Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 heeft geen ACS verbinding en wifi check kan geen instellingen ophalen

• April 13, 2026
  • 2 reacties
  • 18 keer bekeken

**Mijn KPN Box 12 heeft geen ACS‑verbinding. In het modem staat “Internet actief”, maar “KPN Services” ontbreekt volledig. Hierdoor kan de WiFi‑check geen instellingen ophalen.

Kunnen jullie een provisioning push uitvoeren om de ACS‑registratie opnieuw te activeren?**

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2026

Beste ​@Lapke heb je al een fabrieks-reset geprobeerd?

Anders even met de helpdesk van KPN contact opnemen via o.a. 0800 0402.

Succes.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Lapke en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 
Ik ben benieuwd waar je de melding over ACS terugziet, in de webinterface van het modem zelf? 

Als de wifi check geen gegevens op kan halen raad ik inderdaad ook een reset van het KPN modem aan. Voor het gemak: 

Resetten via het resetgaatje

• Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
  • Zoek het resetgaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan/uit schakelaar.
  • Druk 30 seconden in het gaatje tot alle lampjes uitgaan. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Resetten via de webinterface

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. De gebruikersnaam is admin en staat al ingevuld. Voer je wachtwoord in en druk op de blauwe knop om in te loggen. Heb je problemen met inloggen? Kijk dan hier voor meer informatie.
  3. Ga naar Instellingen Systeem en klik achter Reset dit apparaat op de oranje knop.

Zorg er daarnaast ook voor dat er geen VPN verbinding actief is op het apparaat waar je de wifi check mee doet.

Hopelijk lukt het dan om alles door te lopen. Laat je weten of het gelukt is? 🙂