Skip to main content
Beantwoord

KPN beëindigt abonnement per ongeluk. Verloren telefoonnummer en geen internet na overstap naar glasvezel

• 4 december 2024
  • 9 reacties
  • 171 keer bekeken

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Vandaag kom ik op het werk, vertelt de eigenaar dat KPN het Abonnement Beëindigd heeft op verzoek van hem. Uiteraard is dit niet waar en heeft de eigenaar een klein foutje gemaakt wat ik als netwerkbeheerder me best kan voorstellen.

We zijn over gegaan van koper (Telefoon en Internet) naar glasvezel. Alles laten doen door een persoon van KPN die bij ons was en je allemaal zou regelen. Helaas heeft hij niet alles geregeld en zitten we door het niet helemaal goed lezen van een mail van KPN aan ons bedrijf waarin gevraagd werd of alles mee moest naar het glasvezel abonnement (wat een rare vraag) In geval van “ja” moet je ze bellen om dit te bevestigen. Helaas is de mail niet helemaal goed begrepen en heeft hij dus niet gebeld, maar KPN … zeg nou zelf is dit niet een beetje vreemd als iemand van koper naar glasvezel gaat? Als je eens wist hoeveel mail er binnenkomt en hoeveel spam er toch nog de filters passeert. Nu zijn we ons telefoonnummer kwijt en zal die volgens een medewerker ook niet meer terug komen. Dit is absoluut onaanvaardbaar. We hebben deze al sinds we het bedrijf hebben en zijn ook vanaf dat moment klant bij KPN.

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer KPN de overeenkomst uitzet ze deze niet ongedaan kan maken. We hebben als bedrijf geen internet en zijn telefonisch ook niet meer bereikbaar. KPN denk met je klanten mee, we blijven mensen die een foutje kunnen maken. Jullie doen nu zo stug om dit foutje niet ongedaan te maken. Dat moet toch een fluitje van een cent zijn? Het nummer is ook nog niet vergeven, dus moet het gewoon kunnen omdat het vanmorgen pas ‘beëindigd’ is.

Beste antwoord door ronvmeijer

Een ding moet ik zeggen: KPN heeft alles weer helemaal aangepast/veranderd en dat ging fantastisch. Alle lof voor deze medewerkers die het zelf ook een vervelende zaak vonden. 
KPN, bedankt voor de service. 

Bekijk origineel

9 reacties

• 3329 reacties
  • 4 december 2024

Rare gang van zaken zo. Was het abonnement misschien heel oud?

Kun je een schermafdruk plaatsen van de mail? Ik ben wel benieuwd...

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 4 december 2024

Ja, het abonnement stamt nog uit de analoge tijd. Nu van koperdraad naar glasvezel. Er was zelfs een persoon geweest van KPN die alles opgeschreven heeft en zou regelen. Zie nu...een bedrijf zonder internet (die alles in de cloud heeft staan) en zonder telefoon...ik zit nu niet op m’n werk dus kan er niet bij. Maandag pas weer, maar zo lang kan het bedrijf niet wachten...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3479 reacties
  • 4 december 2024

Ik heb zo een vermoeden dat was de migratie van koper naar glasvezel. Maar de eigenaar zou meerdere keren via post en email aangeschreven en gewaarschuwd zijn (idr 1 jaar van tevoren), indien hij na bepaalde periode geen antwoord gaaf, wordt als weigering aangenomen en koperlijn wordt zonder pardon deactiveert. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 665 reacties
  • 5 december 2024

Wat een gek verhaal. Je zou eerder denken dat bij geen reactie alles overgezet wordt, en als ze expliciet aangeven dat ze iets NIET willen, dat je dan gaat bellen. Dit is erg makkelijk en laks gedacht van KPN.

Over het telefoonnummer: betreft het een vast nummer of 06? Wij hadden een 06-abonnement dat per ongeluk door een medewerker was opgezegd. Dat nummer was toen kwijt. De ene medewerker zei dat het echt definitief kwijt was, maar de ander zei dat het in een bak terecht is gekomen die door een speciale afdeling te herstellen is.

Frusterend is alleen dat dus niet alle medewerkers bij de klantenservice dit (willen) weten en je ook niet geloven. Ik raad je aan om met Save Desk te laten doorverbinden. Doordat sommige medewerkers overtuigd zijn dat het niet kan, weigeren ze je door te verbinden naar Save Desk. Erg irritant, dan gewoon nog keer bellen en hopen dat je iemand spreekt die dat wel wilt. (zo lukte het bij ons)

Ga niet meteen akkoord met een “kan niet”, maar handel wel snel. Volgens mij is zo’n nummer tussen 2-6 weken echt weg. En ik weet dus niet of dit ook geldt bij vaste nummers.

En dien ook losstaand een klacht via dit formulier in. Mocht de klantenservice je dit ook aanraden voor je nummer: laat Save Desk dit doen. Save Desk moet dit via een klacht bij die speciale afdeling onder de aandacht brengen, maar dat moeten hun doen. Niet de klant. (ging bij mij dus ook mis)

En hou rekening mee dat Save Desk + Klantreacties(de afdeling die jouw klacht in behandeling neemt via dat formulier) in een andere systeem werkt dan de “normale” klantenservice. Weet niet of dat inmiddels al rechtgetrokken is, maar mocht je uit frustratie denken waarom ineens notities/afspraken door klantenservice medewerkers nergens te vinden zijn; komt dat door die verschillende systemen.

(valt in mijn bijbel over mijn ervaring jaar geleden onder “nummer kwijt, dus pech” ook te lezen)

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 5 december 2024

Heel erg bedankt voor je ‘verhaal’. Ik hoop dat het bij jou nu wel goed gekomen is allemaal. We hebben hier wat aan. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 665 reacties
  • 5 december 2024
ronvmeijer schreef:

Heel erg bedankt voor je ‘verhaal’. Ik hoop dat het bij jou nu wel goed gekomen is allemaal. We hebben hier wat aan.

Ik hoop dat duidelijk is dat ik niet mijn verhaal deel vanwege mijn verhaal, maar puur om te helpen jouw nummer alsnog terug te krijgen!! (obv mijn ervaring) Hopelijk kan de schade zoveel mogelijk worden opgelost in jouw verhaal.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 6 december 2024

Dat klinkt inderdaad niet als een soepele gang van zaken Ron. Betrof het dan ook een zakelijk abonnement. Anders zou ik nog even contact zoeken met KPN Zakelijk.

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer KPN de overeenkomst uitzet ze deze niet ongedaan kan maken. We hebben als bedrijf geen internet en zijn telefonisch ook niet meer bereikbaar. KPN denk met je klanten mee, we blijven mensen die een foutje kunnen maken. Jullie doen nu zo stug om dit foutje niet ongedaan te maken. Dat moet toch een fluitje van een cent zijn? Het nummer is ook nog niet vergeven, dus moet het gewoon kunnen omdat het vanmorgen pas ‘beëindigd’ is.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • Antwoord
  • 6 december 2024

Een ding moet ik zeggen: KPN heeft alles weer helemaal aangepast/veranderd en dat ging fantastisch. Alle lof voor deze medewerkers die het zelf ook een vervelende zaak vonden. 
KPN, bedankt voor de service. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 7 december 2024

Dat is wel fijn om te horen ​@ronvmeijer! Bedankt dat je dit nog even met ons deelt!

Reageer