Skip to main content

Wij zijn recent overgestapt van ziggo naar kpn. Ik ben gebeld door KPN met een leuk aanbod omdat ik al een mobiel abonnement bij ze had.Tijdens de overstap is er een hoop mis gegaan. Op 18 mei zou er een monteur langs komen die ons zou aansluiten. De monteur kon dit uiteindelijk helaas niet doen omdat de trekveer van 20meter te kort was om naar de meter kast te trekken. De monteur heeft hier een notitie van gemaakt en de volgende dag zou er een monteur moeten komen met een langere kabel zodat hij dit alsnog zou kunnen doen. De monteur komt aan en trekt een hele andere conclusie over hoe alles aangesloten zou moeten worden. Wij vragen aan de monteur of hij de log van de vorige collega niet heeft gelezen want het enigste wat ontbrak was een langere trekveer. De monteur geeft aan dat hij dit niet gaat doen vanwege Corona. De monteur is vervolgens weggegaan zonder maar iets te verrichten. Wij hebben gelijk opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van KPN en de situatie uitgelegd. De medewerker gaf aan opnieuw een monteur in te plannen voor de volgende dag. Wij zijn hiermee akkoord gegaan. Volgende dag is er geen monteur op komen dagen. Wij opnieuw contact opnemen met KPN en die geeft aan dat er alleen een terugbel verzoek is ingepland voor het inplannen van de monteur. Dit zou tot maximaal 3 werkdagen kunnen duren. Bedenkt u zich dat wij nu al 3 dagen zonder internet,telefonie en televisie zitten in een Corona tijd waar iedereen continu thuis zit en alles vanuit huis moet gebeuren. Uiteindelijk hebben wij een hele week elke dag naar KPN gebeld en iedere keer met hetzelfde excuus dat de afdeling contact met ons gaat opnemen. Uiteindelijk maandag 25mei opnieuw contact gezocht met de klantenservice dat wij nu al 1 week zonder aansluitingen zitten en wij dit heeel schandalig vinden. Meneer Stan ** heeft er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat hij ter plekke een afspraak voor ons heeft kunnen inplannen voor vandaag 26mei. 8 hele dagen later in deze Corona tijd, iets wat die andere collega’s blijkbaar hee moeilijk vonden. Vervolgens komt er een monteur die weer aangeeft dat de kabel niet door de electrabuizen getrokken kan worden maar het gewoon door het huis moet. De kabel kan niet onder de vloer omdat deze is vastgelijmd vanwege vocht die anders onder de vloer terecht komt. De kabel ligt nu op de grond door het huis terwijl er kleine kinderen rond kruipen en zelfs ik als volwassenen hier overheen kan struikelen. Ik vind dit dus echt niet normaal. En daarnaast is ons een aanbod gedaan voor twee televisies maar wordt er uiteindelijk maar èèn aangesloten? Sorry KPN maar ik vind dit echt heeeeel slecht. Jullie laten ons een hele week lang zonder aansluitingen om het vervolgens op deze manier aan te sluiten? Is dit normaal? Kunnen wij hier iets tegen doen?

Op de foto is te zien waar de kabels gewoon doorheen getrokken kunnen worden met een trekveer. 20m is te kort. Het moet zeker 40 a 50m zijn. De aansluiting van ziggo ernaast is op dezelfde manier gedaan.

 

 

Admin: naam collega verwijderd i.v.m. privacy

 


Er zat een coax in die buis ? En die ging er uit, maar niet eerst iets er aan vastgemaakt blijkbaar ?

Een trekveer over zo’n lange afstand ergens doorduwen is lastig.

Beter de cassette band truuk gebruiken, met stofzuiger er door zuigen, touwtje daar aan en daar de kabel aan.

Die buis maakt een flinke omweg of het het huis is heel groot.

NB, trek er een UTP in (4x2 aderparen) dan kun je daar na nog kiezen waar het modem komt te staan.


 

Er zat een coax in die buis ? En die ging er uit, maar niet eerst iets er aan vastgemaakt blijkbaar ?

Een trekveer over zo’n lange afstand ergens doorduwen is lastig.

Beter de cassette band truuk gebruiken, met stofzuiger er door zuigen, touwtje daar aan en daar de kabel aan.

Die buis maakt een flinke omweg of het het huis is heel groot.

NB, trek er een UTP in (4x2 aderparen) dan kun je daar na nog kiezen waar het modem komt te staan.

 
Er zit helemaal niets in die buis, ook geen coaxkabel. Voor zover wij weten heeft er ook nooit een kabel doorheen gelopen. De woning is ook behoorlijk groot en de meter kast is buiten de woning. Er is wel al een aansluiting van ziggo die loopt door een andere buis ook helemaal naar de meter kast..


