Skip to main content

Hallo,

 

Zojuist heb ik met de klantenservice telefoonisch gebeld over mijn probleem met de modem V10A. Voor mijn aanschaf van mijn contract had ik KPN duidelijk gevraagd of ik op de nieuwste modem V10A mijn Primaire DNS in de DHCP kon wijzigen. (omdat Ik Pi-Hole als mijn DNS server gebruik) Mij werd toen verteld dat het wel kon. Maar dat bleek helaas niet zo te zijn. 

Dus ik heb netjes gewacht dat mischien in de toekomst met een update dit wel kon. Na een jaar later kan dit nog steeds niet. Dus ik had weekje terug erover gebeld en een mevrouw aan de telefoon heeft mij netjes geholpen en beloofde mij dat ik mijn modem V10A kon omruilen met V10. Op de V10 kan ik dit wel wijzigen.

Na een week later heb ik niets ontvangen of gehoord, dus ik belde KPN net over mijn bestellingen en hoor ik vervolgens dat mijn aanvraag is gecanceld met een slappe reden dat ik DNS ook handmatig op al mijn apparaturen kan veranderen! :laughing: 

Mij werd verteld dat ik mijn DNS nooit kan veranderen in V10 wat WEL kan. Met een straight answer zegt de meneertje “Nee, dit kan niet. ik moet u helaas teleurstellen.” en hangt de telefoon op! Ik heb niet eens wat terug kunnen zeggen! Ik was 30 min aan de telefoon! Daarom dat ik mijn klacht hier kwijt wil zodat ik niet nog eens 30 min. hoeft te wachten. Erg amateuristisch van KPN.. Had beter verwacht.

Hoezo doen jullie zo moeilijk om een modem te verwisselen???

Hier kunnen jullie zien dat Primaire DNS op de V10 wel gewijzigd kan worden: (zie afbeelding)

 

Hopelijk kan iemand hier met manieren van KPN mij WEL helpen. :thumbsup_tone2:

KPN ruilt Experia Boxen alleen in als deze defect zijn of sterk verouderd.

Ik raad je aan om de Experia Box de deur te wijzen en deze te vervangen door een router die wel voldoet aan de door jou gestelde eisen.


KPN ruilt Experia Boxen alleen in als deze defect zijn of sterk verouderd.

Ik raad je aan om de Experia Box de deur te wijzsn en deze te vervangen door een router die wel voldoet aan de door jou gestelde eisen.

Dat weet ik, maar op mijn geval ligt het anders. Voordat ik klant werd bij KPN vroeg ik duidelijk of ik mijn primaire DNS in de DHCP kon wijzigen. Hun antwoord hierop was "Ja, dat kan." -Dus niet.

Anders had ik wel om een V10 gevraagd i.p.v. V10A.

 

PS. Ik heb al een router maar daar gaat dit hele subject niet om.

 


mensen denken vaak dat kpn achter 1 persoon zit. maar in feite heb je 1000 verschillende klantenservice medewerkers met allemaal een verschillend antwoord. maar dat weet je al waarschijnlijk. 

 

mijn tip! ik zou mn energie niet insteken om een "punt”van te maken dat "kpn”valse beloftes doet

maar gewoon een vriendelijke vraag naar de medewerkers of ze toch een experiabox v10 te willen sturen. 


@R3XA 

leuk project trouwens

https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/zo-maak-je-een-professionele-ad-blocker-met-raspberry-pi/

ik gebruik het simpel in firefox

als je alleen internet en itv gebruikt raad ik je aan om naar een fritzbox te gaan

huistelefoon werkt nog niet op een fritzbox namelijk

 

 


Wat vervelend dat je verkeerd bent geïnformeerd voordat je klant werd bij KPN. Mijn excuses daarvoor.:disappointed_relieved: Zoals hierboven al wordt aangegeven kunnen we de Experiabox alleen vervangen wanneer het verouderd of defect is. Een Fritzbox is een prima oplossing, maar ik lees hierboven dat je al een ander router hebt.


Wat vervelend dat je verkeerd bent geïnformeerd voordat je klant werd bij KPN. Mijn excuses daarvoor.:disappointed_relieved: Zoals hierboven al wordt aangegeven kunnen we de Experiabox alleen vervangen wanneer het verouderd of defect is. Een Fritzbox is een prima oplossing, maar ik lees hierboven dat je al een ander router hebt.

Ja, het is inderdaad erg jammer dat jullie een verkeerde modem opsturen en vervolgens dit niet met mij goed kunnen maken.

Puur door dit stap ik uit KPN. Jammer.

 


Wat vervelend dat je verkeerd bent geïnformeerd voordat je klant werd bij KPN. Mijn excuses daarvoor.:disappointed_relieved: Zoals hierboven al wordt aangegeven kunnen we de Experiabox alleen vervangen wanneer het verouderd of defect is. Een Fritzbox is een prima oplossing, maar ik lees hierboven dat je al een ander router hebt.

Ja, het is inderdaad erg jammer dat jullie een verkeerde modem opsturen en vervolgens dit niet met mij goed kunnen maken.

Puur door dit stap ik uit KPN. Jammer.

 


En dat is te begrijpen.

De klantenservice van KPN biedt geen service en zeker geen technische ondersteuning. Ze staan bekend om het geven van verkeerde informatie en het doen van valse beloftes. De enige ondersteuning en service die je krijgt is van de op dit forum aanwezige moderatoren en forumleden.  En daarbij zijn de moderatoren vaak gebonden aan de beleidskeuzes van de directie (lees: geen flexibiliteit want dat kost geld). Triest...maar helaas wel de waarheid.


Reageer