Skip to main content
Antwoord

Kan ik zowel DSL als WAN aangesloten laten op de Box 12?

• May 28, 2025
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik vraag mij af of het correct is dat zowel de dsl stekker als de rode wan stekker aangesloten is op mijn Box 12.

Ik heb glasvezel (kpn) en geen vaste telefoon.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Bij overgang op glas moet je de dsl er daadwerkelijk uit halen. Het modem snapt het niet altijd even goed en kan bij een migratie naar glas waarbij enkel glas wordt aangesloten en de dsl niet wordt verwijderd nog heel lang op koper blijven draaien. Dus altijd de dsl er uit wanneer glas draait. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 28, 2025

Kan ws geen kwaad, maar ik zou de dsl eruit halen, dan kan die ook geen storing veroorzaken.

• Auteur
  • Helper
  • May 28, 2025

Kan ws geen kwaad, maar ik zou de dsl eruit halen, dan kan die ook geen storing veroorzaken.

Dank voor je snelle reactie.

Als ik het goed begrijp is de dsl analoog toch?

Ik heb alles glasvezel van kpn dus dan is de dsl kabel overbodig?

Leen59
Wijsgeer
  • May 28, 2025

DSL, oftewel Digital Subscriber Line, is een digitale datacommunicatietechniek die internet via de bestaande koperen telefoonlijn mogelijk maakt.

Als je glasvezel hebt zal dsl ws inactief gemaakt zijn.

je merkt het vanzelf als je dsl ontkoppelt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • May 28, 2025

Bij overgang op glas moet je de dsl er daadwerkelijk uit halen. Het modem snapt het niet altijd even goed en kan bij een migratie naar glas waarbij enkel glas wordt aangesloten en de dsl niet wordt verwijderd nog heel lang op koper blijven draaien. Dus altijd de dsl er uit wanneer glas draait. 

• Auteur
  • Helper
  • May 29, 2025

Dank. Dat klinkt ook het meest logisch inderdaad en ik verbaasde me erover dat de monteur deze liet zitten na het aansluiten van glasvezel. Ik heb m inmiddels verwijdert en kijk wel wat hij gaat doen 👍