Skip to main content

Heb alle topics gelezen maar dit heeft niet geholpen. Ik kan met geen mogelijkheid inloggen op mijn KPN Modem, Box12 (zwarte geval) heb het wel tig keer gereset met en zonder kabels erin, glasvezel ook gereset, heb alles geprobeerd wat er op de topics te vinden is en geen resultaat, Ik kan gewoonweg niet inloggen in het modem wat ik ook doe. Het wachtwoord achterop het modem kent het systeem niet, gewoon admin getoetst en ook niet. Graag hulp.

 

Heb vandaag een klein uurtje de helpdesk aan de lijn gehad want sinds onze overschakeling van abb. is de download snelheid er niet beter op geworden, ik had 500 up en down en sinds aantal maanden 1 Gig ….. met het vorige abb van 500 had ik meer internet snelheid dan nu met 1 Gig…...de eerste paar maanden haalde ik pakweg 700 maar de laatste maanden haal ik amper de 500 als ik geluk heb…….dus dit is het tweede probleem. Heb een kabel rechtstreeks op het modem gehad en dan gelijk op de vaste pc en laptop maar helaas snelheid blijft zeeeeeeer laag.

 

Heb dus 2 problemen.

U heeft een uurtje de helpdesk aan de lijn gehad, wat is daar uitgekomen en wordt er actie genomen?

Welke glasvezelaansluiting ( NT) heeft u en kunt u daar een foto van plaatsen?


Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad voor die trage snelheden en niet voor het inloggen want daar kwam ik na het telefoongesprek pas achter…….de helpdesk gaat even na of er misschien iets niet goed gegaan is met het overzetten van ons contract en verder wist die beste man niet wat eraan mankeerde. Wij hebben alles langs gelopen, de bekabeling, rechtstreeks aansluiten op modem, gereset zowel modem als kastje glasvezel. 

 


Was trouwens een goeie medewerker van de helpdesk, maar helaas wist hij het ook niet meer, hij kon wel zien dat er gewoon 1 Gig bij ons binnen kwam. Onze 2 vaste pc's en laptop nagekeken en die kunnen gewoon 1 Gig aan, de kabels nagekeken en allemaal Cat 5E …… pak ik cat 5E kabel rechtstreeks op modem en dan rechtstreeks op pc of laptop dan is de snelheid gehalveerd. Heb zoals ik al zei de eerste 2 maanden van ons nieuw contract een keer 700 gehaald daarna zakte het per maand af, nu nog iets van rond de 375-450 en soms een uitschieter erbij van 550…………..terwijl ik nabij de 1 Gig moet komen……..dus helpdesk en ik weten het niet meer…..daarom gaan ze nu even na of er iets verkeerd gegaan is met het over zetten van ons abonnement. Maar als jij een oplossing hebt dan graag………….

 


PING

4

DOWNLOADEN

547,1

Mbps

UPLOADEN

876.1
 
Nu 547 dat is voor ons supersnel………...upload is en was vanaf het begin redelijk snel, het zit hem gewoon in de downloading.

To be fair speedtests zijn niet altijd accuraat. Het wordt ook aanbevolen om een speedtest applicatie op je bureaublad te plaatsen liefst van Ookla. Wifi meeting zijn nooit precies. Laatst nog Wifiman met Ookla vergeleken op Wifiman 970mb en op Ookla nog niet eens 300mb.

Maar probeer eens het modem te resetten en als hij uitvalt alle kabels eruit te halen ook de WAN poort.
Probeer dan eens in te loggen. Verander alles naar wens en doe dan de kabels er weer in.


Beste Pauwerful…………..alles al geprobeerd qua resetten met en zonder kabels, snelheid op Ookla precies hetzelfde.


Inloggen is eindelijk gelukt, de KPN App deed het wel en daar staat bij instellingen Beheer wachtwoord en daar staat het wachtwoord om in te loggen om in je modem te komen via internet, dit ww heb ik nooit aangemaakt dus snap het even niet maar het doet het wel………………...nu nog het probleem van de snelheid.

