Skip to main content

Wij hebben het KPN modem Box 12. Sinds 13 mei hebben wij 2 updates gehad waarna we eerst ineens een nieuw WIFI netwerk kregen met nieuw wachtwoord, Welke bij KPN en ons niet bekend was, na laatste updat vannacht is dat extra 2G wifi netwerk weer weg, maar werkt het oude nog steeds niet. 3 wifi versterkers krijgen we niet aan de praat. Al 2 keer telefonisch contact gehad maar moet steeds dezelfde stappen doorlopen waarna de medewerker het ook niet meer. Kom niet verder!

 

Wifi verbind wel maar zegt dan: Verbonden zonder internet. 

Hoe kan KPN updates doen waarna alles alleen maar slechter werkt? 

Hi @R. Wijnands, wat raar dat deze problemen bij jou zijn ontstaan, dit is gelukkig niet standaard wat er gebeurt na het uitrollen van een update. Het is mij dan ook een raadsel waar dit door veroorzaakt wordt 🤔

Je hebt dus een V12 modem en welk type versterkers gebruik je? Gaat dat om KPN versterkers en zo ja, heb je dan de witte ronde of de zwarte ronde? Of nog weer andere types? Als je de ronde zwarte SuperWifi2 in gebruik hebt, dan kan het zijn dat alles weer in orde is als je de SuperWifi punten ook update naar de KPN software.

Het kan verder raadzaam zijn om even helemaal opnieuw te beginnen en een ‘schone installatie’ uit te voeren. Hoe je dat doet, lees je in het volgende artikel:

 

 


volgens mij hebben heel veel klanten hier last van, dus zo “vreemd” is het niet.
Zou in de WPA settings moeten zitten volgens de dame van de helpdesk, maar helaas na alles gereset te hebben, nog geen wifi.

Ben heel benieuwd wat hier als oplossing wordt gegeven..

Mijn verbinding is zo instabiel dat ik al 10x opnieuw moest inloggen om uberhaubt dit te kunnen posten...ruk service!!!


Ook hier is het 1 groot drama sinds de laatste update. 
Voortdurend ligt de verbinding er uit, de tv geeft diverse foutmeldingen en de melding dat de router niet aangesloten is op het internet, een van de superwifipunten is niet zichtbaar in mijn thuis en als ik de wifiverbeteraar probeer te gebruiken detecteert hij het netwerk en geeft dan gelijk de melding dat het bestelde product verzonden is (ik heb niets besteld) en kan de manager niet gebruiken. Vanzelfsprekend verbindingsproblemen met alle apparaten en  niet alleen met de tv. 
Alles natuurlijk al eindeloos vaak gereset. 
 

Voor de updates altijd een stabiel werkende wifi!


Hier ook sinds gisteravond modem update geen stabiele wifi meer 

 

welke oplossingen zijn er?


Hier gedaan: rode kabel uit modem, daarna de gele, dan stroom er af, stroom van wifiversterkers af, stroom van glasvezelkastje af. 
Daarna in omgekeerde volgorde alles terug, modem 30sec resetknopje induwen met paperclip, tv kastje terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw software updates. 
Het lijkt te werken, maar er wordt nu niet gegamed, dus ik juich nog niet te hard ;)

 

Hopelijk heb je er wat aan!


Hier gedaan: rode kabel uit modem, daarna de gele, dan stroom er af, stroom van wifiversterkers af, stroom van glasvezelkastje af. 
Daarna in omgekeerde volgorde alles terug, modem 30sec resetknopje induwen met paperclip, tv kastje terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw software updates. 
Het lijkt te werken, maar er wordt nu niet gegamed, dus ik juich nog niet te hard ;)

 

Hopelijk heb je er wat aan!

 


Reageer