Skip to main content

Ik heb net de klantenservice aan de lijn gehad. Deze meneer was niet van plan mij met5 mijn probleem te helpen omdat ik het had over een monteur van buitenlandse komaf. Ik heb zeker niet gediscrimineert, deze KPN medewerker dus wel om niet naar mijn verhaal te luisteren en mij door te verwijzen naar een door mij te betalen oplossing. KPN is bagger en ik denk erover maar op te stappen. Ga zo door KPN dan komen jullie er wel. 😣

Dag @Rob Driessen dat klinkt allemaal niet best. Kunnen we je hier misschien helpen?


Beste Joep, 

Volgens Uw medewerker kan ik, na aandringen, 2 dingen doen, nl: mijn modem loskoppelen en inleveren bij een KPN-servicepunt, of op mijn kosten een monteur á (ik dacht) €75,- per 3 kwartier bij mij langs laten komen. Wel zou ik deze kosten kunnen verhalen als het pobleem bij KPN lag. Nu heb ik door eerdere ervaringen met een monteur (als herkenning gaf ik door van buitenlandse afkomst, waar niets mis mee is, maar wat mij door een eveneens niet originele Nederlander) zeer kwalijk werd genomen. Terzijde: in mijn familie zijn de meeste bevolkinggroepen samen gesmolten, ik ben zelf opa van 3 halfbloedjes. Deze medewerker moet een keer ophouden met huilen en zijn werk doen waarvoor hij betaald wordt.

Het inleveren/omruilen van de modem is net als het eerder terugbrengen van een extra wifipunt (dit had ik aangeschaft op “aandringen” van de eerste monteur die de bekabeling aanlegde (wat totaal verkeerd was volgens de 2e monteur) voor mij, door mijn lichamelijke gesteldheid, een groot probleem. Om toch van een goede internetverbinding voorzien te worden, waar ik met KPN ook een overeenkomst over had gesloten, voel ik mij verplicht om over te stappen naar een andere provider.

Ter kennisgeving: 

Ik had rond de 2 mb download op internet bij downloaden film, etc.

Speedtest was 9 mb 

na Uw suggesties hoe deze te verbeteren kwam ik uit op 21mb

daarna bij de volgende stap weer op 14mb

daarop, nog steeds via de aanwijzigingen, op 25mb

eindigend op 23mb.

Op de computer +/- 1mtr van de modem had ik voor dowloaden films +/-12mb, bekabelt en zonder.

In de woonkmr 3,5 tot 4 (een lichte verbetering), met- en zonder bekabeling.

Vr. Gr. R Driessen


Dag @Rob Driessen op het forum helpen klanten elkaar en springt een medewerker bij indien nodig. Ik ben dus ook een klant en ik vind het leuk om andere mensen te helpen om een goede verbinding te realiseren in huis. Uiteraard gaat een medewerker hier ook nog reageren maar dat duurt een paar dagen. U begrijpt dat ik inhoudelijk niks kan zeggen over het gesprek met de medewerker maar ik heb wel door dat u geheel ter goeder trouw was en het "buitenlandse" zonder enige bijbedoelingen gebruikte. Ik begrijp dat u belde vanwege de slechte en instabiele verbinding.  Ook hiervoor kan een medewerker met u meekijken.  Het zou kunnen dat er een probleem is met de kabel of dat de afstand tot de centrale te groot is. Als dat laatste het geval is dan zal een andere provider muv Ziggo ook geen hogere snelheid kunnen leveren.  Mocht u de beslissing om over te stappen nog niet hebben genomen wacht dan op de medewerker.  De medewerkers hier zijn erg goed en ik weet 100% zeker dat ze er alles aan zullen doen om de best mogelijke verbinding voor u te realiseren. 


Hi Rob, 

Ik denk graag mee. Los van afkomst(niet relevant) horen onze monteurs altijd bekwaam te zijn in hun werkzaamheden. 

Ik zou graag willen weten waarom je je modem terug zou moeten brengen naar een winkel. Of gaat het hier om een omruiling met een nieuwe modem?