Skip to main content

Goedendag,

 

In december vorig jaar heb ik een abonnement afgesloten voor internet en TV van KPN. De reden hiervoor was dat er binnen 3 maanden glasvezel aangesloten zou zijn. Kreeg ook vrij regelmatig berichten hierover. " Gefeliciteerd glasvezel is zeer binnenkort bij u beschikbaar sluit nu uw glasvezel abonnement af"  Uiteindelijk dus een glasvezel abonnement genomen en genoegen genomen met een 100mbit lijn voor deze tussentijd. 

Planning... Oplevering maart werd juni, juni werd augustus...en nu staat het voor nota bene voor 2023 op de planning. Ik vind dus dat ik misleid ben door KPN door mij een abonnement aan te smeren met de worst van glasvezel welke ze niet nakomen. Kan ik hier wat mee? Inmiddels ligt er van een andere aanbieder wel al glasvezel voor de deur namelijk.

 

Meer mensen met een dergelijke situatie en hoe hebben jullie dit aangepakt?

Hallo @Postbus74 , je bent hier op het forum van KPN, de provider, die heeft geen inzicht in de aanleg van glasvezel.

Je kunt via www.kpnnetwerk.nl met de postcode/huisnummer de status van je glasvezelaansluiting opvragen en je abonneren op hun gratis nieuwsbrief om als 1e steeds op de hoogte te zijn.

KPNNetwerk,nl is verantwoordelijk voor de aanleg c.q. infrastructuur van het netwerk.

Succes


En KPN de provider heeft ze vroegtijdig een abonnement aanhesmeerd door ze de vette worst voor te houden van die glasvezel aanleg binnen 3 maanden, dus inderdaad een beetje misleidend zaakje waar de provider best op mag reageren, zeker als er nu wel een concurerende glasvezel wel aangelegd is lijkt het wel op klantje binden zodat ze niet naar de concurent kunnen om wel van een snelle glasvezel verbinding gebruik te kunnen maken.


Hallo @Postbus74 , je bent hier op het forum van KPN, de provider, die heeft geen inzicht in de aanleg van glasvezel.

Je kunt via www.kpnnetwerk.nl met de postcode/huisnummer de status van je glasvezelaansluiting opvragen en je abonneren op hun gratis nieuwsbrief om als 1e steeds op de hoogte te zijn.

KPNNetwerk,nl is verantwoordelijk voor de aanleg c.q. infrastructuur van het netwerk.

Succes

Hallo JanD,

Dat klopt. Neemt niet weg dat KPN mij een abonnement verkoopt met een voorgespiegelde situatie welke ze absoluut niet nakomen. Ik vind dat toch op zijn minst misleidend, toch? Het is wel erg makkelijk op om het direct "af te schuiven" op KPN Netwerk.nl.…

 

Ik vraag mij af, kan ik mijn abonnement obv deze situatie kosteloos ontbinden of compensatie krijgen? Iemand een idee?


Helemaal misleidend is het dan ook weer niet want ze wisten ook niet beter dan dat het netwerk optijd klaar zou zijn. Je gaat pas betalen als het werkt dus risico loop je niet. Welke provider heb je nu?


@Joep1965 Als je even goed leest is @Postbus74 Tot die tijd even op koper aangesloten in afwachting van die glasvezel aansluiting en als je nog wat doorleest heeft een concurent wel de glasvezel al aangelegd en is er dus een kans dat KPN hem helemaal niet meer aanlegt.


Wel bijzonder. KPN legt wel eens glasvezel aan in gebieden waar een andere partij ook glasvezel aangelegd heeft. Maar daar zit volgens mij dan wel vaak een paar jaar tussen.


Maar daar zit volgens mij dan wel vaak een paar jaar tussen.

Haha. Zo lang ga ik daar toch echt niet op wachten😅


@Postbus74 Dat zou ik ook niet doen, maar inderdaad een vreemde ontwikkeling, welke aanbieder ligt er nu voor de deur?


Delta 🙄


Dan denk ik dat je KPN wel gedag mag gaan zeggen, de kans dat KPN 2023 dan gaat halen lijkt mij ook kansloos, er is voor zover ik weet pas 1 gebied waar een dubbele glasvezel ligt, redelijk zinloos, waar 2 snelle netwerken liggen zijn op beide netten de klanten verdeeld, dus levert het gewoon minder op.


Hoi @Postbus74, welkom bij ons op het forum. Als je wacht op de aanleg van glasvezel is uitstel natuurlijk vervelend! Ik weet niet precies wat er aan de hand is doordat ik geen gegevens van je heb, maar als de aanleg van het glasvezelnetwerk nog niet klaar is loopt dat over het algemeen inderdaad via KPN Netwerk, zoals Jan al noemde. Had je al op hun website gekeken wat de planning is?

