Skip to main content

Sinds enkele dagen kan ik op één van de pc's in het netwerk geen verbinding meer maken met de website kpn.com. Die heb ik nodig om in te loggen voor eherkenning, maar ook een telefoonabonnement afsluiten, of dit forum bezoeken is via die pc niet mogelijk en dan krijg ik de melding dat ik het internet moet controleren.
Andere pc's binnen zelfde netwerk/ip kunnen wél op de website komen, dus aan het IP-adres ligt het niet.

De pc, toegegeven een oudje met windows 7, kan wel verbinding maken met alle andere websites van digid.nl tot google.com.
Ik heb de firewall instelling gecontroleerd of kpn.com toevallig niet wordt geblocked, maar dat is niet het geval.

Bij toeval kwam ik op de website kpnnetwerk.nl én ook daarmee kan ik geen verbinding maken.

Kan iemand mij op weg helpen om de pc weer toegang te laten krijgen tot kpn.com?

Hallo @Peter Van de Pol 80 ,

Probeer eens om de cookies en de inernetgeschiedenis te wissen.

 


windows 7

Oef. Hier schrik ik van.

In verband met ontbreken van "recente” beveiliging zou ik DIE zeker niet meer gebruiken voor eherkenning, verificatie, internet bankieren, inloggen met DigiD, en dat soort zaken.

Microsoft geeft deze al vele jaren geen (beveiligings) updates meer.


Hallo @Peter Van de Pol 80 ,

Probeer eens om de cookies en de inernetgeschiedenis te wissen.

 

Hoi Noordzee, dank voor je bericht. 
Dat had ik al geprobeerd, maar tevergeefs.


windows 7

Oef. Hier schrik ik van.

In verband met ontbreken van "recente” beveiliging zou ik DIE zeker niet meer gebruiken voor eherkenning, verificatie, internet bankieren, inloggen met DigiD, en dat soort zaken.

Microsoft geeft deze al vele jaren geen (beveiligings) updates meer.

Allemaal zaken met een meer-staps-verificatie, waardoor ik mij niet zoveel zorgen maak. 


Wat criminelen door je lekke computer uit te lezen lekker kunnen achterhalen.

Verder nog: gebruik geen Internet Explorer. Daar werken veel zaken niet meer op.

Wel nog Firefox en zelfs Google Chrome.


Goedenavond @Peter Van de Pol 80 en welkom hier op ons forum :)

 

windows 7

Oef. Hier schrik ik van.

In verband met ontbreken van "recente” beveiliging zou ik DIE zeker niet meer gebruiken voor eherkenning, verificatie, internet bankieren, inloggen met DigiD, en dat soort zaken.

Microsoft geeft deze al vele jaren geen (beveiligings) updates meer.

Dat was ook het eerste wat mij opviel. Windows 7. Microsoft is op 14 januari 2020 al gestopt met het ondersteunen van Windows 7 en dat is dus eigenlijk gewoon niet meer veilig. Mijn advies is dan ook om je besturingssysteem zo snel mogelijk te updaten.