 


Kabels trekken kan mee maar vaak ook  tegen zitten :-/

Als de trek(duw)veer te kort lijkt dan kan het ook zijn dat de buis ergens niet goed vast zit, en de veer ergens tussen het plafond oid terecht komt.

Op de buis blazen (compressor, stof”zuiger”) geeft vaak een indicatie.


Ik zal het wel niet goed zien maar dit is toch geen klus voor installatiemonteur van kpn?? Hier heb je echt een installatiebedrijf voor nodig. Die hebben de juiste spullen.


Ik zal het wel niet goed zien maar dit is toch geen klus voor installatiemonteur van kpn?? Hier heb je echt een installatiebedrijf voor nodig. Die hebben de juiste spullen.

Volgens mij ook. Als 20 meter nog niet lang genoeg is, dan is zo'n klus veel te groot voor een KPN monteur. Ik vraag me af of KPN monteurs überhaupt een trekveer hebben die langer is dan 20 meter.


Ik zal het wel niet goed zien maar dit is toch geen klus voor installatiemonteur van kpn?? Hier heb je echt een installatiebedrijf voor nodig. Die hebben de juiste spullen.

Kpn behoort een aansluiting voor ons te maken?? De kabel die nu door het huis loopt zou door die buis moeten lopen. De manier waarop het nu is aangesloten, dat de kabel gewoon op de grond door het huis loopt is toch niet normaal? Ze geven aan het te kunnen doen maar dan moeten wij betalen? De monteurs zijn gewoon lui. Ze willen helemaal niets uitvoeren. Dit is pure gemakzucht. De buren hebben ook KPN en daar is het allemaal netjes opgeborgen in de buizen.


Kabels trekken kan mee maar vaak ook  tegen zitten :-/

Als de trek(duw)veer te kort lijkt dan kan het ook zijn dat de buis ergens niet goed vast zit, en de veer ergens tussen het plafond oid terecht komt.

Op de buis blazen (compressor, stof”zuiger”) geeft vaak een indicatie.

Wij hebben zojuist de stofzuiger gebruikt en op de buis geblazen. We zijn in de meter kast gaan staan en  de zuigkracht is daar sterk te voelen.


Kpn behoort een aansluiting voor ons te maken?? 

Daar heb je volkomen gelijk in. Wel is het zo dat één van de corona maatregelen is dat de monteur alleen nog de Experia Box aansluit en zorgt dat er wifi is.

Zie deze site.


Kpn behoort een aansluiting voor ons te maken?? 

Daar heb je volkomen gelijk in. Wel is het zo dat één van de corona maatregelen is dat de monteur alleen nog de Experia Box aansluit en zorgt dat er wifi is.

Zie deze site.

Dat kan ik begrijpen. Maar zij hebben ons een aanbod gedaan om over te stappen tijdens de Corona tijd. En ze hebben verder niets ter sprake gebracht over het feit dat de monteur bepaalde handelingen niet kan verrichten vanwege Corona. Als dat namelijk was aangeven dan hadden wij die overstap niet gemaakt. En als zij weten dat zij die werkzaamheden niet kunnen uitvoeren moeten ze ook geen klanten werven.


Ik zal het wel niet goed zien maar dit is toch geen klus voor installatiemonteur van kpn?? Hier heb je echt een installatiebedrijf voor nodig. Die hebben de juiste spullen.

Kpn behoort een aansluiting voor ons te maken?? De kabel die nu door het huis loopt zou door die buis moeten lopen. De manier waarop het nu is aangesloten, dat de kabel gewoon op de grond door het huis loopt is toch niet normaal? Ze geven aan het te kunnen doen maar dan moeten wij betalen? De monteurs zijn gewoon lui. Ze willen helemaal niets uitvoeren. Dit is pure gemakzucht. De buren hebben ook KPN en daar is het allemaal netjes opgeborgen in de buizen.

Als jouw opstelling richting die monteurs er 1 is van een soort slavendrijver, gaan die monteurs natuurlijk macht over jouw uitoefenen door fijntjes aan te geven dat je moet gaan betalen. En trek die kabel maar lekker zelf; 1 goedendag.

Er zitten grenzen aan hoeveel een monteur inclusief gratis doet. Misschien is dat bij KPN niet ergens duidelijk beschreven, o.a. voor T-Mobile Thuis is 15 meter de max wat gratis is als ik mij goed herinnner. En max 2 uur tijd voor zover ik weet.


Betalen moet je sowieso. Want dit is gewoon meerwerk.


Ik zal het wel niet goed zien maar dit is toch geen klus voor installatiemonteur van kpn?? Hier heb je echt een installatiebedrijf voor nodig. Die hebben de juiste spullen.

