Skip to main content

Aan de directie van Solcon

klantenservice@solcon.nl

 

 

Geachte directie,

Graag wil ik …….. u het volgende relaas doen toekomen.

In Juni dit jaar (2023) heb ik besloten over te stappen van glasvezel Caiway naar glasvezel aansluiting door Solcon. De overstap werd geadviseerd door KPN. Ik heb indertijd contact gehad met een vrouwelijke medewerker van Solcon. Overstap was mogelijk volgens uw medewerker en ik heb gevraagd of dat binnen 14 dagen mogelijk was. Zij gaf aan dat mogelijk zou zijn.

Inmiddels heb ik 9 monteurs (8 van Guidion en een expert van Solcon) in huis gehad die de aansluiting /overstap mogelijk wilden maken. Door allerlei omstandigheden bleek het niet mogelijk, administratieve rompslomp bij Solcon en problemen bij de lijnbeheerder volgens zeggen van uw storingmedewerkers. De laatste Guidion monteur is na plaatsen van div kastjes vertrokken omdat hij niet kon wachten op lijnbeheerder of Solcon omdat het nog enkele uren zou duren voor op afstand een knopje omgezet moest worden (van technische zaken heb ik geen kennis).Uiteindelijk heb ik zelf moeten constateren dat afgelopen week de internet aansluiting was gerealiseerd echter bleek televisie kijken niet mogelijk en toepassing die gebruik maken van internet niet langer functioneerden (google en Philips lampen.)

Afspraken maken met Guidion is helemaal een ramp. Lange wachttijden en het is moeilijk om een specifieke afspraak te maken. Zij bepalen wanneer ik thuis moet zijn op te kiezen dagdelen (3).

Er bestaat geen enkel begrip bij Solcon en Guidion voor het feit dat een klant al 6 maanden moet wachten op internetaansluiting en nog steeds geen TV aansluiting.

Er is zonder overleg door Guidion een afspraak gemaakt op donderdag 7 december om problemen met internet op te lossen. U begrijpt dat ik ook daar geen vertrouwen in heb dat het voor elkaar gaat komen. Aanvulling: En de laatste afspraak (7 december) werd zonder overleg gewijzigd.

Ik hoop van u (directie) een bevredigende reactie te ontvangen. Daarnaast zou ik gaarne vernemen (als aansluiting en problemen van randapparatuur zijn opgelost) welke tegemoetkomen ik kan verwachten. Overigens wil ik hierbij nog opmerken dat op vorige door mijn verzonden berichten ( w.o. van 27 november)niet door u is gereageerd hetgeen Solcon ook niet siert.

Hallo @Sidevo ,

Je bent hier op het forum van de provider KPN. Solcon heeft een eigen website met daarop een mogelijkheid om een klacht in te dienen. Dat kan via:

https://www.solcon.nl/particulier/contact/

En specifiek:

https://www.solcon.nl/particulier/klacht/


Hallo @Sidevo, ik snap dat je deze aansluitperikelen goed zat bent. Helaas kunnen KPN medewerkers hier niets mee. Je zult dit relaas toch echt bij Solcon moeten indienen.