Skip to main content

KPN beëindigt zonder medeweten abonnement. Nu moet ik 3 dagen wachten op nieuwe diensten

• September 19, 2025
  • 12 reacties
  • 181 keer bekeken

Na bijna 20 jaar klant te zijn bij KPN voel ik me nu compleet in de steek gelaten. Door een fout van een medewerker is mijn contract beëindigd. De fout is ontstaan doordat ik een verlengingsaanbod heb afgewezen en duidelijk had aangegeven mijn huidige contract met maandelijkse opzegging te willen behouden. Toch is mijn contract stopgezet. Het gevolg: wij zitten nu minstens 3 werkdagen zonder internet, tv en wifi. Helemaal niks werkt meer. Ze zeggen dat ze dit niet zomaar kunnen terugdraaien en het enige dat ik hoor zijn excuses. Onbegrijpelijk, want met één druk op de knop kunnen ze alles stopzetten, maar terugzetten zoals het was kan blijkbaar niet. Wat moeten wij nu doen? Ik verwacht dat KPN zo spoedig mogelijk contact met ons opneemt om dit op te lossen. Na bijna twee decennia klant te zijn, is dit enorm teleurstellend en slecht geregeld.

12 reacties

• September 19, 2025

Je hebt iets afgewezen. Was dat al ingegaan? Was het nieuwe abonnement al ingegaan en heb je dat in de 14 dagen annuleringsperiode geannuleerd? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 19, 2025

Heb dit enkel na 1 dag geannuleerd, en er duidelijk bij vermeld dat ik alles wou laten zoals het voorheen was.

ze hebben al schuld bekend maar kunnen er nu niks aan doen

• September 19, 2025

Was het een verlenging naar het nieuwe tv+ abonnement? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 19, 2025

Ja dat klopt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 19, 2025

Gewoon één contractsverlenging van internet en tv thuis, was afgelopen en hadden me een nieuw voorstel gestuurd

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 19, 2025

Het enige wat je kan doen is wachten. Een verbinding is inderdaad met een druk op de knop beëindigd maar een nieuw abonnement optuigen kost behoorlijk wat tijd. En of je terug kan naar de oude abonnementsvorm betwijfel ik. Maar waarom heb je geannuleerd als ik het vragen mag want de nieuwste abonnementsvorm heeft mijn inziens alleen maar voordelen?!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 20, 2025

Ik heb niks beëindigd als je goed geleden hebt.

wil gewoon niet aan een tweejarig contract vast zitten

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 20, 2025

wil gewoon niet aan een tweejarig contract vast zitten

Dat is een goede beslissing, maar een verlengingsaanbod hoeft je niet af te wijzen. Als je het niet accepteer, zijn de oude contract en voorwaarden nog steeds van toepassing met maandelijkse opzegging. De fout van KS-medewerker ging van de aanname dat je belde om op te zeggen.

• September 20, 2025

Was het een verlenging naar het nieuwe tv+ abonnement? 

Ja dat klopt!

Als dat tv+ abonnement ingegaan is en je annuleert dat binnen de 14 dagen bedenktijd, dan staat dat gelijk aan opzeggen. Terug naar het oude abonnement kan niet. Daar kan een medewerker aan de telefoon niets aan doen. Zo werkt het systeem nu eenmaal.

Misschien kan een medewerker van de backoffice die wat hoger in de piramide zit dit nog rechttrekken. Maar de kans is groot dat het niet meer lukt, of dat ze dat weigeren te doen. Dan krijg je gewoon een nieuw abonnement alsof je een nieuwe klant bent. Uiteraard zonder welkomskorting. En dat word ook een tv+ abonnement. Als je pech hebt gaat dat ook nog een paar weken duren.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 22, 2025

Hallo Daantje wat een vervelende gang van zaken zeg. Is er al meer duidelijkheid rond deze situatie, is er nog contact geweest met de klantenservice?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 25, 2025

Kijk dat zijn goede berichten ​@DaantjeMats! Fijn dat alles nu geregeld is. Post gerust nog eens een topic als we iets voor je in de toekomst kunnen betekenen!