Skip to main content
Antwoord

KPN Box 12: PlayStation Store laadt niet of zeer traag

• January 7, 2025
  • 7 reacties
  • 78 keer bekeken

Diverse vragen (threads) over slechte connectiviteit KPN Box 12 zijn onbeantwoord en gesloten.
Als ik bank- of verzekerings app wil gebruiken, sluit ikal automatisch de wifi connectie…
Maar sinds kort ook problemen met ‘browsen’ in de PlayStation Store op mijn PS5.
Deze is rechtstreeks aangesloten op de KPN Box, IP5…. Reset helpt even.. DNS veranderen helpt even...
Steeds minder connectiviteit… Hier steeds minder oplossingen en meer gesloten threads.

DAT GAAT NIET GOED KPN!

Beste antwoord door AndermansChurn

Afgelopen dagen niet in staat geweest te testen. Foute patches in wijkcentrale schakelden mijn actieve verbinding er meermaals uit… Hopen dat de medewerkers voortaan iets beter hun administratie / wzh op orde hebben.
Snelheid nu WEL weer terug op 200 Mbps.
Net nog even de PlayStation Store getest: Alles werkt naar behoren!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 10, 2025

Hi ​@AndermansChurn,

In beide topics die je hier aandraagt geeft de topicstarter aan dat het weer in orde is, dus de topics zijn niet onbeantwoord gesloten 🙂

Jammer dat jij problemen ervaart met het internet van je Box 12, ik zie dat je zelf al van alles en nog wat hebt geprobeerd maar dat niks voor structurele verbetering zorgt. Even een dubbelcheck: maak je wellicht gebruik van ESET Thuis? Zo ja, wat gebeurt er dan met de bank- en verzekeringsapp als je ESET Thuis tijdelijk even uitschakelt? 

• Topper
  • January 10, 2025

Geen ESET

PlayStation met 1Gb verbinding (1hop) 

Download: 93 Mbps

Upload: 88 Mbps

Om 13:30 u gemeten

Later op de dag (fair use ) zakt dit nog …

Hub geeft 0 Packet Errors en 0 Packet Loss

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hmm, heb je een abonnement voor 100Mb of voor 1Gb ​@AndermansChurn

Mocht het om een 1Gb verbinding gaan, dan vind ik het snelheidsverschil toch wel erg groot. Om uit te sluiten dat de verbinding daar al een flinke steek laat vallen, wil ik je dan ook vragen om een speedtest te doen via een pc of laptop die bekabeld rechtstreeks op het modem aan is gesloten. Een speedtest via een gameconsole kan echt een stuk minder accuraat uitpakken, vandaar de vraag of je het op deze manier aan kunt pakken. Als je op die manier de snelheid wel goed haalt, weten we in ieder geval zeker dat dit goed binnenkomt op jouw adres en kunnen we verder op zoek naar de oorzaak van jouw problemen!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 23, 2025

Hoe staat het er nu voor ​@AndermansChurn

Om uit te sluiten dat de verbinding daar al een flinke steek laat vallen, wil ik je dan ook vragen om een speedtest te doen via een pc of laptop die bekabeld rechtstreeks op het modem aan is gesloten. Een speedtest via een gameconsole kan echt een stuk minder accuraat uitpakken, vandaar de vraag of je het op deze manier aan kunt pakken. 

Heb je dit al kunnen testen en zo ja, wat was de uitkomst?

• Topper
  • January 23, 2025

...

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 24, 2025

Afgelopen dagen niet in staat geweest te testen. Foute patches in wijkcentrale schakelden mijn actieve verbinding er meermaals uit… Hopen dat de medewerkers voortaan iets beter hun administratie / wzh op orde hebben.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 26, 2025

Ah, dus de snelheid is nu goed en met de Playstation Store is alles ook weer in orde ​@AndermansChurn ? Top!

...

Mijn excuus ​@Apex Biorex, doordat jij op mijn vraag reageerde, had ik niet door dat je een andere gebruiker was dan de topic starter. Als je problemen met je verbinding ervaart, wil ik je aanraden om een eigen topic aan te maken zodat je daar verder geholpen kan worden!