Kpn behoort een aansluiting voor ons te maken?? De kabel die nu door het huis loopt zou door die buis moeten lopen. De manier waarop het nu is aangesloten, dat de kabel gewoon op de grond door het huis loopt is toch niet normaal? Ze geven aan het te kunnen doen maar dan moeten wij betalen? De monteurs zijn gewoon lui. Ze willen helemaal niets uitvoeren. Dit is pure gemakzucht. De buren hebben ook KPN en daar is het allemaal netjes opgeborgen in de buizen.

Als jouw opstelling richting die monteurs er 1 is van een soort slavendrijver, gaan die monteurs natuurlijk macht over jouw uitoefenen door fijntjes aan te geven dat je moet gaan betalen. En trek die kabel maar lekker zelf; 1 goedendag.

Er zitten grenzen aan hoeveel een monteur inclusief gratis doet. Misschien is dat bij KPN niet ergens duidelijk beschreven, o.a. voor T-Mobile Thuis is 15 meter de max wat gratis is als ik mij goed herinnner. En max 2 uur tijd voor zover ik weet.

Opstelling van een slavendrijver?? Wij hebben aangegeven gewoon te willen betalen vanaf dag 1. Ondanks wij ervoor willen betalen willen ze het niet doen omdat ze de makkelijkste optie willen kiezen en het op “Corona” willen gooien. De eerste monteur heeft netjes aangeven dat er kosten zijn verbonden aan het trekken van de kabel door de buizen, wij hebben daarmee ingestemd. De andere monteurs stellen het niet eens voor omdat het ze teveel werk kost en het geld ze daarbij blijkbaar niet uitmaakt.


Betalen moet je sowieso. Want dit is gewoon meerwerk.

Dat weten wij. We willen ook betalen. Ze komen helemaal niet met die optie omdat ze het teveel werk vinden. Als ik het zelf naar boven breng dan geven ze aan dat we moeten betalen. Als we zeggen dat we ook gewoon willen betalen wuiven ze het weg.


Het is geen kwestie van niet willen betalen. Wij willen gewoon betalen. Dit hebben wij vanaf dag 1 aangeven. En als we het aan de monteur vragen dan zegt hij dat we moeten betalen daarvoor. Als wij zeggen dat we dat geen probleem vinden dan wuiven ze het weg met Corona. Dat is dan ook wat ik bedoel met pure gemakzucht. Ondanks wij willen betalen ervoor willen ze het niet doen.


Wij hebben zojuist de stofzuiger gebruikt en op de buis geblazen. We zijn in de meter kast gaan staan en  de zuigkracht is daar sterk te voelen.

Dan is het eenvoudig, neem een dun sterk touw, iets er aan knopen, stukje plakband of zo wat net door de buis kan. Die zuig je dan door de buis heen, werkt perfect.

 


Hi @Aimee18, excuus voor de late reactie vanuit onze kant, het is erg druk op het forum waardoor we nu pas aan jouw topic toekomen!

Ik zie dat de community al het één en ander met je besproken heeft. Allereerst ben ik erg benieuwd of je met de tip van @KeesYagi alsnog de kabel door de buis hebt weten te trekken?

Het optreden van de verschillende monteurs, heb ik besproken met iemand van de monteursorganisatie. De eerste monteur de getracht heeft om de kabel door de buis heen te trekken, heeft eigenlijk meer gedaan dan de monteurs op dit moment mogen doen. In verband met de Corona maatregelen mogen monteurs op dit moment alleen maar het modem aansluiten op je isra punt en gaan ze weg als je een werkende internetverbinding hebt. Dit is niet ‘verschuilen achter Corona’ of gemakzucht/luiheid, maar een afspraak die we hebben gemaakt op basis van de Coronamaatregelen die vanuit de overheid zijn opgelegd. We hebben de gezondheid van onze monteurs én klanten hierbij op de eerste plek staan en willen daarom dat monteurs niet langer dan strikt noodzakelijk aanwezig zijn bij de klanten thuis.

Daarnaast hebben we bij KPN geen trekveren die langer zijn dan 20 meter, als er een langere afstand overbrugd moet worden, kunnen we dit dus niet realiseren. Dat de eerste monteur hier niet direct duidelijk over is geweest, heeft jou een hoop gedoe en tijd gekost, excuus daarvoor. Je kunt overwegen om zelf ergens een langere trekveer te regelen, er met behulp van de stofzuiger een touwtje doorheen te zuigen óf eventueel de kabel van Ziggo te vervangen aangezien die wel door een buis naar de juiste plek toe loopt (als ik je goed begrijp).


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is. Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!