Ik vraag mij af, kan ik mijn abonnement obv deze situatie kosteloos ontbinden of compensatie krijgen? Iemand een idee?

Dat weet ik ook niet, naast dat ik geen gegevens van je heb is dat ook iets waar ik geen uitspraken over kan doen. Je kunt bellen met 0800-0402, je kunt dan worden doorverbonden met de afdeling die daarover gaat. Zij kunnen dat met je bekijken.


Kleine update. Het doorschuiven in 2023 is ook al begonnen, nu maart/april. Ik geloof er niets van en ga dus niet weer de gok wagen en wachten. In december loopt mijn contract af. Telefoon heb ik al niet meer verlengd (kwam ook geen enkel verlenging aanbod oid?) dus kan  straks met alles eenvoudig overstappen. Jammer wel van al het gedoe wat erbij komt kijken…. 


Ik denk erover om een club/vereniging/website op te richten van mensen die het bos in worden gestuurd of met een kluitje in het riet gestuurd worden of in het moeras van de glaspoort/kpn terechtkomen om glasvezel aangesloten te krijgen. Mensen die maar een paar dagen/weken moeten wachten zijn uitverkoren, maar er zijn ook mensen (en dat zijn er dus zo langzamerhand al héél veel, maar de glaspoort/kpn geeft zulke cijfers niet, want dat is gezichtsverlies) die al meer dan drie jaar wachten.

Bij een vriend is de gereedmelding van glasvezel al in december 2021 gekomen en iedere postcode controle geeft aan dat hij glasvezel kan “nemen".  Een vriend van mij wacht nu al meer dan zeven maanden en het lijkt erop dat hij ook drie jaar moet wachten op glasvezel tot de koperdraadverbinding wordt doorgeknipt. Iedere keer verzint glaspoort/kpn weer een nieuwe smoes en bij een afspraak komen ze niet  opdagen en verschuiven de afspraak dan weer een paar weken verder en zo word je contstant aan het beroemde lijntje gehouden.

Met andere woorden één GROOT drama waar het einde niet van in zicht is of komt :-(


Ik snap nooit waarom mensen al overstappen naar KPN terwijl glasvezel nog gelegd moet worden... waarom wacht je het niet gewoon af?


Ik snap nooit waarom mensen al overstappen naar KPN terwijl glasvezel nog gelegd moet worden... waarom wacht je het niet gewoon af?

Er kunnen vele redenen zijn natuurlijk. Bij mij was het omdat mijn vorige provider xs4all (vol dochter KPN)geen goed aanbod meer kon doen en ik dus teveel zou gaan betalen. Obv het aanbod KPN en zicht op de beloofde glasvezel binnen een maand of 2-3 hiervoor gekozen. Lijkt mij geen vreemde keuze?

 

overigens, ze doen dit trukje nog steeds. Als ik nu wil aanmelden op mijn postcode krijg je: gefeliciteerd glasvezel per december beschikbaar! Wat dus niet het geval is. Ik blijf dit misleidend vinden dus.


Ik snap nooit waarom mensen al overstappen naar KPN terwijl glasvezel nog gelegd moet worden... waarom wacht je het niet gewoon af?

't Is toch nu een kwestie van goed lezen en dat kunnen hier een heleboel mensen schijnbaar niet.  Bij de vriend ligt al vanaf december 2021 glasvezel in de meterkast. Je krijgt dan de gereedmelding van glaspoort/destijds kpnnetwerk dat je vanaf december 2021 van glasvezel gebruik kan maken. Die vriend is nu al vanaf eind maart 2022 bezig om van die glasvezel gebruik te kunnen maken en iedere keer wijst de kpn naar glaspoort en andersom glaspoort naar de kpn. Dàt is EEN GROOT drama waar het einde niet van in zicht is of ooit zal komen…...

Postbus74 schrijft iets heel herkenbaars: overigens, ze doen dit trukje nog steeds. Als ik nu wil aanmelden op mijn postcode krijg je: gefeliciteerd glasvezel per december beschikbaar! Wat dus niet het geval is. Ik blijf dit misleidend vinden dus.

Wanneer je een soort of logboek bij zou houden, kun je daar iedere keer weer een nieuwe smoes/reden inschrijven waarom glaspoort/kpn hun beloftes niet nakomen. Ze trekken je daarbij het vel over je oren en wel zo dat de meeste mensen dat niet eens meer in de gaten hebben.