Skip to main content

Erg zwak van KPN dat ze op haar site nergens een telefoonnummer of mailadres geven voor het melden van een klacht.  Via een omweg ben ik op een pagina gekomen waarop je middels een chat een klacht kunt melden. Op mijn opmerking daar over de moeizame bereikbaarheid werd gereageerd dat KPN het aantal mailtjes en telefoontjes wil beperken. Aangezien ook de chatmogelijkheid nergens op de site wordt genoemd lijkt het mij dat ze vooral het melden van klachten willen beperken. Zwak hoor, KPN...

Hoi @Vroomp

 

sorry dat ik nu pas kan reageren op je Topic. Het is momenteel erg druk dus vandaar.

 

Veel problemen, antwoorden en stappenplannen kun je vinden op onze website. De meeste vragen kunnen daarmee opgelost worden. Vandaar dat je niet gelijk ons telefoonnummer terugziet. Kan me goed voorstellen dat dit lastig is wanneer je direct contact wil hebben. Voor in het vervolg kun je ons bereiken op 0800-0402. Via mail zijn wij niet te bereiken. Ik ga het in ieder geval meenemen omdat we dit signaal vaker krijgen. Bedankt voor de feedback!


Bedankt voor je reactie. Ik snap dat KPN bepaalt via welk kanaal ze wil dat haar klanten problemen melden. Ze heeft gekozen voor de chat in plaats van mail, telefoon of WhatsApp. Wat ik niet snap is dat ze vanuit haar site geen enkele mogelijkheid toont om bij zo'n chat uit te komen. Zelfs als ik inlog en via 'Service en Contact opnemen met KPN' verwacht getoond te krijgen hoe ik contact kan opnemen met wordt dat ook daar goed geheim gehouden. Dat kan toch niet...


Ik vermoed dat al die persoonlijke contactmogelijkheden zijn afgeschaald. Je moet je voorstellen dat de mensen nu thuis werken he. Gewoon met een mobieltje aan de keukentafel. Vanwege corona natuurlijk. Er  zullen ook wel wat medewerkers ziek zijn en/of in quarantaine zitten. Kortom het is allemaal anders dan een jaar geleden.


Je bent vergevingsgezind naar KPN, Joep, en dat pleit voor je. Maar KPN is niet het groenteboertje op de hoek en goed contact met klanten, tevreden of niet, lijkt mij voor ieder bedrijf toch essentieel. KPN houdt zich desondanks verborgen. Ik hoop dat ze daar wat aan gaan doen.


Ik vermoed dat al die persoonlijke contactmogelijkheden zijn afgeschaald.

Ik denk dat da wel mee valt. Het aantal mensen wat contact wil is enorm toegenomen. Doordat iedereen thuis werkt en nu plots veel meer problemen hebben met hun internet / WiFi. Plotseling moet men goed internet hebben op zolder om te kunnen werken. En dan belt men KPN, want die moet dat maar ff oplossen.

Maar het is niet alleen bij KPN hoor. Ik moest vorige week nog naar Eneco bellen omdat de huurboiler kapot was. Daar ook een zelfhulp chatbox op de site en via de telefoon een "spraakcomputer" en lang wachten voordat ik een mens aan de lijn had. En toen ik eindelijk iemand aan de lijn had, toen werd ik weer 5 minuten terug in de wachtrij gezet, want meneer moest eerst nog ff mijn gegevens doornemen.


Je hebt gelijk dat het aantal klanten met problemen nu ongetwijfeld veel hoger ligt.


Het is helemaal van de gekke dat een organisatie als KPN niet eens de mogelijkheid biedt om een klacht in te dienen over haar service verlening. Nergens niets te vinden op haar site en ook de “chat” werkt voor geen meter.  Je wordt moedeloos van KPN.


@Wumpke  Als je even had gegoogled op "klachtenformulier KPN" .

Klacht indienen | KPN


@Wumpke  Als je even had gegoogled op "klachtenformulier KPN" .

Klacht indienen | KPN


Goede suggestie. :thumbsup_tone3:

Ook voor de mensen die het telefoonnummer niet kunnen vinden, en dat via Google opzoeken. En als ze dan als 1e hit een dooverbindservice aanklikken zijn het sukkels die maar beter moeten uitkijken.

KPN moet gewoon het telefoonnummer klantenservice, de chat, en de mogelijkheid een klacht in te dienen veel makkelijker te vinden maken.


Voor problemen met de verbinding of apparatuur kunt u beter gebruik maken van het forum. Een klacht indienen is dan zinloos. Hier vinden de meeste mensen de oplossing voor hun probleem. 


@Vlijm  Als je het bericht even terug leest van Wumpke, wat vraagt hij dan in zijn bericht ?

Juist. Hij wil een klacht indienen bij KPN maar kan de link niet vinden voor het formulier of de daarbij behorende chat op de KPN pagina's. Die is er dus wel zoals  ik aangeef en kopieer ook nog de link voor hem.  Ik zou zeggen, start zelf een topic over het slecht bereikbaar zijn van zowel KPN telefoonnummer alsmede de chat. Succes.


Zal wel aan mij liggen maar die link verwijst niet naar een chat, telefoonnummer ken ik uit mijn hoofd net als de zinloze antwoorden van de algemene klantenservice, dus blijft over een brief schrijven…

Wat is er nu nuttig aan die link, ik had liever de link naar die chat mogelijkheid gezien hier.


Of hier je vraag stellen....


Of hier je vraag stellen....

Of hier meteen maar weer weggaan, waarvoor ik het verzoek inmiddels al heb ingediend.


Ik zag het. Jammer dat u een slecht gevoel aan het forum.heeft overgehouden.  Er zijn hier hele vakkundige leden maar de toon is inderdaad soms niet altijd de juiste.


oude mail ik zie niets niets nieuws