou niet mogelijk.  

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 31, 2025

Beste ​@ThijsNL als je contractvrij bent kun je dat doet, anders eerst je contract ‘uitzitten’.

Zie onderstaande link:

ThijsNL
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 31, 2025

@JanD Bedankt voor je reply.

Hoe kom ik erachter of ik contractvrij ben? 🤔

Maar dan zit ik nog steeds met de foute vermelding op de site.

Ik heb 200/200 glasvezel, maar hij geeft op de site 200/20 aan, wat voor zover ik heb gevonden, is dat de snelheid voor koper, niet voor glasvezel.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 31, 2025

Beste ​@ThijsNL in MijnKPN kun je je contractdatum zien,

Als je contractvrij bent, kun je via de verlengshop je abo aanpassen/verlengen met de juiste bedragen.

• March 31, 2025

Welk abonnement heb je nu? Welke naam staat er op de factuur 2de blad? Alles-in-1? Hussel? Internet & TV?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 31, 2025

Hallo ​@ThijsNL ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) mogelijk goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Maar aangezien jij gratis bent verhoogd naar 200 Mbit/s vraag ik mij af of je jouw abonnement nog goedkoper kunt krijgen. 500 Mbit/s lijkt voor jou niet mogelijk.  

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

ThijsNL
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 31, 2025

Beste ​@ThijsNL in MijnKPN kun je je contractdatum zien,

Ik denk dat ik aan een bril moet, want ik zie in MijnKPN nergens een contractdatum staan.  🤔

Welk abonnement heb je nu? Welke naam staat er op de factuur 2de blad? Alles-in-1? Hussel? Internet & TV?

Daar staat o.a. Internet & TV (+bellen)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 31, 2025

@ThijsNL 

Er is nu ineens een storing. Een half uurtje terug kon ik het nog zien, maar nu niet meer. 

Als de storing voorbij is, kun je onderin op producten kiezen. En dan internet.   

• April 1, 2025

@JanD Bedankt voor je reply.

... 

Maar dan zit ik nog steeds met de foute vermelding op de site.

Ik heb 200/200 glasvezel, maar hij geeft op de site 200/20 aan, wat voor zover ik heb gevonden, is dat de snelheid voor koper, niet voor glasvezel.

Dat is bij mij ook. Ik heb sinds afgelopen oktober glasvezel en vlak daarna is de gratis verhoging ingegaan; die was al aangekondigd voordat de glasvezel actief werd. Ik haal bekabeld nu zelfs een iets hogere upload dan download. Mij boeit 't eigenlijk niet wat er staat zolang de praktijk maar klopt.

Waarschijnlijk heb je, net als ik, nog een Hussel abo en die werden indertijd, ook over glasvezel, in eerste instantie asymmetrisch geleverd. Een dwaling van kpn waar ze al snel van terug kwamen, maar dat administratief blijkbaar nog niet is rechtgezet?! 🤔