Skip to main content

geachte KPN (mee)lezer,

kunnen jullie mn nieuwe ipadres (zie profiel) whitelisten zodat ik weer bereikbaar ben in huis en kan bellen (via bellen over wifi).

mijn glasvezel provider  heeft me een nieuw ip adres gegeven ivm problemen met mijn vorige ip adres (kwam uit een ip nummer blok dat ze in buitenland gekocht hebben en in sommige databases is de tagging nog niet-nederland zodat aantal websites (AD.nl, Tidal) me niet servicen/content tonen die alleen voor NL is)

@KPN Webcare kunnen jullie me helpen met bijgaande? ik heb geen idee wat de snelste ingang is bij KPN om weer bereikbaar te worden


Hoi @JimP 
De snelste ingang is bellen

0800 0402.
Maar of ze je met je IP-adres kunnen helpen betwijfel ik, maar je kunt altijd bellen


Hallo @JimP zo te lezen ben je geen klant van KPN, dus moet je bij je eigen provider zijn.


@JanD zie eerdere posts op dit forum over KPN en Multifiber. en de bevestiging van KPN medewerkers dat ze me toen geholpen hebben. 


@huistijger 0800 0402 heb ik gebeld, zonder resultaat. 


Ok @JimP 
Maar vul dan in elk geval je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Het is erg druk op het forum hou rekening mee met ongeveer 4 a 5 dagen


postcode, telnr, ip adres oud en ip adres nieuw staan keurig in mn profiel…. gelukkig heb ik bij glasvezel provider klantenservice die direct reageert, oude ip adres even tijdelijk terug zodat ik weer kan bellen over KPN netwerk. hopelijk snel actie van KPN zodat ik ook snel mn nieuwe ipadres weer terug kan zetten en gewoon als inwoner van NL kan browsen ;-) @KPN…. gaarne hulp …. kleine actie voor jullie, groot plezier voor jullie klant


Ik denk dat je topic voor 16 september op de rol staat. Er is een wachtrij bij webcare van zo'n 3 dagen.


@PeterG helaas… 16e is het niet geworden… en bij mij nu gevalletje door de kat of door de hond gebeten worden. Het oude ip adres (met registratie in buitenland) is nu actief bij glasvezel provider… zijn toch aantal websites in NL die alleen maar nederlandse gasten willen op deze regenachtige zondagochtend. gelukkig heb ik nog mobiel data abo elders als ik echt op betreffende pagina wil zijn. bijzondere situatie… jammer dat KPN (glasvezel) en Ziggo (coax) niet willen/kunnen leveren in sommige gebieden in NL. Afwachten maar weer op KPN webcare….. quick fix ff uitgevoerd krijgen….. vorige ip adres kostte me 2 weken, ik had de hoop dat een 2e keer sneller zou gaan.


De wachtrij is wat langer dan ik dacht. Maar aan de andere kant ben je nu wel bijna aan de beurt.

ip adres oud en ip adres nieuw staan keurig in mn profiel…

Dat is sowieso handig 🙂


Hoi @JimP, kun je ook nog jouw profiel van mobiele aansluiting waar het om gaat voorzien. Dan kan ik er mee aan de slag. 


@Bart_Z bij Persoonlijke opmerkingen staat mijn oude ip adres, nieuwe ip adres en mijn 06 opgenomen. welke extra informatie heb je nog nodig?


Het nummer is voldoende. Ik kan hier echter geen actieve aansluiting op vinden. 

Dit kan 2 oorzaken hebben.

Of je hebt een typefout gemaakt. Of het is een zakelijk nummer. In dat geval wil ik je vragen contact op te nemen met 0800-0403. Ik kan namelijk alleen consumentenaansluitingen inzien. 


@bart_z, bedankt! 0800-0403…. nee helaas (na opgave kvknr) …. is klein zakelijk, kunnen we u niet helpen… verbind u door… nu ook door onbekend…. abo via business partner… die even bellen

 

 


business partner gebeld, ticketnr aangemaakt. geen idee hoelang het gaat duren meneer. oke, bedankt, ik wacht het af ;-(

 


Dan gaat het via die weg inderdaad. Mijn ervaring is wel als er melding hiervoor gemaakt is dat het vaak snel doorgevoerd is. 


@Bart_Z die ervaring heb ik helaas niet, vorige keer ook weken bezig geweest voordat ik oorzaak had gevonden van onbereikbaarheid en niet werken van bellen over wifi. toen paar dagen van kastje naar de muur en toen naar serviceprovider die geen idee hadden wat ze moesten doen. dit forum heeft me uiteindelijk oplossing opgeleverd nl. dat je collega @Erik_  me geholpen heeft (hij is al ruime week offline op forum nu).
nu ik dit keer ipadres wissel heb ondergaan en precies denk te weten wat oplossing is (iemand bij kpn moet ipadres in een database, tabel of … zetten ) … hoopte ik op snelle actie maar helaas weer alle partijen (forum, 0402 en 0403 en serviceprovider) afgelopen en wachten/hopen dat serviceprovider me dit keer wel gaat helpen. 


ticket info ServiceProvider: “…. Dit ticket wordt morgen door een van onze engineers opgepakt….” , ik hou jullie op de hoogte ...


@Bart_Z oude forumbericht van je collega nog even bekeken, zijn tekst: 

“Beste antwoord door Erik_

Hey @JimP, welkom op het forum! Jij hebt een abonnement bij MultiFIber voor je vaste internetverbinding, en een KPN abonnement voor je mobiel? Dan is dit een geval waarin wij onze IP-database moeten uitbreiden. Daarvoor maakt het niet zoveel uit of je dit via hier of het ZM forum bij ons meldt :)

2 maanden geleden kon het uiteindelijk ‘gewoon’ via dit forum


Hoi @JimP .  @Bart_Z  is er even niet en ik behandel zijn topics.

Ik ga even voor je mailen.   Ik kan je geen garanties geven maar volgens mij heb ik hier een ingang voor.  (eigenlijk moet het natuurlijk netjes door je eigen provider opgelost worden maar ik doe graag een poging).

Het is wel weekend. Dus ik denk niet dat ze er de komende 2 dagen aan toe komen. 

Ik hou je op de hoogte!


Dank @Erwin_ service provider vanmiddag gesproken, ze hadden mail van kpn dat het vanmiddag zou gebeuren. Als ze terugkoppeling hadden zouden ze ticket updaten en zou ik mail krijgen. Geen mail (nog).... geen idee wat echte status is. Dank voor je hulp


Mijn contactpersonen hebben er max 5 werkdagen voor nodig lees ik in hun reply.   Dus ik verwacht sowieso woensdag/donderdag een update.  (waarschijnlijk eerder)


@Erwin_  we wachten het weer af. op het moment ben ik bereikbaar en kan ik bellen (via initiele ip adres/whitelist entry), dat is mijn hoogste prio. websites onbereikbaar heb ik workaround voor (wifi uit , via 4G en dan dichtbij een raam gaan staan of naar buiten ;-)) 


vanmorgen contact met ServiceProvider van KPN, ze waren nog in afwachting van KPN back office.  

 

@Erwin_ heb jij via jouw kanalen een update? echt 5 werkdagen wachten of …..?


Het was nu via 2 wegen aangekomen. Maar ik krijg net bericht dat het IP adres op de whitelist is verwerkt.