Skip to main content

Beste KPN-team,

Ik hoop dat dit bericht u in goede gezondheid bereikt.

Ik verhuis naar een nieuwe woning en heb hulp nodig om ervoor te zorgen dat de bestaande LAN-kabels en wandcontactdozen bruikbaar zijn. Als dit niet het geval is, zou ik graag hulp willen bij het bijwerken of vervangen van de huidige Ethernet-kabels en wandcontactdozen. Een betrouwbare LAN-verbinding is cruciaal voor mijn internetgebruik en zonder deze verbinding zou ik moeten overwegen om van provider te veranderen als er geen oplossing is.

Ik begrijp dat er kosten aan verbonden zijn en daar ben ik op voorbereid. Ik heb de KPN-winkel bezocht en zij adviseerden mij om contact op te nemen via dit forum.

Zou het mogelijk zijn om een afspraak te maken voor vrijdag de 30e? Een foto van de bestaande LAN-kabels in de muur is bijgevoegd ter referentie. Ook moet de glasvezelkabel (modem) door KPN worden geïnstalleerd.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Welkom op de community. 🙂

**verwijderd**


Dit kan zeker door een KPN monteur gedaan worden. Je kan het beste een afspraak maken via het gratis 0800-0402 nummer. Ik voer wekelijks verhuis orders uit bij klanten. Dit soort extra werkzaamheden worden echter wel in rekening gebracht, maar via een KPN monteur zal het veel goedkoper zijn dan dat je het een elektricien laat doen.

 

Hou er wel rekening mee dat monteurs momenteel enkel cat5e kabels op de bus hebben (snelheid tot 1000 Mbit/s) en enkel een RJ45 inbouw doosje voor 1 connector hebben. Maar kabels testen, door leidingen trekken en afwerken kan zeker. Het uploaden van de foto is overigens wel niet gelukt zie ik. Dus misschien dat die nog geplaatst kan worden, dan kan de situatie beter beoordeeld worden. 


Er is zeker veel mogelijk, zoals Dave aangeeft @Bluebells! Op deze pagina kan je trouwens ook meer informatie over vinden: https://www.kpn.com/service/monteur .


Dank u voor uw reacties, precies de informatie die ik zocht en de foto was uiteindelijk niet nodig. Fijn weekend!


Ik wens je ook een fijn weekend en mocht er toch nog iets niet duidelijk zijn laat het dan weten!


Reageer