Skip to main content

Klacht betreft levering oude modem: 

vorige week was mijn oude modem kapot gegaan, na contact te hebben gehad met de klantenservice was mij aangeboden de volgende dag ( zaterdag ) een nieuwe modem te kunnen ophalen op een afhaalpunt. Echter was deze pas op maandag beschikbaar.  Tot mijn verbazing bleek dat ik dezelfde type modem geleverd heb gekregen terwijl mij de nieuwe V12 box beloofd was.   Net zoals jullie zelf op de website vermelden: Wanneer krijg je de KPN box 12?
Nieuwe klanten krijgen deze standaard geleverd bij een bestelling van KPN internet. Ook als je een ouder modem hebt en deze onverhoopt kapot gaat dan krijg je ter vervanging de KPN box 12. Toch word de oude modem v10 geleverd. En kan ik niet gebruik maken van de voordelen van de V12.  Oa  de voordelen WiFi 6 en een betere beveiliging ten opzichte van de V10 WPA 2 ten opzichte van de V12 WPA 3.  Nog los van het feit dat de V12 een betere energie verbruik heeft.  Via de klantenservice is het onmogelijk om als nog de V12 geleverd te krijgen zoals mij beloofd was en KPN zelf op de website vermeld.  Ik hoop via deze weg als nog te ontvangen wat mij beloofd is.  
groet Frank 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Welkom hier @Frankdeboer! Leuk dat je je verhaal met ons deelt. Klanten met een V7 (en soms V8) modem krijgen een Box 12 afhankelijk van de voorraad. Klanten met een V8,V9,V10 of V10a krijgen een V10(a). Nieuwe klanten krijgen een Box 12. Als deze defect is ontvangen zij logischerwijs een Box 12. We doen dit, omdat er we anders onnodig afstand moeten nemen van goed functionerende apparatuur (V10(a)). Dat zou natuurlijk zonde zijn. Helaas kan ook ik je dus niet helpen aan een Box 12:disappointed_relieved:

*edit: tekst aangepast


Dag Lisa,  allereerst bedankt voor je reactie.  Ik begrijp dat jullie anders niet van jullie apparatuur af komen.  Dat is alleen maar goed voor het milieu!  Alleen blijf ik het wel spijtig vinden dat mij de box 12 is beloofd nadat ik had gemeld dat mijn huidige box kapot was gedaan.  Alle voordelen van de nieuwe box werden me uitgelegd en tot slot werd de oudere modem geleverd.  Dus mocht ik als nog de box 12 willen ontvangen zou ik me contract moeten beëindigen en opnieuw klant moeten worden ?  Ook een beetje raar vind u zelf ook niet ? 


Ja, ik ben het er mee eens dat het je niet beloofd had moeten worden. Als je je profiel voorziet van je abonnementsgegevens, dan kan ik mijn collega voorzien van correcte informatie. Overstappen én weer opnieuw lid worden voor de BOX 12? Hm… Als het nieuwe modem echt een wereld van verschil gaat maken t.o.v. het oude modem, dan begrijp ik die overweging. Dit is voor mij en voor het overgrote deel van onze klanten niet aan de orde. Daarom vind ik het persoonlijk zonde als je de moeite neemt om (minimaal 6 maanden) over te stappen naar een andere provider om vervolgens weer klant te worden. Ik heb op dit moment dan ook geen behoefte aan wifi 6 of de Box 12. Gaat de box 12 voor jou wel een wereld van verschil maken, dan begrijp ik de overweging dus! Ik had graag een uitzondering gemaakt. Dit gaat helaas niet. 


Dank dat u het met mij eens bent.  Echter heeft het voor mij geen toegevoegde waarde meer om mijn gegevens te uploaden. Daarom zie ik hier graag vanaf.  Aangezien ik behoorlijk veel apparaten heb gekoppeld aan mijn modem en zelfs met glasvezel 500mbps  nog steeds af en toe mijn YouTube hapert lijkt de nieuwe modem met WiFi 6 mij juist wel een verbetering.  
Ik zou de overweging gaan maken, bijzonder slechte service voor iemand die al jaren klant is met een compleet pakket.    Mocht ik na 6 maand wel weer lid gaan worden heb ik ook nog als voordeel dat ik 2 super WiFi punten krijg en een aanzienlijke korting. Wat dat betreft heeft het voor mij alleen maar voordelen ?   Heel bijzonder dat vaste klanten minder rechten hebben dan nieuwe klanten.  Was altijd heel tevreden met KPN maar dit stelt me wel teleur. 


