Skip to main content
Vraag

KPN Box 14 is al vervangen maar internet blijft wegvallen

• October 21, 2025
  • 11 reacties
  • 95 keer bekeken

Sinds de v14 box continu een internet verbinding die wegvalt..nieuwe opgestuurd gekregen maar blijft hetzelfde. Hebben meer mensen hier last van? Echt spijt van de aanschaf

11 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Hallo ​@Ringeling-spijk , welke ONT heb je in de meterkast hangen? Dat is dat zwarte kastje waar de glasvezel in gaat.

Hallo ​@Ringeling-spijk , welke ONT heb je in de meterkast hangen? Dat is dat zwarte kastje waar de glasvezel in gaat.

Ja klopt ik heb een zwart kastje inderdaad

Klopt het is een zwart kastje, hopelijk de juiste?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 21, 2025

Van welk merk is dit kastje ?

Het kastje is van het merk Nokia, blauw data lampje flikkert continu dat is normaal?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 22, 2025

Dit is normaal en je hebt het goede kastje al, blauw betekend dat je een 10 gigabit verbinding hebt naar de V14. Heb je al eens geprobeerd het ONT 2 min va het stoom af te halen ​@Ringeling-spijk ?

Top dan is dat ieder geval in orde. Ja ook al geprobeerd maar heeft ook niet het gewenste resultaat gegeven. Er komt vandaag een monteur langs hopelijk kan hij of zij wel iets vinden om het storingsvrij te maken

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 23, 2025

Goedemorgen ​@Ringeling-spijk, welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)

Enorm balen natuurlijk dat je ook na het vervangen van het modem toch nog steeds problemen ervaart met je internetverbinding dus goed dat je daar ook via deze weg melding van maakt!

Top dan is dat ieder geval in orde. Ja ook al geprobeerd maar heeft ook niet het gewenste resultaat gegeven. Er komt vandaag een monteur langs hopelijk kan hij of zij wel iets vinden om het storingsvrij te maken

Als het goed is, is de monteur gister geweest en ik ben heel erg benieuwd of hij de oorzaak van jouw wegvallende verbinding heeft weten te achterhalen en het probleem heeft weten op te lossen. Laat je ons dit nog even weten? 🙏🏻

De monteur is geweest. De exacte oorzaak is niet helemaal te achterhalen. Wel had ik behoorlijk wat demping op de glasvezel lijn deze is gereinigd en daarna was de demping wat minder. Hopelijk blijft het nu stabiel. Alleen wat ik zelf al ontdekt haf en de monteur nu ook beaamde is dat de v14 box niet helemaal lekker werkt. De lan uitgangen halen geen 4g output (bekabeld) maar slecht 600 a 700 mb. Dit ging hij bespreken op het werk. Meerdere boxen geprobeerd zelfde uitkomst. Naar mijn mening zit de v14 box vol kinder ziektes en doet niet wat er beloofd wordt. Zelf stap ik liever een stap terug naar de v12 box. Maar ja ik betaal wel voor 4g al een tijd, best spijtig allemaal eerlijk gezegd. Denk dat er weinig kennis nog in huis is omtrent de v14 box in combinatie met 4g. Valt me eigenlijk best tegen, buiten het reinigen van de glasvezel had ik de rest al zelf ontdekt 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 23, 2025

Ik heb een V14 (inmiddels in de kast staan ivm mijn eigen router), maar als ik die aansluit haal ik gewoon 4 Gigabit. Er zijn uit mijn hoofd 2x 1 Gigabit aansluiting, 1x een 2,5 gigabit en 1x een 10 gigabit. Hebben jouw apparaten wel minimaal een 4 gigabit aansluiting?

Je kan trouwens gewoon downgraden na een maand in je mijnKPN, dan betaal je weer voor het 1 gigabit abonnement. Alleen de V14 omruilen zal niet zomaar lukken tenzij de monteur dat doet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 23, 2025

Bedankt voor de duidelijke terugkoppeling ​@Ringeling-spijk!

Heb je verder nog iets afgesproken met de monteur? Omdat hij aangaf dat hij dit intern zou bespreken, ben ik even benieuwd of jullie verder ook nog iets hebben afgesproken. Dat je al een tijd betaalt voor 4 Gbit/s maar dit niet haalt, is uiteraard niet de bedoeling. Ik zou je willen adviseren om daar een klacht over in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken.