Skip to main content

Sinds enige tijd moet ik de router opnieuw opstarten (stekker uit het stopcontact - 10 seconden wachten, etc). Zowel de TV die bedraad is als de wifi doet het dan niet. Wifi op de computer zegt Geen internetverbinding, de tablet en de telefoon zegt Verbonden zonder internet. De modem is een KPN 12 kastje. Dit gebeurt nu zo'n beetje dagelijks. Ik heb de glasvezel en alle apparatuur al eens uit het stopcontact gehaald.

Hallo @Humas , als je internet het niet doet, welke lampjes branden dan wel en niet op je box 12? En heb je koper (DSL) of glasvezel?


Beste Arjan,

 

ik heb glasvezel. De lampjes op de box 12 branden gewoon en ook de drie op de witte glasvezel doos. De apparaten, tablets, telefoons en desktops geven allemaal een foutmelding. De TV's lijken wel een beetje internet in reserve te hebben, maar na een paar minuten houden die er dan ook mee op.


@Humas  Branden alle lampjes op je glaskasje (de NTU) dan ook nog?


Als de NTU het witte apparaat is waar twee cassettes in zitten, waarvan 1 met drie groene lampjes, dan ja, die branden ook. Eigenlijk doet alles het wel - behalve het internet - totdat de stekker er 10 seconden is uitgehaald.  Soms wordt bij de herstart de vaste lijn niet geactiveerd. Dat lampje blijft dan uit tot een nieuwe herstart.


Ik heb ook dit probleem, dat ik de router soms dagelijks moet herstarten omdat het internet ineens wegvalt. 


Als de NTU het witte apparaat is waar twee cassettes in zitten, waarvan 1 met drie groene lampjes, dan ja, die branden ook. Eigenlijk doet alles het wel - behalve het internet - totdat de stekker er 10 seconden is uitgehaald.  Soms wordt bij de herstart de vaste lijn niet geactiveerd. Dat lampje blijft dan uit tot een nieuwe herstart.

Dat is inderdaad het kastje waar we op doelen. Van welk type is dit kastje? Het kan zijn dat deze niet meer goed functioneert. Ik zou bij de volgende storing dan contact zoeken met 0800-0402 zodat op het moment van de storing  de lijn kan worden doorgemeten.


Reageer