Skip to main content

Beste KPN,

Chatten kan kennelijk niet meer, jullie telefoonnr zit altijd in gesprek, dan moet ik de forum gebruiken.

Jullie bieden aantrekkelijke kortingen voor nieuwe klanten, maar trouwe bestaande klanten, zoals ik, betalen het volle tarief.

Als ik naar een van jullie concurrenten (T-Mobile, Ziggo of Youfone) overstap kan ik tot 230 euro per jaar besparen.

Ik vraag me af of jullie een voorstel hebben om mensen zoals mij als klant te houden?

 

Alvast bedankt,

 

(p.s.: begin alsjeblieft niet met het verhaal van overstappen naar KPN Hussel want die heb ik al.)

Hier op het forum word niets met prijzen gedaan. Als u korting wilt, stap dan gewoon over, want bestaande klanten krijgen in principe geen korting.


KPN heeft miljoenen vaste klanten. Stel je geeft die elk jaar korting. Dan betalen ze uiteindelijk niets meer. En KPN zit met elk jaar vele miljoenen minder inkomsten. Hoe lang denkt u dan dat KPN nog bestaat?

 


KPN heeft miljoenen vaste klanten. Stel je geeft die elk jaar korting. Dan betalen ze uiteindelijk niets meer. En KPN zit met elk jaar vele miljoenen minder inkomsten. Hoe lang denkt u dan dat KPN nog bestaat?

 

Uiteindelijk betalen oude klanten een hoger tarief om de korting te subsidiëren die KPN nodig heeft om nieuwe klanten te krijgen. Deze situatie nodigt uit om na de eerste 12 maanden over te stappen naar een andere aanbieder.


KPN heeft miljoenen vaste klanten. Stel je geeft die elk jaar korting. Dan betalen ze uiteindelijk niets meer. En KPN zit met elk jaar vele miljoenen minder inkomsten. Hoe lang denkt u dan dat KPN nog bestaat?

 

Uiteindelijk betalen oude klanten een hoger tarief om de korting te subsidiëren die KPN nodig heeft om nieuwe klanten te krijgen. Deze situatie nodigt uit om na de eerste 12 maanden over te stappen naar een andere aanbieder.

Inderdaad, zo werkt elk bedrijf. De kosten die gemaakt worden, worden verrekend in het product. Hoe zou u het anders willen? In het communistische stelsel werd de kostprijs door de overheid aan bedrijven opgelegd. Resultaat was weinig aanbod en slechte kwaliteit. 
Dus: als prijs en aanbod u niet bevalt kunt u wellicht naar een ander. Wel goed vergelijken, de reden dat die ander goedkoper is kan natuurlijk een lagere kwaliteit zijn. De keuze is aan u: mooi toch, concurrentie?


Uiteindelijk betalen oude klanten een hoger tarief om de korting te subsidiëren die KPN nodig heeft om nieuwe klanten te krijgen. 

Nieuwe klanten krijgen 1malig een korting of welkomstgeschenk ter waarde van 150 euro ofzo. Mogenlijk ietwat meer, het wisselt wel eens.

Maar afgezien daarvan betalen bestaande klanten net zoveel als nieuwe. Deze prijzen zijn van toepassing voor nieuwe klanten:

Dit is dus zonder korting. En TV voor € 12,50. 

Bestaande klanten met een oud abonnement betalen mogelijk meer. Maar deze kunnen gewoon hun abonnement aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan gaan ze ook deze prijzen betalen. Precies hetzelfde als een nieuwe klant. 


Hoi @Sog, leuk en goed dat je je vraag hier stelt! Ik zie dat je al goede uitleg en advies gekregen hebt.

Dit is een vraag die geregeld voorbij komt, ook hier op ons forum. Je kunt daarom verschillende mooie antwoorden vinden, zoals deze van @Noordzee. Iedere klant kan gebruik maken van een leuk aanbod als ze een abonnement bestellen, het zogenaamde welkomstcadeau. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je toen jouw abonnement startte je gebruik hebt gemaakt van een korting, óf een welkomstcadeau. We doen ons best om daarna ook onze vaste klanten blij te maken, bijvoorbeeld met onze Combivoordelen, als je meerdere KPN abonnementen hebt. 

En vergeet daarnaast ook het Kadootje van KPN niet, elke maand een nieuw Kadootje voor onze vaste klanten 💚 Lees gerust elke maand mee hier op het forum over het nieuwe Kadootje!


Leuk al die KPN medewerkers vermommen als gewone klanten die elkaar likes geven. ;-)


Leuk al die KPN medewerkers vermommen als gewone klanten die elkaar likes geven. ;-)

Hallo @Sog de medewerk(st)ers zijn echt medewerkers die zich niet uitgeven als klanten, maar ook als medewerk(st)er herkenbaar zijn aan het KPN-logo en de naam Moderator er achter.

Zie binnen dit topic de reactie van @Alexandra vóór jouw reactie voor meer duidelijkheid aangaande het logo en de titel.

 

 


En toevoegend aan wat JanD zegt; staat dat KPN logo er niet dan is het - net als ik - een klant. Niet zo achterdochtig zijn, klanten proberen hier andere klanten te helpen. 


Uiteindelijk betalen oude klanten een hoger tarief om de korting te subsidiëren die KPN nodig heeft om nieuwe klanten te krijgen. 

Nieuwe klanten krijgen 1malig een korting of welkomstgeschenk ter waarde van 150 euro ofzo. Mogenlijk ietwat meer, het wisselt wel eens.

Maar afgezien daarvan betalen bestaande klanten net zoveel als nieuwe. Deze prijzen zijn van toepassing voor nieuwe klanten:

Dit is dus zonder korting. En TV voor € 12,50. 

Bestaande klanten met een oud abonnement betalen mogelijk meer. Maar deze kunnen gewoon hun abonnement aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan gaan ze ook deze prijzen betalen. Precies hetzelfde als een nieuwe klant. 

Hoe dan? Via “mijn kpn” is dit geen keuzemogelijkheid.


Hoe dan? Via “mijn kpn” is dit geen keuzemogelijkheid.

Hiervoor moet gebeld worden. Het kan inderdaad niet via MijnKPN. 


In de jaren 90 van de vorige eeuw heb ik een internetabonnement bij Tiscali afgesloten. Tiscali werd overgenomen door Telfort en Telfort op haar beurt werd door KPN overgenomen. Al die jaren ben ik stilzwijgend meegegaan naar de nieuwe aanbieder. Op zich geen probleem.

Nu wil ik bij mijn bestaande KPN Internet ook TV afnemen (TV+ 65 zenders). Kijk je op de website dan zie je mooie aanbiedingen (Philips Smart TV) voor nieuwe klanten. Voor bestaande internetklanten die een nieuw product af willen nemen is er echter geen aanbieding te vinden……

 

Moet ik nu toch maar naar Ziggo overstappen of kan KPN nog iets voor mij betekenen?

Met vriendelijke groet,

Marcel


Dit soort vragen worden op dit klanten forum niet beantwoord. Je zult KPN zelf moeten benaderen: 0800-0402.