Skip to main content

Mijn live mail account is geblokkeerd. Nu wil microsoft een herstel mail sturen naar het tiscali email adres dat ik vroeger in gebruik had. Ik heb dit toendertijd als herstel email adres opgegeven. Dit email adres bestaat vermoedelijk niet meer (en anders weet ik ook dat wachtwoord niet meer). Is het mogelijk om dit tiscali email adres weer te activeren of opnieuw aan te maken. Dus een email adres met @tiscali.nl

Hallo @AK25 als KPN-klant heb je waarschijnlijk al een mailaccount bij KPN, iets in de trant van ak25@kpnmail als voorbeeld.

Als je inlogt in je mailsettings kun je je tiscali-adres als alias toevoegen op de betreffende regel.

Standaard staat aan het eind van die regel @kpnmail.nl, negeren.

Op de regel geef je het complete tiscali-adres in, iets in de trant van ak25@tiscali.nl.

Bij acceptatie door het systeem is je tiscali-adres toegevoegd als alias aan je bestaande mailaccount.

Lukt het niet om het toe te voegen dan is het tiscali-adres of door iemand anders in gebruik of staat nog in quarantaine en kun je aan KPN vragen het adres vrij te maken.

 


Hallo @AK25 

 

Heb je een KPN ID waaraan je jouw internet abonnement hebt gekoppeld?

Zo ja dan kan je inloggen met je KPN ID op https://email.kpn.com/ , je krijg dan een scherm met je mailaccounts, als hij daar niet tussen staat dan even alle accounts nalopen door op zo'n account te klikken en te kijken of hij er nog onder staat als Extra e-mailadres (alias).

Staat hij er niet meer bij dan kan je hem als Extra e-mailadres onder een mailaccount aanmaken (er staat standaard @kpnmail.nl achter maar gewoon doortypen en er zelf @tiscali.nl achter zetten, dan verdwijnt @kpnmail.nl vanzelf), de mails die naar dat e-mailadres gestuurd worden komen dan in het mailaccount terecht waar hij onder hangt.


helaas wordt er bij het aanmaken van een nieuw email adres automatisch @kpnmail.nl toegevoegd. Vul ik ak25@tiscali.nl in dan wordt dit niet geaccepteerd


Je kan een tiscali.nl e-mailadres alleen als Extra e-mailadres aanmaken, dan werkt dat wel.
Bij het aanmaken van een hoofd mailaccount werkt dat inderdaad niet.


Je kan een tiscali.nl e-mailadres alleen als Extra e-mailadres aanmaken, dan werkt dat wel.
Bij het aanmaken van een hoofd mailaccount werkt dat inderdaad niet.

Inderdaad, wat ik ook eerder schreef, je moet het als alias onder een bestaand account aanmaken @AK25 en niet als nieuw account, dan gaat het inderdaad nooit lukken.