Skip to main content

In februari heb ik 4x een monteur op bezoek gehad om er geen werkende internetaansluiting aanwezig was in mijn appartement. Uiteindelijk werd er een kabelbreuk gevonden in de tuin onder een afrastering. Ik huur deze woning nu 4 maand en in die tijd is er nooit iets in de tuin gebeurd. De verhuurder bezit deze woning een jaar en ook zij hebben nooit iets aan de tuin gedaan. Vandaag ontving ik (2 maand na de reparatie) een factuur van ruim 700 euro voor de reparatie! Er staat dat de schade aan de kabel door mijn toedoen is veroorzaakt. Naast dat dit dus niet het geval kan zijn heb ik ook nooit een offerte oid ontvangen voor de kosten die gemaakt zouden gaan worden. Kan iemand mij advies geven over deze situatie?

Hiervoor kun je het beste contact opnemen met KPN Netwerk, die gaan over de fysieke infrastructuur en zijn eigenaar van de glasvezel. Dit forum is enkel voor KPN als dienstverlener over die infrastructuur. Op https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/ kan je alle contactmogelijkheden vinden.


Oei, dat is een fikse factuur, @Sabine Krooneman. Heb je inmiddels contact gehad met KPN Netwerk hierover? Zij zijn, zoals @NHendriks al aangeeft, de partij waar je dit mee moet opnemen. 


Kpnnetwerk zegt dit is niet ons probleem los het maar op met Sedgwick. Dit bedrijf stuurde de factuur maar hier heb ik verder nog nooit van gehoord. 

De enige partij met wie ik zelf contact heb gehad is KPN, toen het niet bleek te functioneren hebben zij alles verder geregeld. Ik zit nu met een grote factuur en niemand neemt zijn verantwoordelijkheid. Het mooiste is nog dat de grond en het hekwerk ter plaatse van de breuk niet bij mijn appartement horen maar bij de bovenburen. 


@Sabine Krooneman, 

Heb je inmiddels al reactie ontvangen en hoe is dit eventueel opgelost?


Ik heb een mail gestuurd naar Sedgwick (nadat telefonisch geen contact te krijgen was). Er is nooit meer op gereageerd en de rekening heb ik niet betaald. De houding van KPN was wel erg vervelend, zij waren de opdrachtgever van de reparatie maar hebben helemaal niks gedaan om dit probleem op te lossen. Er werd simpelweg gezegd, wij hebben de reparatie niet zelf uitgevoerd maar laten uitvoeren. Aangezien deze dienst door hun in werking is gezet zijn ze daarvoor ook verantwoordelijk zou je denken. 


Reageer