Skip to main content

Goedenavond,

 

Na nu zo'n 2.5 uur bezig geweest te zijn met het proberen te installeren van een Action 2.4 Ghz lamp, begin ik nu enigzins de moed te verliezen.

Kpn gebeld en er werd gezegd “ja meneer wij kunnen niet van alle randapparatuur verstand hebben, dat moet er nog bij komen”, begrijpelijk, ,maar dat verwacht ik ook niet.

De vraag gaat over een V10a van Kpn dus ja..

Verteld dat ik wilde inloggen op mijn router en instructies gevolgd, zoals een harde reset etc.

Heb al geprobeerd de router naar de fabrieksinstellingen terug te brengen en met een pincet de resetknop ingedrukt tot de rode lamp begon te branden en daarna 35 minuten gewacht.

Toch blijft op de pagina https://mijnmodem.kpn/login.htm naar een wachtwoord gevraagd worden.

Ben al een paar keer voor 3600 seconden geblokkeerd.

Heb de meest voorkomende codes al geprobeerd, zoals 1234, 0000, ADMIN, KPN en Kpn, maar krijg het niet voor elkaar om in de router te komen.

Ik kan dus ook niet twee verschillende namen geven, zoals aan het 2.4 GHZ netwerk een ander als aan een 5GHZ.

Hierdoor is het onmogelijk om de lampen te installeren, wat erg spijtig is..

Begin te twijfelen of ik niet 5GHZ lampen had moeten aanschaffen.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Eureka! Heb het gevonden.

Na nogmaals met Kpn gebeld te hebben erachter gekomen dat waar de SSID en WLAN-code opstaat opzij geschoven kon worden..

Hieronder staan de inlog gegevens van de routersite, hier na nogmaals twee uur proberen erachter gekomen dat je vanalles in kunt stellen: maar bovenal je ook een tabblad Guest-Network hebt (bij opties aan de linkerkant WLAN intoetsen en dan vijfde optie).

Status moet Enabled zijn, Network Name (SSID) het eigen netwerk maar met _guest erachter, schrijf de Network key op en link de lamp met dit (2,4Ghz) netwerk.

Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat 🙂.

 

 


Reageer