Skip to main content
Beantwoord

KPN Box 12 omruilen omdat ik de sticker niet meer heb

  • December 1, 2020
  • 15 reacties
  • 689 keer bekeken

Deze vraag had ik ook al eens gesteld,. Waarom? Ik ben de sticker van de achterzijde kwijt, hoe kom ik nu aan de gegevens om te kunnen inloggen op mn modem na het terugzetten naar de fabrieksinstelling. Het ingestelde wachtwoord is ook niet meer in mn bezit.

Beste antwoord door Thomas van KPN

@Dominique_ ik heb je reactie verwijderd, dit is je eerste waarschuwing. Ik wil je echt vragen hierom te denken. Mocht het niet verbeteren zal een ban volgen.

Ik heb het verzoek voor een nieuwe experiabox ingediend maar kan je niet beloven dat mijn collega's hem hierom ook om kunnen ruilen. Daar zal ik nog op terugkomen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 1, 2020

Hallo @Dominique_ , welk modem heb je? Bij de oudere versies (v8, v9, 10) laat je het wachtwoord veld de eerste keer na een reset leeg. Alleen de v10A en Box 12 hebben een sticker met Admin password op de achterzijde. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 1, 2020

Hoi Ruid, de 12 box ik had de sticker verwijderd vanwege een bepaalde reden. Dus nu wordt inloggen op je modem erg lastig na de reset.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 1, 2020

Niet zo handig @Dominique_ :wink: , dat is net zoiets als de deur op slot doen en de sleutel weggooien. Handig om ‘anderen’ de toegang te ontzeggen, maar bewaar dan de sleutel (het etiket) op een veilige plaats. Nu heb je ook jezelf buiten gesloten :confounded: .

Is het hele etiket weg of is de QR code nog aanwezig?

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 1, 2020

De sticker die je als voorbeeld geeft die is inderdaad geheel weg. Ik weet hoe veilig het kan zijn maar o zo dom als je vergeet waar je het laat... 


  • December 1, 2020

Hallo @Dominique_ , als je de Box12 reset naar fabriekswaarden, kun je volgens de standaard methode via 192.168.2.254 weer bekabeld inloggen en zie je ook de standaard wifi-gegevens weer.

 


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 1, 2020

Hallo @Dominique_ , als je de Box12 reset naar fabriekswaarden, kun je volgens de standaard methode via 192.168.2.254 weer bekabeld inloggen en zie je ook de standaard wifi-gegevens weer.

Tja Jan, maar voor inloggen heb je het Admin password nodig van het etiket (wat weg is...)


  • December 1, 2020

Hallo @RBxx en @Dominique_ , die inloggegevens zijn denk ik toch wèl bij KPN op te vragen dan.

Het is inderdaad niet slim om de sticker van het modem te verwijderen.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 1, 2020

Hoi Ruid, de 12 box ik had de sticker verwijderd vanwege een bepaalde reden. Dus nu wordt inloggen op je modem erg lastig na de reset.

Lekker slim. En dat mag niet eens. Het apparaat is eigendom van KPN, daar mag u geen aanpassingen aan doen.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 1, 2020

Hallo @RBxx en @Dominique_ , die inloggegevens zijn denk ik toch wèl bij KPN op te vragen dan.

Het is inderdaad niet slim om de sticker van het modem te verwijderen.

Dat denk ik niet. En dus is nu feitelijk het ding waardeloos. KPN kan hem zo ook niet meer aan een andere klant geven. Iets wat normaliter wel gebeurt met een modem wat terug komt en niet kapot is.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 1, 2020

Ik denk dat onze Nick wel van wanten weet, of niet? Het feit dat je dit antwoord al geeft getuigd niet echt van intellect…. en dat mag niet eens, ik denk dat je de gemeente een sollicitatie moet sturen, BOA lijkt mij wel wat voor je… dan mag je de hele dag zeggen; dat mag niet! Wat een zinloze opmerking. En dat van iemand die KPN niet eens vertegenwoordigd…. Dom, heel dom!


  • December 1, 2020

Niet om het een of ander maar een belangrijke sticker van een modem afhalen getuigd ook niet echt van intellect,... Reden of niet er zijn genoeg andere oplossingen,... Hou het allen even gezellig hier. Echt,... 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemorgen dames en heren, houden we het wel een beetje gezellig?

@Dominique_ ik wil je aanraden in het vervolg deze sticker misschien toch ergens te bewaren om dit in de toekomst te voorkomen. Ik ga kijken of ik een nieuwe voor je aan kan vragen.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 6, 2020

Admin: Reactie verwijderd, laten we het gezellig houden.


  • December 7, 2020

Hoi Ruid, de 12 box ik had de sticker verwijderd vanwege een bepaalde reden. Dus nu wordt inloggen op je modem erg lastig na de reset.

Wat is dan die reden?

 

Je laaste reactie kan ik in ieder geval eigenlijk geen touw aan vast knopen. Alleen misplaatst paranoia misschien. In plaats van die sticker met standaard credentials eraf te krabben, moet je direct bij eerste gebruik:

Admin password

WiFi Name

WiFi Password

vervangen door je eigen namen en wachtwoorden. Dan kan iemand nog wel die sticker lezen, maar daar kan ie dan verder niks (meer) mee.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 7, 2020

@Dominique_ ik heb je reactie verwijderd, dit is je eerste waarschuwing. Ik wil je echt vragen hierom te denken. Mocht het niet verbeteren zal een ban volgen.

Ik heb het verzoek voor een nieuwe experiabox ingediend maar kan je niet beloven dat mijn collega's hem hierom ook om kunnen ruilen. Daar zal ik nog op terugkomen.