Skip to main content
Beantwoord

Klopt het dat Glaspoort hier glasvezel aanlegt en wanneer kan Internet Only geleverd worden?

• 26 juli 2025
  • 6 reacties
  • 94 keer bekeken

Beste,

Als ik nu een Internet Only abonnement bestel, kan ik deze voor 31 augustus a.s. dan krijgen?

Ik lees dat glaspoort bij mij in de wijk internet gaat aanleggen. Klopt dit?

Graag zou ik rechtstreeks in contact willen komen met een medewerker van KPN.

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@ADO0503 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Henk2304 schreef:

Die gewoon een postcodecheck op Glaspoort.nl. 

Dit zou ook mijn advies zijn! Heb je dit inmiddels gedaan en zo ja, ben je hier wijzer van geworden?

ADO0503 schreef:

Mocht je iemand van KPN willen spreken, dan kun je daar ook een terugbelafspraak voor inplannen en dan bellen we jou op een moment dat het uitkomt.

Bekijk origineel

6 reacties

• 5823 reacties
  • 26 juli 2025

Het kan best dat Glaspoort bij jou glasvezel aan gaat leggen. Maar geen mens weet wanneer dat hij jouw in huis werkt. Planning word meestal niet gegeven. En als er wel een planning gegeven word, dan loopt die vrijwel zeker uit.

Een abonnement afsluiten moet je pas doen als glasvezel daadwerkelijk bij jou aangelegd is. Eerder afsluiten heeft geen enkele zin. Je krijgt het er echt niet eerder door. Je bent niet eerder aan de beurt ofzo.

Er komen hier regelmatig topics voorbij van mensen die heel voorbarig een "glasvezel abonnement" hebben afgesloten. En vervolgens nog een jaar moeten wachten voordat da daadwerkelijk aangelegd word. Tot die tijd zitten ze gewoon op de telefoonlijn. 

Dus wacht het gewoon af. Je kunt niets doen om het te versnellen. Helemaal niets.

• 1251 reacties
  • 26 juli 2025

Als de kabels nog gelegd moeten worden ben je maar zo een jaar verder voor je een werkende verbinding hebt.

• 13745 reacties
  • 26 juli 2025

PeterG
Superuser
  • 64319 reacties
  • 27 juli 2025

Tussen de aankondiging en het daadwerkelijk kunnen gebruiken zaten hier 15 maanden…

Als het dus net is aangekondigd gaat 1 augustus a.s. een werkende aansluiting niet gehaald worden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4478 reacties
  • 27 juli 2025
PeterG schreef:

Tussen de aankondiging en het daadwerkelijk kunnen gebruiken zaten hier 15 maanden…

Bij mijn adres duurt het paar maanden, maar tot het in KPN systeem lag, duurt het zeker ook 15 maanden. Maar het lag in de brievenbus een folder van glaspoort (KPN) met een link om internet te bestellen (glasvezel voor snelle beslissers) met extra kortingen. Met deze link kan men gewoon internet bestellen (als het aangelegd is), en is niet aan verplichting tot deze datum verbonden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • Antwoord
  • 30 juli 2025

Goedemorgen ​@ADO0503 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Henk2304 schreef:

Dit zou ook mijn advies zijn! Heb je dit inmiddels gedaan en zo ja, ben je hier wijzer van geworden?

ADO0503 schreef:

Mocht je iemand van KPN willen spreken, dan kun je daar ook een terugbelafspraak voor inplannen en dan bellen we jou op een moment dat het uitkomt.