Skip to main content

Inloggen op de modem via http://192.168.2.254 lukt niet. Ik krijg de foutmelding site is niet beveiligd. mijnmodem.kpn is niet bereikbaar. Ik heb de experia box v10A al gereset.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @hiskepoelsma,

Het lijkt er op dat het experia box 10a nog de firmware draait van enkele maanden geleden. Er was toen een probleem dat het certificaat van de web site op de experia box was verlopen.  Dit is toen opgelost door  een nieuwe versie van de  firmware te verspreiden.

Nieuwe firmware kun je ophalen met een factory reset, die kun je forceren door een cocktail prikker in het reset gaatje te prikken aan de achterzijde “reset”, indien het lampje “DSL/internet” rood oplicht prikker loslaten en de experia box laten updaten. Duurt circa 15 minuten dan zal het lampje “DSL/internet” groen zijn.

De routerversie zal dan (tabblad router information) v5.00.43 build447 zijn.

Let op: instellingen (zoals port mappingen etc.) kunnen verloren gaan door een factory reset!

Groet,

Bart

 


Hallo plaatsgenoot @Bart_2020 :relaxed:

Even off-topic:

Draai jij al op glas of heb je nog koper?

In mijn wijk zijn ze 2 weken terug begonnen met glas.

 


Hallo @JanD,

Off topic:

Ik zit nu op glas. Half maart stak er al een glasvezelkabel tegen de gevel van mijn huis. Half oktober zit ik op glas, gelukkig zat ik op koper, je moet dus wel geduld hebben. Sinds glas heb al twee storingen gehad. “KPN Netwerk” en KPN zijn twee verschillende bedrijven. KPN Netwerk sluit de glasvezel aan meer niet. Mijn router had daarna kuren, soms 7MB/s download (na het resetten van de FTU) dus blokjes op tv etc., de oplossing een nieuwe Experia Box. Twee weken geleden geen internet. De FTU gaf geen groen glas lampje, storing in de KPN centrale. Oplossing KPN Monteur. De storingsfrequentie van glas nu hoger dan die van koper, maar ja dat is maar één geval:thinking: .

Groet,

Bart


Hallo @hiskepoelsma,

Ik heb niets meer vernomen. Ik neem aan de je een oplossing hebt gevonden.

Groet Bart