Skip to main content

Het lukte mij niet om een afspraak te maken voor de monteur ivm een nieuwe aansluiting.

Klantenservice vertelde mij dat het signaal pas ingaat op 12 augustus dus ook dan pas een afspraak gemaakt kan worden.

En dan kom je erachter dat je dan dus geen tv en internet hebt tot dat er een monteur is geweest....... En klantenservice doet er dan nog een schep bovenop doof te zeggen dat dit ook wel 3 maanden kan duren!!!!

Wat een hufters!!! Dus wel een aansluiting maar eigenlijk heb je dan helemaal niks!!!!

Oplichting!!!!

 

Als jij nou dat gescheld weg haalt dan zorg ik er voor dat jouw probleem met spoed bij de moderator terecht komt. We houden hier niet van schelden.


Hallo Joep, 

De frustratie zit mij inmiddels heel erg hoog. En aangezien ik binnenkort met een nieuwe studie ga beginnen zit ik met de handen in mijn haar nu.

Ik ben ook heel erg geschrokken van de manier waar sommige medewerkers van klantenservice omgaan met klanten... Dus…

Maar mocht het probleem opgelost kunnen worden... Graag.... 


Ik snap je hoor.  Ik trek aan de bel. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Komt goed!


Bedankt!!! 


Hallo Joep ik heb mijn profiel aangevuld. Alvast bedankt voor de moeite!!! 


Hoi @Vandijk123, welkom bij ons op het forum. Als het een nieuwe aanvraag is en dat de eerst mogelijke datum is, is de kans groot dat we daar niets aan kunnen veranderen. Met de gegevens die je net op je profiel hebt gezet ben ik voor je gaan kijken, de 12e is inderdaad de eerste mogelijke datum. Die kunnen we niet versnellen. Op die dag zal je een sms'je krijgen dat het pakket aangesloten kan worden, als dat niet lukt kan een monteur worden ingepland. Op dit moment is die optie er nog niet, ik heb het voor je geprobeerd maar ik kreeg de melding dat het pas vanaf de 12e kan.

In je eerste bericht zei je dat je zonder verbinding zit tot de monteur is geweest, in de order zie ik staan dat je gebruik maakt van de overstapservice. Dat betekent dat wij je huidige provider opzeggen op het moment dat ons abonnement is aangesloten. Als het goed is heb je de oude aansluiting nu nog wel toch.


Hallo Jasper, 

Bedankt voor de reactie. Ik heb nu nog gewoon een aansluiting maar de oude stopt op 12 augustus wanneer de aansluiting omgezet wordt door kpn.

Alleen heb ik dan wel een aansluiting die mijn huis binnenkomt en een doos met materiaal maar geen werkend internet zolang alles niet is aangesloten door de monteur.

Een afspraak maken voor een monteur is nu idd niet mogelijk en de afspraak is moeilijk in te schatten qua planning. Dit zou zelfs 3 mnd kunnen duren volgens klantenservice... Dan heb ik echt een groot probleem!!! 


Hoezo geen verbinding? Wat is het probleem om het zelf aan te sluiten, of gaat het om glasvezel wat je zelf niet kan aansluiten.

Welke verbinding heb je nu en wat krijg je van KPN?

En 3 maanden op een monteur wachten, wat een kwats, als er iets buitenshuis moet gebeuren omdat er een kabel stuk is kan het misschien 3 maanden duren voordat het gaat werken, maar een monteur lukt wel binnen een paar dagen bij jou thuis te krijgen als het je echt niet lukt.


Zonder internet kom je sowieso niet, als er gebruik is gemaakt van de overstapservice wordt de latende provider pas definitief stopgezet als ons modem in dienst komt. Dit zorgt (op een enkel geval na) altijd voor een goede overstap, ook als er bijvoorbeeld toch een monteur moet komen of er blijkt wat meer aan de hand te zijn. 

 

Ik was vanochtend bij een klant die overstapte naar KPN en nog voor ik weg was kwam er een mailtje binnen van de latende provider dat het abonnement definitief was opgezegd (na koppeling van het KPN-modem uiteraard). Als ik door problemen niet had kunnen leveren dan was dat mailtje er niet geweest, soms komt het bijvoorbeeld voor dat een klant op per 1 augustus over wilt, met overstapservice maar er pas op 3 augustus een monteur kan komen (indien nodig/verplicht), dan wordt het oude abonnement wel per 1 augustus opgezegd maar loopt wel door tot de monteur op 3 augustus het modem aansluit. Op die manier kom je niet zonder internet te zitten. 