 

Ik was te gauw !!!!!!!!   Kon 1 x inloggen op het modem, heb me uitgelogd en wou inloggen met het zelfde wachtwoord en weer het probleem dat het wachtwoord niet goed is…….KPN heeft de boel niet in orde…..het blijft problematisch om in te loggen…..ik bel morgen wel weer de helpdesk want op deze manier komen we niet verder……snap niet dat een miljoenen of miljarden bedrijf zoals KPN geen betere modem inlogsystemen hebben………….laat er maar een monteur langs komen , ben er de hele dag al mee bezig zonder resultaat, helpdesk weet het niet meer en op dit forum komen wij er ook niet uit…….dacht dat hier moderators zaten van KPN zelf.

 


Ik heb exact hetzelfde. Alle Forum ‘oplossingen’ getest, ik kom niet in het modem. Zo jammer..


Oorzaak ons probleem, modem en NT kast, deze zijn vervangen en alles doet het weer zoals het hoort, inloggen ook geen probleem meer……..OPGELOST.


Oorzaak van inloggen zit in de BOX 12 beste mensen en de KPN weet dit !


Oorzaak ons probleem, modem en NT kast, deze zijn vervangen en alles doet het weer zoals het hoort, inloggen ook geen probleem meer……..OPGELOST.

nou, hier lukt het nog steeds niet.


Joepjeja,

 

Heb de de KPN app op je mobiel ?

Zoja dan kun je daar het wachtwoord opzoeken en met dit wachtwoord moet je kunnen inloggen op je pc. (op de mobiele app daar staat bij instellingen Beheer wachtwoord en daar staat het wachtwoord om in te loggen)

Lukt dat niet dan gewoon elke dag de helpdesk bellen…


Maar heb nu de experia box trouwens ben van die Box 10 of 12 af…….had het probleem met die box 10 of 12 ook, nu niet meer, snelheid is weer tegen de 900 down en 850 up dus alles werkt als een hoentje


Hoi @Harcuun, welkom op het forum! Goed om te horen dat jouw issues met inloggen en de snelheid verholpen zijn 👍🏻

 

In het algemeen over inloggen op het modem:

  • als je dit voor het eerst doet, gebruik het wachtwoord dat op de sticker op het modem staat. Dit wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Let ook goed op wat er precies staat. Soms is het lastig het verschil te zien tussen, bijvoorbeeld, de letter o en het cijfer 0. Als je twijfelt wat iets precies is, probeer beide.
  • na het inloggen op de Box 12 moet je zelf een wachtwoord instellen. Dit wachtwoord vervangt het wachtwoord op de sticker. 
  • als je de KPN Thuis app gebruikt om in te loggen op het modem, dan gebruik je de eerste keer ook het wachtwoord van de sticker. Daarna moet je in de app een beheerderswachtwoord instellen. Dit wachtwoord vervangt het wachtwoord op de sticker. Dit wachtwoord moet je dan ook gebruiken als je handmatig wilt inloggen op het modem.
  • als je het modem een reset geeft (met het resetgaatje) dan wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ook het wachtwoord om in te loggen. Je moet dan dus weer het wachtwoord van de sticker gebruiken.

 

@Joepjeja, eveneens welkom! Is het jou inmiddels gelukt om in te loggen op het modem? Zo niet, bekijk de tips hierboven. Als het daarmee nog niet lukt laat het weten. Geef dan ook even aan:

  • welk modem je hebt
  • wat je precies geprobeerd hebt
  • op welk punt het misgaat

 

Het stroomloos maken van je glasvezelpunt heeft geen enkele invloed op het wel of niet kunnen inloggen op je Experia Box. Dus mocht je dat overwegen, doe het niet. Wel kun je eventueel je Experia Box resetten om er zeker van te zijn dat hij weer terug is op het wachtwoord van de sticker.


