Skip to main content

Zowel via KPN website als klantenservice via telefoon is mij deze week (23/10/2020) bij de bestelling van Internet voor buitengebied een KPN Box 12 aangeboden:

 

Daarnaast heb ik navraag gedaan of de SuperWifi accesspunten net zoals de KPN Box 12 ook WiFi 6 ondersteunen. In het eerste telefoon gesprek werd gemeld dat ik deze beter niet kon aanschaffen daar het niet goed samenwerkte  met het modem. In een 2e telefonisch contact met klantenservice, werd er navraag gedaan bij een toevallig aanwezige monteur, en werd me verteld dat deze nu goed samenwerken met de Box 12 en ook WiFi 6 ondersteunen

 

 

En wat krijg tot mijn grote verbazing vandaag thuis gestuurd: Een grote doos met daarin o.a. een Experiabox V10a. Die geen WiFi 6 ondersteunt.

 

Dus maar weer de telefoon gegrepen en 1200 gebeld…

Na lang wachten krijg te horen dat er nog problemen zijn met de KPN Box 12 en dat daarom voorlopig nog de V10a wordt geleverd. Wat de problemen dan precies zijn kon hij me niet duidelijk maken. Iemand enig idee? Graag een technische uitleg en geen ….. verhaal.

 

Ik heb mijn ongenoegen hierover uitgesproken en gevraagd wanneer mijn  V10a dan omgeruild gaat worden voor de Box 12 met WiFi 6

 

Maar dat was volgens de persoon in kwestie niet nodig, want Wifi 6 is geheel nog niet operationeel. Daarna was het verhaal dat de apparatuur een update zou krijgen naar WiFi 6, inclusief de SuperWifi punten.  Ohhhh dus deze ondersteunen ook geen WiFi 6 was dus gelijk mijn vraag….

 

Ik kan me vergissen maar volgens mij is het omzetten van WiFi 6 (802.1ac naar 802.1ax) iets meer dan alleen wat software aanpassen en is echt een andere chipset nodig! Misschien kan iemand dat bevestigen?

 

Al met al ben ik zwaar teleurgesteld door KPN, zowel door de klantenservice als hun website, waarin niet wordt aangeboden naar wat ze werkelijk gaan leveren. Te meer ik hier op het forum lees dat er al lang problemen waren met de Box 12 en ze hier bij klanten service toch vanaf hadden moeten weten.

 

 

 

 

 

 

 

U heeft het over Sneller Internet Buitengebied begrijp ik? Dat werk niet met de KPN Box 12. Die ondersteund dat niet. Gaat mogelijk nooit gebeuren ook. Dus dan krijg je de v10a.

De SuperWiFi's ondersteunen geen WiFi 6.


Hoi Nick,

Inderdaad woon ik in buitengebied.

Wel jammer dat je zowel door KPN website en hun support zo voorgelogen wordt dan!

 


Hallo @BenKit , KPN liegt niemand voor, de aanbieding geldt voor het gros van de klanten.

Er zijn altijd uitzonderingen waar het technisch niet voor waar gemaakt kan worden en moet er een andere oplossing gevonden, in jouw geval met een ander modem, met dat andere modem is niets mis, er zijn honderdduizenden klanten die dat modem dagelijks gebruiken.

 


Hallo @JanD, 
Als ik op de website in aanmerking kom voor buitengebied en er evengoed een KPN Box 12 met foto en al aangeboden blijft worden (zie screenshot), en hun support door een verschillend personen blijft zeggen dat je WIFI 6 ondersteuning krijgt, hoe wil jij dit dan noemen?

 

Ik neem nu al tientallen jaren hun diensten af (Telfort en KPN) en ben zelf bij hun in dienst geweest, maar je moet mensen wel eerlijk blijven inlichten, anders lopen mensen weg!


Ik zou het geen liegen noemen maar onwetendheid van de betreffende medewerkers. Liegen doe je met opzet en ik denk niet dat daar sprake van is.


Hallo @JanD, 
Als ik op de website in aanmerking kom voor buitengebied en er evengoed een KPN Box 12 met foto en al aangeboden blijft worden (zie screenshot), en hun support door een verschillend personen blijft zeggen dat je WIFI 6 ondersteuning krijgt, hoe wil jij dit dan noemen?

