Skip to main content

Kapotte glasvezelkabel repareren duurt nu al weken

• April 24, 2025
  • 44 reacties
  • 700 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

44 reacties

Helaas niet, hoor niks van Kpn netwerk noch van de Hanab. Als consument krijg je geen update. Kpn is afhankelijk van Hanab volgens mij maar ik heb niet t idee dat er iemand van kpn achteraan gaat. Inmiddels gaan we naar de 5 weken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

En in de tussentijd krijg je geen updates van KPN Netwerk, ik zou anders toch even weer contact zoeken met hun en aandringen om een update. Ik heb daar helaas als moderator van de KPN Community ook niet direct invloed op.

Ik ga morgen weer bellen. Maar het heeft geen zin weet ik al, dan verbinden ze mij door naar de Hanab voor een afspraak, ennde Hanab zegt dan: dat is niet de bedoeling, dat consumenten contact met ons opnemen…

ik ben al aan het kijken of ik een nieuwe aansluiting kan aanvragen. Misschien werkt dat :(

• May 8, 2025

Misschien kan ​@Ward_ hier iets aan doen?

Ik zie nu dat die al een maand niet gereageerd heeft 🙁

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 8, 2025

Ik ga morgen weer bellen. Maar het heeft geen zin weet ik al, dan verbinden ze mij door naar de Hanab voor een afspraak, ennde Hanab zegt dan: dat is niet de bedoeling, dat consumenten contact met ons opnemen…

ik ben al aan het kijken of ik een nieuwe aansluiting kan aanvragen. Misschien werkt dat :(

Maar je moet hanab of kpnnetwerk niet hebben. Dat heb ik ook al eerder gemeld. KPN is jouw contactpersoon. Ik gok echt dat er opnieuw een monteur moet komen om een nieuwe ticket aan te maken richting hanab.

Je gaf eerder volgens mij aan dat er al een ticket was aangemaakt, heb je hier ook een ticketnummer van? (Beginnende met SIR….) dan kan ik eventueel kijken of hij nog open staat en of er notities zijn gemaakt. 

Nogmaals; als je geen ticketnummer hebt, bel KPN. 
Hanab is een aannemer en geen onderdeel van KPN. Oftewel; commercieel bedrijf. Zonder ticket krijgen hun niet betaald, al belt u dan 100 keer. Hun doen geen werk zonder betaald te krijgen.

• May 8, 2025

Hanab is een aannemer en geen onderdeel van KPN. Oftewel; commercieel bedrijf. Zonder ticket krijgen hun niet betaald, al belt u dan 100 keer. Hun doen geen werk zonder betaald te krijgen.

Ja, KPN is ook een commercieel bedrijf 🤡

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 8, 2025

Maar je moet hanab of kpnnetwerk niet hebben. Dat heb ik ook al eerder gemeld. KPN is jouw contactpersoon. Ik gok echt dat er opnieuw een monteur moet komen om een nieuwe ticket aan te maken richting hanab.

Je gaf eerder volgens mij aan dat er al een ticket was aangemaakt, heb je hier ook een ticketnummer van? (Beginnende met SIR….) dan kan ik eventueel kijken of hij nog open staat en of er notities zijn gemaakt. 

Waarom zegt de moderator dan wat anders of kan hier met een second opinion naar gekeken worden 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 8, 2025

Ja, KPN is ook een commercieel bedrijf 🤡

Klopt, en wilt graag verdienen aan topicstarter maar dat lukt niet zonder een werkende verbinding en een blije klant. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

Klopt, en wilt graag verdienen aan topicstarter maar dat lukt niet zonder een werkende verbinding en een blije klant. 

Maar met de compensatieregeling in Nederland heeft een provider geen haast, hij hoeft alleen de abonnementskosten terug te betalen, en dat doet niemand pijn. In Duitsland is veel beter geregeld om consumenten te beschermen, de providers moeten 10% van de maandbedrag per dag betalen en na 5 dagen 20% van de maandbedrag per dag, tenminste 5€ of 10€ per dag, bij 5 weken storing zijn al meer dan 200€ te betalen.