Zijn er überhaupt providers die een modem hebben met Wi-Fi 6 vraag ik me af?!


Mocht ik na 6 maand wel weer lid gaan worden heb ik ook nog als voordeel dat ik 2 super WiFi punten krijg en een aanzienlijke korting.

Je krijgt of korting, of SuperWiFi's. Niet beide. En sowieso is het de vraag of over 6 maanden de actie met de SuperWiFi's nog loopt.


Dag Lisa,  allereerst bedankt voor je reactie.  Ik begrijp dat jullie anders niet van jullie apparatuur af komen.  Dat is alleen maar goed voor het milieu!  Alleen blijf ik het wel spijtig vinden dat mij de box 12 is beloofd nadat ik had gemeld dat mijn huidige box kapot was gedaan.  Alle voordelen van de nieuwe box werden me uitgelegd ...

En welke waren dat dan, die voordelen? 🤔


... en een betere beveiliging ten opzichte van de V10 WPA 2 ten opzichte van de V12 WPA 3.

Dat is bulshit. De KPN Box 12 ondersteund helemaal geen WPA 3.


@Frankdeboer

 

Een V12 krijg je niet als je pairbonding hebt (dubbel lijn) de V12 werkt maar met 1 lijn. 

Pairbonding werkt alleen met de V9 of V10.

 

Bij gebruik van een experia wifi of superwifi, heeft de v12 WIFI6 geen voordelen om dat de interne wifi van het modem dan niet wordt gebruikt (het zelfde als bij de V10 en V10A)

PS, er is nog geen tv en nog maar weinig laptops die wifi 6 ondersteuning hebben, dus ook daar heb je geen voordeel met een v12.

Sommige oudere laptops met een Intel wifi kaar werken niet eens met wifi Wifi6 (AX) en moet zelfs worden uitgezet in de V12 (of werken pas als ze een driver update hebben gehad)


Geachte,,

 

Ook ik heb nog steeds de XPeiabox v10.Na diverse monteurs,zou ik de BOX 12 ontvangen.Na jarenlang problemen met de tv ontvangers(sinds 2017) sinds gisteren de ARRIZ 5202VIP ontvangen.De handleiding van KPNwas onjuist.Via Youtube correcte handleiding.KPN zou de box 12 sturen.Niet gebeurd.Ik wil de box12 alsnog ontvangen.Na jarenlang problemen met het huidige modem wil ik de BOX 12.

Mvg,

b.de Bruin


Wat is dat toch met die box 12? Die is echt niks beter dan de v10. Sterker nog ik zou echt voor de v10 gaan als ik de keuze had. Is uw verbinding überhaupt geschikt voor de box 12?


Wat is dat toch met die box 12? Die is echt niks beter dan de v10. Sterker nog ik zou echt voor de v10 gaan als ik de keuze had. Is uw verbinding überhaupt geschikt voor de box 12?

Omdat mensen hebbers zijn en denken nieuw is beter en dan (vaak) met smoesjes dat proberen te krijgen 

men het vaak ook helemaal geen betere prestaties toevoegd (soms een uitzondering daar) maar meestal is het gros van de apparatuur dusdanig verouderd dat al die nieuwe functies niet eens helpen of ondersteund worden 

zullen wel mensen niet met me eens zijn maar dit is mijn ongezouten mening want daar draait het vaak wel om nieuw is beter en dat moeten mensen hebben


Ja echt hè @Mike2165 en als je dan gaat vragen hoe het achterliggende netwerk eruit ziet dan schrik je. Geen Wi-Fi versterkers,  draadloze verbindingsets...drama.