 

Ik neem nu al tientallen jaren hun diensten af (Telfort en KPN) en ben zelf bij hun in dienst geweest, maar je moet mensen wel eerlijk blijven inlichten, anders lopen mensen weg!

Hallo @BenKit , bij een Box12 zit wifi6, dat klopt. Maar Box12 kan technisch gesproken bij jou niet, zie ook mijn eerdere uitleg, er is beslist geen sprake van misleiding of liegen, jij bent gewoon een van de uitzonderingen die niet onder de grootste gemene deler vallen. Wat heb je aan een modem die niet gaat werken, dan ga je nog meer mekkeren.

 


@Joep1965,

Als op hun website staat, zie screenshot, dat je een KPN Box 12 krijgt, wat WIFI 6 ondersteunt, noem ik dat je klanten voorliegen. Dat het support zich in allerlei bochten gaat wringen om zich daar uit te l*llen, noem ik dom. 

Ik zou graag meer een technisch onderbouwing van iemand horen waarom een KPN Box12 niet gebruikt kan worden en en een V10 a wel.

Al die meningen schiet ik niets mee op!


@Joep1965,

Als op hun website staat, zie screenshot, dat je een KPN Box 12 krijgt, wat WIFI 6 ondersteunt, noem ik dat je klanten voorliegen. Dat het support zich in allerlei bochten gaat wringen om zich daar uit te l*llen, noem ik dom. 

Ik zou graag meer een technisch onderbouwing van iemand horen waarom een KPN Box12 niet gebruikt kan worden en en een V10 a wel.

Al die meningen schiet ik niets mee op!

Hallo @BenKit , dat hoeft KPN niet uit te leggen, zij beoordelen de Box12 niet geschikt voor buitengebied, klaar. Die box kan blijkbaar niet samenwerken met de 4G modem, het zij zo.

 

 


blahblahblah

Hallo @BenKit , dat hoeft KPN niet uit te leggen, zij beoordelen de Box12 niet geschikt voor buitengebied, klaar. Die box kan blijkbaar niet samenwerken met de 4G modem, het zij zo.

 

Daarom stel ik de vraag ook hier in het forum en niet aan KPN.

Als ik van KPN meteen te horen had gekregen dat ik een V10 a  had gekregen ipv. 12, die geen WIFI 6 ondersteunt , had ik al die vragen ook niet gehad.


U heeft het over Sneller Internet Buitengebied begrijp ik? Dat werk niet met de KPN Box 12. Die ondersteund dat niet. Gaat mogelijk nooit gebeuren ook. Dus dan krijg je de v10a.

De SuperWiFi's ondersteunen geen WiFi 6.

Maar ook de V10a is niet geschikt voor Sneller Internet Buitengebied, dan moet je de V10 (zonder a) hebben.


U heeft het over Sneller Internet Buitengebied begrijp ik? Dat werk niet met de KPN Box 12. Die ondersteund dat niet. Gaat mogelijk nooit gebeuren ook. Dus dan krijg je de v10a.

De SuperWiFi's ondersteunen geen WiFi 6.

Maar ook de V10a is niet geschikt voor Sneller Internet Buitengebied, dan moet je de V10 (zonder a) hebben.

Hallo @wjb  en @BenKit Dat dacht ik ook maar wist ik niet zeker, ik kon het althans niet terugvinden.


U heeft het over Sneller Internet Buitengebied begrijp ik? Dat werk niet met de KPN Box 12. Die ondersteund dat niet. Gaat mogelijk nooit gebeuren ook. Dus dan krijg je de v10a.

De SuperWiFi's ondersteunen geen WiFi 6.

Maar ook de V10a is niet geschikt voor Sneller Internet Buitengebied, dan moet je de V10 (zonder a) hebben.

V10a heeft wel die SIB functionaliteit, maar niet erg stabiel met dat actief. Op dit forum zijn meerdere topics te vinden waarbij na veel gesukkel die werd omgewisseld door een V10.


Sinds kort kan de v10a ook gebruikt worden bij sneller internet buitengebied. 


Reageer