Skip to main content

Ik ben onlangs overgestapt van T-Mobile glasvezel naar KPN. Heb de Box 12 gekregen en daarmee alleen goed bereik op de benedenverdieping van mijn medium formaat jaren 50 twee onder een kap. Badkamer al niet meer, zodra ik achterdeur uitloop naar tuin valt hij ook weg. 

Met het t-mobile modem had ik deze problemen niet. In het verleden al eerder KPN glasvezel gehad en toen ook deze problemen niet (volgens mij een witte experiabox maar weet ik niet meer).

Heb al met een wifi app gekeken naar de drukte op de verschillende frequenties en daar zit het probleem niet. Zoals aangegeven tot overstap naar KPN ook geen problemen.

Kan je van KPN een ander modem krijgen? Mailen chatten of een ticket kan blijkbaar allemaal niet meer tegenwoordig en bellen kan niet op dit soort tijdstippen….

Nee. KPN ruilt zomaar geen modem om.


Hangt de box 12 in een meterkast?

Hier hangt de box 12 in de woonkamer aan de voorgevel in de achtertuin op ongeveer 15 meter afstand heb ik nog steeds een werkende verbinding. Maar de V10 leek in sommige situaties net iets beter te presteren.

 

Ps het enige wat kan is zelf een geschikte betere router kooeb of via KPN een Fritzbox huren.


Hoi @Nietzoblijwasalbezet ,

Als je de wifimanager doorloopt, krijg je dan niet de optie om wifiversterkers aan te schaffen voor een gereduceerd tarief


Hoi @Nietzoblijwasalbezet, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een goed eind op weggeholpen heeft.
Dit moet goed op te lossen zijn! We kunnen het modem niet omruilen met een ander type.
 

Heb je de stappen hierboven al doorlopen? We denken graag even mee!


Bedankt voor jullie reacties. Mijn conclusie is dat KPN een kwalitatief mindere router levert dan vroeger en dan t-mobile aangezien er in mijn thuissituatie en omgeving niets gewijzigd is. De oplossing van KPN is dat ik voor honderd Euro een paar wifi versterkers mag kopen.

Ik ga er even over nadenken. Goedkoopste is hier nog een half jaartje mee  dealen en dan weer terug naar t-mobile waar ik deze problemen niet heb.


Dat is een oplossing inderdaad maar je kunt natuurlijk ook altijd nog wat proberen met je experiabox, als je liever een eigen apparaat gebruikt kan dat natuurlijk ook.
Ik heb hier nog wel een paar handige topics over!