Skip to main content

De situatie:

De Experia Box 12 zit in de meterkast op de begane grond. Op de eerste verdieping en tweede verdieping bekabelde Superwifi punten. Alles werkt prima en supersnel, en wanneer je op de eerste en tweede verdieping met het gastnetwerk verbindt heb je ook super snelle wifi, up en down.

Op de begane grond is onze AirBNB. Daar connecten ozne gasten dus met het gastnetwerk via de Experia Box en die knijpt de download snelheid op het gastnetwerk naar 10 mbit/s, totaal absurd en waarom doet KPN dit?

Dus als oplossing heb ik nog een Superwifi punt aangesloten, op de begane grond. Wanneer ik de wifi op de Experia dan uitzet verbind je als gast met het superwifi punt i.p.v de Experia, daarop wordt het gastnetwerk niet geknepen, dus vol gas. Maar helaas valt de Experia dan na een uurtje of zo in storing en verbreekt de internet verbinding, geen internet meer in het het hele huis (het netwerk en de wifi werken nog wel).

Vragen: Iemand een oplossing? Waarom valt de Experia in storing? Kan ik op de Experia het knijpen van het gastnetwerk uit zetten?

@KPN: Zet a.u.b. het knijpen van het gastnetwerk op de Experia uit!

Welke softwareversie draait er op de v12. Op de nieuwste versie met de nieuwe vormgeving is het namelijk instelbaar.


De oude versie denk ik, SGEJ1000060E. Ik lees op het forum dat je aan KPN overgeleverd bent of en wanneer je een update krijgt, Ik ga ze morgen eens bellen.


De oude versie denk ik, SGEJ1000060E. Ik lees op het forum dat je aan KPN overgeleverd bent of en wanneer je een update krijgt, Ik ga ze morgen eens bellen.

Dat is zinloos. Want geen 1 medewerker kan er voor zorgen dat u de update sneller krijgt…

Althans... niet een medewerker die u aan de telefoon krijgt.


Welke softwareversie draait er op de v12. Op de nieuwste versie met de nieuwe vormgeving is het namelijk instelbaar.

Wel instelbaar maar werkt (nog) niet @BruisTablet 


Welke softwareversie draait er op de v12. Op de nieuwste versie met de nieuwe vormgeving is het namelijk instelbaar.

Wel instelbaar maar werkt (nog) niet @BruisTablet 

Ow... geweldig, dat wist ik dan weer niet 😄


Maar nog steeds een oplossing voor de topic starter aangezien die juist van de beperking af wil.


Maar nog steeds een oplossing voor de topic starter aangezien die juist van de beperking af wil.

Geen oplossing bedoelt u?


Als u snel van het probleem af wilt, dan zou ik zeggen: schaf een Fritzbox met Fritz versterkers aan. Bij KPN word het vast ook opgelost. Maar als u pech heeft duurt het nog maanden.


Maar nog steeds een oplossing voor de topic starter aangezien die juist van de beperking af wil.

Geen oplossing bedoelt u?

Nee een oplossing. Het gaat er toch om dat er nu wordt afgeknepen. Bij de nieuwe software is het een instelbare optie die blijkbaar niet werkt. Dus wordt er niets afgeknepen en is het probleem opgelost voor dit specifieke geval.


Bij de nieuwe software is het een instelbare optie die blijkbaar niet werkt. 

Dan ga ik er vanuit dat er nog steeds afgeknepen word. En dat het aanpassen hier van via de webinterface wel kan maar niet werkt.


@Erik Schuit heeft u zwarte of witte SuperWiFi's? 


De witte.


Als ik het goed lees is het probleem zelfs met de update niet op te lossen.

Maar de vraag is ook, waarom verliest de Experia na enige tijd zijn internet verbinding als ik de Wifi op de box uit zet…

Ik heb ook aan de Fritz gedacht, maar het is toch absurd. Zet gewoon dat afknijpen uit, dan is er niks aan de hand.


Het is ondertussen best een verwarrend verhaal. Maar feit blijft dat het instelbaar is en de standaard instelling is ongelimiteerd. Er wordt dus niets meer afgeknepen. Er kan een snelheidsbeperking worden ingesteld en dat gedeelte werkt dus niet of niet goed blijkbaar.

Een plaatje van de nieuwe software hieronder maakt e.e.a. duidelijk hoe het eruit ziet.

 

 


Het is ondertussen best een verwarrend verhaal. Maar feit blijft dat het instelbaar is en de standaard instelling is ongelimiteerd. Er wordt dus niets meer afgeknepen. Er kan een snelheidsbeperking worden ingesteld en dat gedeelte werkt dus niet of niet goed blijkbaar.

Een plaatje van de nieuwe software hieronder maakt e.e.a. duidelijk hoe het eruit ziet.

 

 

Het is instelbaar in de nieuwe KPN Software, topicstarter maakt hier geen gebruik van en het is onbekend wanneer hij of zij dit krijgt.


OK, dus hoe kom ik aan de nieuwe software, dan wel aan een nieuwe KPN Box?


Dank iedereen, overigens, voor de info!


OK, dus hoe kom ik aan de nieuwe software, dan wel aan een nieuwe KPN Box?

Nieuwe box: niet, u heeft een box12 en krijgt geen nieuwe, deze haalt dezelfde software op als dat u nu ook heeft.

Nieuwe software: wanneer KPN de update voor u klaar heeft gezet en eerder niet, dit kan vannacht zijn of over een maand. Hier heeft niemand invloed op.


De witte.

Witte SuperWiFi's. Dan gaat het waarschijnlijk nog heel lang duren voordat u de nieuwe KPN software krijgt.

De witte SuperWiFi's werken namelijk niet samen met de nieuwe KPN software op de KPN Box. Er moet eerst nieuwe software komen voor op de witte SuperWiFi's. Ik heb er niet van gelezen dat die al onderweg is. Ik denk dat niemand het hier op het forum weet.

Ik haal nog maar even mijn eerdere reactie aan:

Als u snel van het probleem af wilt, dan zou ik zeggen: schaf een Fritzbox met Fritz versterkers aan. Bij KPN word het vast ook opgelost. Maar als u pech heeft duurt het nog maanden.

 


De witte.

Witte SuperWiFi's. Dan gaat het nog heel lang duren voordat u de nieuwe KPN software krijgt.

De witte SuperWiFi's werken namelijk niet samen met de nieuwe KPN software op de KPN Box. Er moet eerst nieuwe software komen voor op de witte SuperWiFi's. Ik heb er niet van gelezen dat die al onderweg is. Ik denk dat niemand het hier op het forum weet.

Onderweg nog niet, maar zeker dat KPN daar wel mee bezig is. 


@Erik Schuit  ik stuur je een privébericht


Reageer