Skip to main content

Sinds oktober in onze nieuw bouw appartement gaan wonen. Glasvezel KPN genomen aangeschaft.

Advies volledig opgevolgd van de verkopers, compleet Glasvezel, TV.

Sinds die dag dat wij installeerde hebben we elke dag problemen, verbinding instabiel, tv loopt vast, 10-20x per dag resetten en uiteraard, KPN geeft niet thuis.

Als je helpdesk belt moet je Altijd verbinding testen, harde resets, dan zegt men dat het is opgelost. Ik bel u later vandaag terug om te horen of dit klopt, maar teug bellen lukt niet bij KPN, waarschijnlijk hebben zij ook hele slechte verbindingen, maar het probleem blijft. Tot slot 2 WiFi punten van KPN aangeschaft, die je bij elke harde reset opnieuw moet configureren, die staan op 10 meter van elkaar en 10 meter van de router, het blijft TOBBEN!!! Mijn inziens levert KPN niet en kan ik onder het contract uit wat net een paar maanden loopt. KPN wil blijkbaar niet helpen te zoeken naar een oplossing gezien er totaal geen structurele oplossing komt. Dit is mijn laatste poging om te zien wat te dien v\alvorens KPN aansprakelijk te stellen voor het niet kunnen gebruiken van Internet en TV. Wie heeft nog meer deze problemen? Ik kies internet onderstaand, maar het is de totale keten die niet functioneert! 

Nou goed dat u ons gevonden heeft! We helpen graag.  Wat gebeurt er bij uitval met de lampjes op het modem en/of glasvezelkastje? Worden die rood of gaan ze uit?

10 meter is te ver voor draadloze SuperWiFi's. Zeker als je daar ook nog tv op wilt gaan kijken. 

Sinds oktober in onze nieuw bouw appartement gaan wonen.

Nieuw als echt net nieuw gebouwd?

Niet volgens de KPN verkopers

Geen lampjes vallen weg, modem werkt, internet knalt er gewoon uit. Tijdens de het stilvallen van de TV werkt internet gewoon, maar kan kast zegt geen internet, kastje van stroom halen en aansluiten, dan werkt het weer. De ene dag langer dan de andere dag.

Dan kan je er eigenlijk wel van uit gaan dat de glasvezelaansluiting goed is want anders gaat het modem en of glasvezelkastje in storing.  Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Nee draadloos, niet op kabel 

Als het nieuwbouw is zal je voldoende loze leidingen hebben vanaf de meterkast naar de woonkamer. Op wifi gaat KPN geen stabiele diensten kunnen garanderen. Dat kan een verkoper misschien leuk zeggen maar is niet de waarheid. Trek een kabel of laat deze trekken door een KPN monteur en dan is zowel je wifi als tv een stuk stabieler. 

Kom maar langs zou ik zeggen

Welk type ontvanger heeft u?

Een sagemcom, 

En staat het modem een beetje centraal in huis of verstopt in de meterkast? En welk type modem heeft u?

In de meterkast, op een afstand van 15 meter met 2 wifi punten ertussen.

KPN box 12 b - sagemcom 

CS 50001

Je kan op de website van KPN een monteur bestellen. 

Heb je nergens utp aansluitingen in de muur zitten? 

Een lege leiding ligt er , moet nog een kabel doorheen getrokken worden

Als je bedenkt dat de 5ghz band van wifi maar een bereik heeft van een meter of acht in een open ruimte dan wordt het wel heel moeilijk om dit draadloos allemaal goed te laten werken. De ruimte is gewoon te groot! En dan maakt het niet uit welke provider u heeft want wifi is wifi en wifi heeft gewoon veel beperkingen. 

Dan had graag dat advies gehad op het moment dat wij ons bij KPN lieten adviseren. Op dat moment kon alles!

Als u een loze leiding heeft (of een gevuld met een andere kabel die er uit mag zoals coax of dsl) kunnen we gewoon zorgen voor een stabiele verbinding. Bestel een monteur en we gaan het regelen.

Hoi ​@JKN1404! Welkom op de KPN Community, ik zie dat meerdere gebruikers je goede tips hebben gegeven dank daarvoor. Het spijt mij oprecht dat de start van je abonnement zo stroef is verlopen en dat het gegeven advies in de praktijk niet blijkt te werken. Ik denk dat een kabel trekken dan toch het beste alternatief is. 

Dank je wel Remco, ik heb inmiddels een afspraak ingepland 

Goed om te horen ​@JKN1404. Ik hoor graag wat de uitkomst dan uiteindelijk is! Ik hoop dat alles snel naar wens werkt.

Ik hoop het want het is de hele dag weer bal 

Reageer