Skip to main content

Goedemorgen, 

 

Ik had het zelfde probleem, via Kpn webcare advies gevolgd. Superwifi afkoppelen en in het modem wifi aanzetten, opslaan en dan via public wifi de fon optie uitzetten. weer opslaan en klaar. En de optie fon uitzetten scheelt wel degelijk qua snelheid. 

 

Fijne zondag!

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Hey @Quinenrob, welkom op het KPN forum. Ben wel erg benieuwd wat het aan snelheid scheelt? Zie ook: KPN biedt sinds 1 augustus FON niet meer aan


Hallo Nadia,

Voor dat ik fon kon uitzetten had ik 350 mbps. Na het uitzetten 507,39 mbps. Ik zat op dezelfde plek tijdens het meten. Zoveel verschil kan geen toeval zijn. Tussen beide metingen zat hooguit 20 minuten.

Op de app is kpn fon nog steeds zichtbaar. Bijzonder als fon niet meer bestaat? 

Ben erg benieuwd wat het is. Beschrijving in de app : kpn fon: fabrikant locale administratered. Beveiliging  : open. Kanaalbreedte 20 MHz (2402-2422 MHz. Afstand:2 meter


Dat is inderdaad wel een heel groot verschil. Ik heb intern gevraagd. Op een aantal modems is FON inderdaad nog steeds zichtbaar. Gebruikers kunnen er alleen niet meer mee internetten. Dat is volledig geblokkeerd. In een volgende update van de Experiabox zullen we de zichtbaarheid ook verwijderen. Dit is heel verwarrend zo. 


Reageer