Skip to main content

2 weken geleden is bij ons glasvezel aangesloten. Helaas werkt dit niet. Ook na het bezoek van een alleraardigste KPN monteur niet. Het probleem blijkt buiten te zitten in de grote KPN kast. Hiervoor is KPN netwerk verantwoordelijk. Vanaf dit moment word je van het kastje naar de muur gestuurd. Met als resultaat geen internet maar wel abonnement afschrijven omdat ik het gewoon gebruik 

Hey @ThomasT, welkom op het forum! Wat naar dat je abonnement nog niet goed werkt :(

Het is inderdaad zo dat als het probleem blijkt te zitten in de kabels buiten, of in een van de grotere centrales, dat een KPN monteur dit niet direct zelf kan oplossen. Hiervoor hebben we dan echt KPN Netwerk nodig. Onze monteur zorgt dan dat er een melding gemaakt wordt voor Netwerk. Daarna moet Netwerk een monteur plannen om het probleem te gaan verhelpen. Afhankelijk van wat het probleem precies is, maar ook dingen als de beschikbaarheid van monteurs en materieel, kan het eventjes duren voor zij daadwerkelijk aan de gang gaan. Informatie over de voortgang kun jij dan krijgen via onze back office. Die hebben het contact met Netwerk.

We zijn een paar dagen verder, is het probleem inmiddels opgelost? Of heb je in ieder geval al wat duidelijkheid over wanneer het opgelost gaat zijn?


Hi Eric. Helaas niet en ook jouw collega’s van de klantenservice weten niet meer wat ze moeten doen omdat er geen enkele reactie van kpn netwerk komt 


Wil je jouw forumprofiel invullen, @ThomasT? Reageer even als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik of ik meer informatie kan achterhalen.


Hi Erik,

Ik heb mijn gegevens ingevuld. Hoor het graag anders zeg ik volgende week alles op. Ben nu een maand verder meer dan 100 euro betaald en nog steeds niets. Schaamteloos hoe jullie met klanten omgaan en eenvoudigweg doorverwijzen naar KPN Netwerk

 


Heerlijk, ik kijk uit naar volgende week als ik naar glas over ga.


@Wim27 Ik wens jou heel veel succes. En hoop oprecht dat het bij jou wel lukt. Ik zou beginnen met het goedkoopste abonnement, aangezien ik de maand dat het niet werkt wel gewoon moet betalen, ondanks dat het het niet doet. De logica ontgaat mij volledig maar het argument is u heeft wel een abonnement en daar moet u voor betalen.

Dus nogmaals sterkte en hoop oprecht dat het bij jou soepel verloopt


Ik ben al klant, en stap over van xDSL naar glas. Gelukking heeft de monteur is het witte kastje getest.

Alleen kreeg ik de xgspon niet gemonteerd, en ik ben benieuwd wat de monteur gaat doen om dat recht te breien.


Ik heb gekeken of ik meer duidelijkheid kon krijgen, @ThomasT, maar dat is niet gelukt. De melding is, aan onze kant, in beheer bij de back office. Zij hebben hierin ook het contact met KPN Netwerk waar nodig. Zoals ik hier zie heeft de back office op de 16e contact met je gehad. Hebben ze je toen wel iets kunnen vertellen over de verwachting? Zo niet, dan kan ik een verzoek doen dat ze opnieuw contact met je opnemen.

 

...aangezien ik de maand dat het niet werkt wel gewoon moet betalen, ondanks dat het het niet doet. De logica ontgaat mij volledig maar het argument is u heeft wel een abonnement en daar moet u voor betalen.

En om hier nog even op in te gaan. Je hoeft natuurlijk niet te betalen voor de periode dat je geen diensten hebt. Het is alleen zo dat wij niet de mogelijkheid hebben om een abonnement, of de facturatie ervan, tijdelijk stop te zetten. Wat dus betekent dat de facturatie gewoon doorloopt. Maar, zodra het probleem is opgelost (en wij dus weten van wanneer tot wanneer je geen diensten hebt gehad) kunnen wij deze kosten handmatig voor je vergoeden. Als het goed is zal de back office die de melding in beheer heeft dit met je regelen. En anders, meld je hier of via 0800-0402, dan regel ik of een van mijn collega's het.


@Erik_ Helaas krijg ik van de backoffice alleen het antwoord dat ik rustig af moet wachten. Dit doe ik nu al ruim een maand. Het enige wat men mij aanbood is om mij door te verbinden met de afdeling die mijn abonnement zou kunnen opzeggen. 

We zien het allemaal wel.


Hmm, jammer dat er ook geen prognose te geven was. Je hebt op het moment wel een noodpakket in huis? Zodat je in ieder geval iets aan internet hebt, @ThomasT?


@Erik_ Hi Erik, Het noodpakket heb ik zelf moeten aanschaffen in de vorm van een MIFI router en een 5G sim only abonnement. Dus ja ik heb internet, maar helaas ook dit niet door KPN opgelost.

Ik maak deze “missie” nu af maar voor mij nooit KPN meer!


Ik zie hier, @ThomasT, dat er een monteur is geweest en dat het probleem is verholpen. Fijn dat dit nu eindelijk is gebeurd. Is creditering van de abonnementskosten ook al in gang gezet?