Skip to main content

Goedendag allen,

Kan het kloppen dat kpn momenteel geen apparatuur heeft om de aansluiting om de nieuwe wijkcentrale actief te maken?

Ik heb in juni een glasvezel aansluiting gekregen van glasdraad. Echter kpn kan nog niet de centrale actief maken omdat kpn de apparatuur niet op voorraad heeft. Ik moet nog tot eind q4 wachten om kpn glasvezel te krijgen. Andere providers hebben al wel de wijkcentrale actief gemaakt. Maar ik wil toch bij kpn blijven. Dus dan nog maar 3 maanden wachten. If zijn er nog andere glasvezel aanbieders die betrouwbaar zijn?

 

Hi @marco1269! Het klopt dat niet alle apparatuur altijd op voorraad is. Waar een groot defect is, bijvoorbeeld in een wijkcentrale, kan het voorkomen dat we onderdelen moeten bestellen. Dit betekent overigens niet dat het daarmee altijd lang duurt. 

Van juni naar eind Q4 duurt inderdaad wel lang. Ik ben wel bang dat ik helaas niks kan doen om dit te versnellen. 


Hier eenzelfde vraag. Vorige maand is de huisaansluiting gereed gemaakt door Glasdraad. 
Bij alle andere providers via Glasdraad is reeds te bestellen. Echter bij KPN niet. 

Is er enig vooruitzicht op een snelle aansluiting in mijn gebied? 
Ps. ik ga mijn postcode hier niet vermelden maar indien gewenst kan ik die via PB delen. 
 


@Steve McQueen Ik woon ook een gebied waar Glasdraad de glaswissel aan het aanleggen is. Inmiddels is het al in mijn meterkast aangelegd in een klein wit FTU-kastje. Ook staat er 100 meter verderop een zogenoemd POP-huisje wat de wijkcentrale voor glasvezel is. En daar zijn ze hard aan het werk. 

Volgens Glasdraad, die overigens op de e-mail erg transparant is over de werkzaamheden, kon mij vermelden dat de POP in mijn wijk eind dit jaar opgeleverd is voor alle providers en dus ook de klanten.

Dus mijn advies is om naast KPN ook om even Glasdraad te vragen naar de status. 


Ha ArienC,

Dank je wel voor je antwoord. 
Ik zal ook Glasdraad eens lastig vallen of ze wellicht weten of en wanneer KPN gaat leveren. 

Prettige avond nog


Glasdraad vragen (of wie dan ook) heeft geen nut. Je krijgt elke keer hetzelfde antwoordt en de planning schuift steeds op…

Ik heb al meer dan een jaar de glasvezel in mijn meterkast zitten, en wacht op het sein om kpn af te kunnen nemen…

Ik heb in principe geen haast, aangezien ik een voldoende werkende verbinding heb.

Ik verwacht dat dit nog wel even zal duren...


Vrees hetzelfde.. 

Wel contact opgenomen met Glasdraad. Waarbij wel netjes als reactie werd benoemd dat KPN Q4 2023 zou leveren. Waarschijnlijk dat Glasdraad wel ten goede trouw meldt wat hen ook gemeld word door KPN. Echter weet iedereen inmiddels wel dat oplevertijden telkens uitgesteld worden door KPN. En je nergens op hoeft te rekenen. Waarschijnlijk een strategie om mensen zoet te houden zodat men niet overstapt naar concurenten. 


KPN support contacteren heeft werkelijk geen enkele zin trouwens.
Uit meerdere pogingen is dit toch wel de meest waanzinnige response die ik heb gekregen: “Wij verzamelen de behoefte uit uw regio, en u bent nu de eerste (erg onwaarschijnlijk). Dus ik zal het noteren. Als meer mensen in uw omgeving zich melden, zal KPN ook meer prioriteit geven”. 
Werkelijk ronduit belachelijk. 

KPN heeft gewoon niet de apparatuur voor de wijkcentrales en/of de GPON apparatuur om aan de consument te leveren. 
Met de belofte dat het komt.. en 0 tijds indicatie .. is dat toch de enige manier waarop ze nog een klein beetje de bestaande klant aan zich vast kunnen houden. 


Ik zit nu te kijken naar een andere provider. Heeft toch ook wel potentie.

Ik moet alleen even goed kijken wat ik ga missen als ik bij KPN weg ga. het beeld is prima nu. Ik hoop dat die andere provider dat ook kan leveren…

Qua internet zal het wel prima zijn. Storingen kan ik nu niks mee qua vergelijken.


Maar waarom wil je dan toch overstappen @csjah ? Je geeft aan dat de verbinding goed is. Glasvezel is niets meer dan een vervanger voor de koperaansluiting. Meer is het niet.


Een vervanger is het zeker niet. 

Is een hele andere techniek.

Los daarvan twee redenen:

  • Snellere verbinding
  • Zeer snelle upload

Dat betekend niet dat ik nu niet tevreden ben, maar wil graag sneller


Reageer