Skip to main content

Ik ben/ was  een 'ouwe trouwe' Kpn fan,  als zodanig gegroeid, van huis uit altijd Kpn geweest. Ik adviseer andere huishoudens om mij heen, ook over andere zaken. 

Echter voor mij is voor nu echt de maat vol vwb Kpn. Ik heb in die 40 jaren, lid van KPN in mijn eigen huishouden, heel wat meegemaakt met KPN, veel feedback gegeven, veel ellende moeten doorstaan (ik vond het nooit correct om geschillen op forums of via reviews te melden, vaak op het punt gestaan te switchen,  uiteindelijk toch weer steeds over mijn hart gestreken. Af en toe kwam er eens wat terug van Kpn en natuurlijk ook góede service tijden meegemaakt.

Maar Kpn is nu zover dat niemand meer de klanten fatsoenlijk te woord kan staan. Dus tegen mijn principes in meld ik het nu toch maar op het forum. Aan de telefoon zeggen ze maar wat, de uiteindelijke uitvoering strookt in het geheel niet met de telefonische afspraak. Voorbeeldje: Kpn; tuurlijk krijgt u nu het nieuwste modemtype box 12 ! Tot 2x toe voor niets naar ophaalpunt en 3de keer toch een oude modemtype gestuurd. Dit alles zonder overleg.  Blijkt later, hoorde ik toevallig,  dat ik als oude klant ( !),  geen recht zou hebben op het nieuwste modem. ??!!  

Vorig jaar oktober zo n ernstige klacht verstuurd, nooit reactie van u terug ontvangen!! Betrof hier oa onbeschofte, zeer onprofessionele medewerkers aan de telefoon, oa de afspraken ellende mbt glasvezel aanleg en oa de grote ergernis mbt de steeds weer oplopende abonnementstarieven zonder dat je hierover geinformeerd wordt, geen communicatie. (stiekem steeds weer hier en daar een eurootje of 2 erbij....). Steeds weer trapte ik er in.  Terwijl de hautainiteit er vanaf droop.  

Nu kreeg ik vorige week een aanbieding van Ziggo, waar ik in 1 jaar tijd sowieso €350 kan besparen, maar ook nog eens met een hoop extra, film 1,  1000mb  !! Omdat je Kpn geen email kan sturen met al je klachten en opzeggen (ook een dikke ergernis) , moest ik toch weer bellen. Ik hoop voor u KPN dat u het terug kunt luisteren, de honden lusten er geen brood van..... Ik vroeg uw telefoonmedewerker uiteindelijk of hij namens Kpn of namens Ziggo aan de telefoon zit ( hij liet mij nl oa weten hoe eenvoudig het is om over te stappen.............) Ach nee antwoordt hij, hij was gewoon melig. Kan hij niet beter melig zijn in zijn eigen tijd !!? Tot overmaat van ergernis biedt hij mij al smalend / lachend  vervolgens, niet €1 maar maar liefst  €2 korting aan op mijn huidige abonnement van €74,50…………. 

Enfin, ik zal u op deze plek, voorlopig, alle details besparen, maar u snapt dat het voor mij nu echt noodzaak wordt om verder te kijken. Zodra minachting overmoed en arrogantie de overhand neemt en het onmogelijk wordt gemaakt om op de normale fatsoenlijke persoonlijke  manier, tot een oplossing te komen, vind ik dat mensen gewaarschuwd moeten zijn.

Er zijn geen oude types modems!! Welk type heeft u dan gehad? Daarnaast is de box 12 niet voor iedere verbinding geschikt. 


Waarschijnlijk een v10.

 

V10 en v10a worden verwisseld voor dezelfde types.

Box12 (die nieuwe klanten krijgen) worden verwisseld met een Box12

Zo is het beleid. En vergeet ook niet dat je bij sommige koperverbinding (pairbonding, 4g buitengebied) niet om een v10 heen kan.

 

Abonnementen worden bij iedere provider ieder jaar een paar euro duurder, da's niks nieuws.

 

Natuurlijk bespaar je bij Ziggo. Je profiteert van de welkomstkorting. Net zoals dat de andere kant op ook zo werkt, maar dan? Ben je na dat jaar ook goedkoper uit?

 

Als je je abonnement laat verlengen, naar een modern hussel abonnement,  krijg je doorgaans ook de nieuwste spullen (Box12, Tv+ ontvanger). Wellicht nog een korting erbij. En KPN is doorgaans goedkoper dan Ziggo.

Oh en waar denk je 1000mb voor nodig te hebben?


Wat bijzonder dat u alleen specifiek op dat modem type reageert…………….Of u heeft het niet goed begrepen, of mss ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Dat modem interesseert mij nl niet, het was een voorbeeldje, Het gaat hier om de communicatie rondom oa dat modem.    


Op het forum helpen klanten elkaar en ik ben dus gewoon een klant. Een medewerker reageert over een paar dagen.  


ah,  ok Joep. Merci.

Ja Dennis, Klopt natuurlijk, welkomstacties, hoe vaak ben ik al niet benaderd. Maar mij nooit laten verleiden. Ziggo actie op dit moment 50%, maar zelfs 1 jaar lang, dat is wel bijzonder. 1000 mb vind ik zelf ook niet eens belangrijk, heb ik niet nodig. Alhoewel velen en zeker de jongeluitjes wel graag zoveel mogelijk mbits in huis willen hebben. Waarom ik mbits hier oa wel noem is omdat Kpn de upgrade  van 50 naar 100,  naar mij toe al als een super actie benoemd. 

Het verhogen met een 1 á 2 euro is een slim beleid, en gebeurt steeds frequenter per jaar,  want de meesten merken het niet eens op …….., in de eerste instantie !

 


Bedoelt u wellicht de inflatiecorrectie?? 


Als ik het goed begrijp, heb je onlangs KPN gebeld omdat je korting wilt op jouw abonnement. 

Wat er mogelijk is om nu via 0800-0402 over te stappen op de huidige abonnementsvorm. Je gaat dan ook over op KPN TV+ .

Hieronder staan de huidige prijzen, die zijn vaak goedkoper dan de oudere abonnementsvormen: 

 

Check van te voren wel of dit voor jou voordelig is. En ga na of KPN TV+ wat voor jou is. Het forum staat er vol mee.  

 


Merci. maar ik ga nu echt switchen.


Hi @ItH, welkom op het forum. 

Ik schrik toch een beetje van de gang van zaken hier. Zeker als iemand aangeeft melig te zijn terwijl jij als klant met een serieuze klacht belt. Mag ik je vragen om je profiel in te vullen en ook aan te willen geven wanneer dit gesprek heeft plaatsgevonden. Dan kan ik het intern oppakken. 

Ik wil benadrukken dat dit zeker niet de manier is waarop wij om willen gaan met onze klanten. Mijn excuses dan ook voor deze ervaring. 


Hallo Kpn. Dank voor uw reactie. Dat gesprek heeft plaatsgevonden op 3 nov jl.

 


Ik hen het kunnen achterhalen. Ik neem dit mee en geef het als terugkoppeling door aan de desbetreffende collega en leidinggevende. Vriendelijk bedankt voor deze reactie en het melden.