In het algemeen over inloggen op het modem:

  • als je dit voor het eerst doet, gebruik het wachtwoord dat op de sticker op het modem staat. Dit wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Let ook goed op wat er precies staat. Soms is het lastig het verschil te zien tussen, bijvoorbeeld, de letter o en het cijfer 0. Als je twijfelt wat iets precies is, probeer beide.
  • na het inloggen op de Box 12 moet je zelf een wachtwoord instellen. Dit wachtwoord vervangt het wachtwoord op de sticker. 
  • als je de KPN Thuis app gebruikt om in te loggen op het modem, dan gebruik je de eerste keer ook het wachtwoord van de sticker. Daarna moet je in de app een beheerderswachtwoord instellen. Dit wachtwoord vervangt het wachtwoord op de sticker. Dit wachtwoord moet je dan ook gebruiken als je handmatig wilt inloggen op het modem.
  • als je het modem een reset geeft (met het resetgaatje) dan wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ook het wachtwoord om in te loggen. Je moet dan dus weer het wachtwoord van de sticker gebruiken.

 

@Joepjeja, eveneens welkom! Is het jou inmiddels gelukt om in te loggen op het modem? Zo niet, bekijk de tips hierboven. Als het daarmee nog niet lukt laat het weten. Geef dan ook even aan:

  • welk modem je hebt
  • wat je precies geprobeerd hebt
  • op welk punt het misgaat

 

Het stroomloos maken van je glasvezelpunt heeft geen enkele invloed op het wel of niet kunnen inloggen op je Experia Box. Dus mocht je dat overwegen, doe het niet. Wel kun je eventueel je Experia Box resetten om er zeker van te zijn dat hij weer terug is op het wachtwoord van de sticker.

  • GELUKT!
  • Reset Modem met pinnetje in gaatje op modem
  • Toen beheerdersww aangemaakt
  • Naar de inlogpagina modem → Niet met Chrome werken, maar met Edge!!!
  • Inloggen Admin + beheerdersww
  • Toen lukte het wel

 


Beste Erik…………..dat weten wij ook hoe je moet inloggen dat is het probleem niet, denk dat je even alles weer goed na moet lezen voordat je een reactie gaat geven als je dat gedaan had dan wist je wat het probleem werkelijk was………..ik ben nieuw op dit forum maar geen nieuwe klant van KPN trouwens, dat ben ik al een jaar of 2 a 3………….mijn inlog probleem is opgelost maar joepjeja zit met zelfde probleem dat ik voortijd had…………..met hetzelfde ww inloggen als normaal maar de ene keer wel en de andere keer lukt dat niet, het lukt meer NIET dan wel…...als het niet lukt dan krijg je de melding ww onjuist….terwijl het wel het juiste ww moet zijn .


Beste Erik…………..dat weten wij ook hoe je moet inloggen dat is het probleem niet, denk dat je even alles weer goed na moet lezen voordat je een reactie gaat geven als je dat gedaan had dan wist je wat het probleem werkelijk was………..ik ben nieuw op dit forum maar geen nieuwe klant van KPN trouwens, dat ben ik al een jaar of 2 a 3………….mijn inlog probleem is opgelost maar joepjeja zit met zelfde probleem dat ik voortijd had…………..met hetzelfde ww inloggen als normaal maar de ene keer wel en de andere keer lukt dat niet, het lukt meer NIET dan wel…...als het niet lukt dan krijg je de melding ww onjuist….terwijl het wel het juiste ww moet zijn .



ik ben nieuwe klant sinds vandaag en ik kan ook niet inloggen en de snelheden halen de 100 MB nog niet eens terwijl ik een 1GB abbo heb :)  momenteel de KPN box12..  is dat een oudere box ofzo ? is experia de nieuwste ? waarom geven ze die dan niet meteen als de oude rommel niet werk en zoveel issues geeft zucht...


Naar mijn weten is de Box 12 de nieuwste, de experia is eigenlijk al een oud model modem……...maar je vraag even voorleggen aan Erik, die is KPN Moderator.


@Harcuun 

Inloggen op de kpn12box gaat niet altijd via mijnmodem.kpn of 192.168.2.254 mocht je alsnog willen inloggen voor dan het volgende in, in je webbrowser : 

Https://192.168.2.254 (doorgaan naar onveilige website)

nu werkt het admin pass wel. Heb je dit ww gewijzigd in de thuis app dan is dat wachtwoord leidend.

Let me know of het voor je heeft gewerkt.


Beste mensen ik SLUIT deze TOPIC…...mijn problemen waren al opgelost…...Geen berichten meer hieronder neerzetten aub…….OPGELOST - TOPIC GESLOTEN.