I

KPN Zegt letterlijk: helaas, wij kunnen er niets aan doen, dit is een KpN netwerk ding en wij kunnen niet in hun systeem. Bel met kPN netwerk. Dus. En er is al een ticket aangemaakt, dus gaan ze er niet nog een aanmaken. Case nr. 00000 2055 4086

ik zal het ticketnr opvragen

• May 9, 2025

Als je KPN belt op 0800-0402, dan moet je gewoon tegen de medewerker zeggen dat je geen verbinding hebt. Verder vertel je niets. Helemaal niets.

Die medewerker gaat een aantal dingen proberen. Wat geen resultaat heeft natuurlijk. Maar dat maakt niet uit. Op het einde stuurt die een monteur. Dat staat dan namelijk in het belscript van die medewerker. Dus dan krijg je een monteur. Daar kan je verder mee.

Als jij allemaal dingen gaat vertellen over een glasvezelkabel in de straat die stuk is enzo, dan snapt die medewerker er helemaal niks meer van want daar staat niks over in het belscript.

Niks veranderd. Ik moet afwachten zonder enige info. Best apart.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 12, 2025

Niks veranderd. Ik moet afwachten zonder enige info. Best apart.

Je kan ook bellen zoals geadviseerd 

Je kan ook bellen?,… enig idee hoe vaak ik al met kpn, kpn netwerk en hanab heb gebeld de afgelopen 5 weken? Om vervolgens niet verdee te komen dan ‘u moet afwachten, het komt vast goed’. Net weer; weer schakelt kpn netwerk door naar Hanab, die dan weer zeggen ‘dat is niet de bedoeling’. Echt waardeloos die samenwerking

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 12, 2025

Je kan ook bellen?,… enig idee hoe vaak ik al met kpn, kpn netwerk en hanab heb gebeld de afgelopen 5 weken? Om vervolgens niet verdee te komen dan ‘u moet afwachten, het komt vast goed’. Net weer; weer schakelt kpn netwerk door naar Hanab, die dan weer zeggen ‘dat is niet de bedoeling’. Echt waardeloos die samenwerking

Ik heb het over bellen met kpn en het zeggen hoe marlon92 het zegt

Ga ik vrijdag doen, als ik nog niks heb gehoord. Dan ga ik inderdaad een nieuwe melding maken.

vandaag met een medewerker van kpn netwerk gesproken die er bij de Hanab achteraan ging en volgens haar was er inderdaad iets niet goed gegaan en zouden ze het met spoed oppakken. Dat wacht ik dus tot vrijdag af ;)

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 17, 2025

Ga ik vrijdag doen, als ik nog niks heb gehoord. Dan ga ik inderdaad een nieuwe melding maken.

vandaag met een medewerker van kpn netwerk gesproken die er bij de Hanab achteraan ging en volgens haar was er inderdaad iets niet goed gegaan en zouden ze het met spoed oppakken. Dat wacht ik dus tot vrijdag af ;)

nu ben ik toch wel benieuwd :)

De ‘met spoed oppakken’ heeft wederom tot geen enkele actie geleid.

Dud ik heb opnieuw kpn gebeld dat mijn internet het niet doet. Die hebben een monteur gestuurd, die zag dat de glasvezel geen signaal gaf. 🤣
Hij belde met kpn netwerk die zag dat er al een ticket was (…) en het raar vonden dat er niets wordt opgepakt al 6 weken lang. Ze zouden er achteraan gaan. Vvolkerwessels had het opgepakt ergens eerste week en daarna werd het stil.

dus ik moet weer ff afwachten. En anders laat ik maar elke week een monteur komen om aandacht te vragen.

• May 17, 2025

Inderdaad. Flink blijven bellen.