Je oude provider wordt met de overstapservice pas opgezegd zodra onze lijn in werking is, zoals het voorbeeld hierboven van NHendriks ook heel mooi laat zien. Zonder kom je dus niet te zitten. 

Er is geen monteur noodzakelijk voor deze aanvraag, je kunt dit zelf aansluiten als het signaal er is. Als het daarmee lukt is het zeker sneller geregeld dan wachten op een afspraak :slight_smile:


Gisteren 12 augustus is als het goed is het signaal overgezet en ik heb het materiaal allemaal in huis voor de installatie. 

Via de site lukt het niet om een monteur in te plannen. Om de een of andere reden wordt ik er steeds uit gegooid en moet ik telkens opnieuw inloggen.

Lastig dit... Wanneer ik bel voor een monteur zeggen ze dat ik moet betalen. Hoe kan dit?

Hoe krijg ik nu de monteur in huis? 


Heeft u het zelf al geprobeerd om aan te sluiten?


Nee. Ik ben bijzonder slecht in die dingen. Ik had gerekend op de monteur bij de overstap. 


Vroeger was een monteur standaard. Maar die tijd is voorbij. Tegenwoordig moet je het eerst zelf proberen. Als dat niet lukt, dan krijgt u een monteur. KPN heeft dat afgekeken van Ziggo, die doet da ook zo. Ziggo noemt dat "installatiegarantie".


Wat moet ik dan doen? 


Wat vreemd dat ze dat niet gemeld hebben. Ik heb echt gerekend op een monteur. 


Wat moet ik dan doen? 

Zelf proberen. Welke provider heeft u nu? Uw "oude" provider? Is dat ook een provider die levert over de KPN aansluiting? 


Ik heb nu ziggo. Maar waarom wordt er gezegt dat je een monteur krijgt bij aansluiting en blijkt dat uiteindelijk nogal een dingetje te zijn? Nu zit ik hier met 2 dozen... Wat als ik ze op zolder zet? Blijf ik dan bij ziggo en gaat kpn dan niet door? 


Ik heb nu ziggo. Maar waarom wordt er gezegt dat je een monteur krijgt bij aansluiting en blijkt dat uiteindelijk nogal een dingetje te zijn? Nu zit ik hier met 2 dozen... Wat als ik ze op zolder zet? Blijf ik dan bij ziggo en gaat kpn dan niet door? 

Nee, dan ga je dubbel betalen. Ik dacht dat twee weken na de datum waarop je kan aansluiten de facturatie automatisch start. Anders start deze wanneer het modem gekoppeld is.

 

De monteur is geen standaard meer bij heel veel installaties aangezien veel installaties ook eenvoudig zelf uitgevoerd kunnen worden. Mocht de installatie niet lukken dan kan je via de klantenservice alsnog kostenloos een installatiemonteur krijgen. Let wel, niet alle werkzaamheden die de monteur mogelijk moet verrichten zijn kosteloos. Op deze pagina kun je er iets meer over vinden: https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm


Bedankt voor het bericht. 

Ik heb net gebeld en maandag komt de monteur. 


De monteur is niet standaard inderdaad, in mijn eerdere berichten gaf ik ook al aan dat je het per gisteren zelf kon aansluiten en dat als dat niet lukte dat er dan een monteur ingepland kan worden. Dat laatste is nu gelukt begrijp ik, en maandag komt deze langs. Laat je dan weten hoe het bezoek is verlopen en of alles werkt? 


Ja goed.

Gek genoeg vertelde degene die ik nu sprak de monteur zelfs noodzakelijk is omdat er sprake is van een overstap van ziggo naar kpn.

Monteur moet dus in dit geval... 


Daarvoor is een monteur niet noodzakelijk, Ziggo gebruikt een heel ander aansluitpunt. Die hoeft niet veranderd te worden om onze aansluiting mogelijk te maken, al onze apparatuur kan op ons aansluitpunt worden aangesloten. Dat zal de monteur in dit geval vandaag bij jou komen doen dus.