Skip to main content

Ik ben aangenaam verrast dat KPN, in tegenstelling tot alle berichten op dit forum over gebrek aan aanbiedingen voor vaste klanten, een verlengaanbod heeft gedaan voor mij.

Meestal moet je hiervoor naar de helpdesk bellen en dreigen met opzeggen, waarna er eventueel een voorstel komt waarmee akkoord gegaan kan worden. Ik houd niet van dat gebedel en besef dat ik bij aangaan van een abonnement al korting heb gehad. Tevens het gegeven dat het abonnement na een jaar vrij opzegbaar is, waardoor eventueel overstappen mogelijk wordt.

Daarom vind ik het echt bijzonder dat KPN nu zelf initiatief toont om het verouderde abonnement te verlengen binnen de huidige voorwaarden.

Ik ga dan weliswaar een nieuw 2 jarig contract aan, maar dat is geen probleem aangezien KPN geweldig bevalt met zeer stabiele diensten.

Concreet krijg ik nu een jaar 10 Euro korting en blijft de snelheid 100 Mb/s zolang ik abonnee blijf. Op het oude abonnement had ik een gratis verhoging van 50 naar 100 Mb/s en die is keurig overgenomen binnen de nieuwe situatie.

Kortom volledig tevreden over deze actie van KPN. Ik heb nu zelfs Bellen Onbeperkt Nederland voor 10 Euro erbij kunnen nemen, zonder het komende jaar meer te hoeven betalen dan voorheen.

Ik kan niet anders zeggen dat deze “blijven loont” een zeer goed signaal is naar klanten die tevreden zijn, maar wellicht wat afwachting zijn om hun verouderde abonnement aan te passen.

Het abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm is vaak goedkoper. Krijgt u nog nieuwe tv ontvangers ook. Als u het oude abonnement voor 2 jaar verlengt behoud u de oude tv ontvangers en blijven de nieuwe TV+ ontvangers 2 jaar lang onbereikbaar voor u. Er zijn al heel wat klanten die eerst verlengt hebben. En een paar maanden later graag de TV+ ontvangers wilden hebben. Dat gaat dan dus niet meer.


Bedankt Nick83 voor je reactie.

TV is totaal niet aan de orde bij mij. Ik heb Internet en Bellen en geen TV. Dientengevolge hoef ik mij niet druk te maken over ontvangers, daar ik er dus geen gebruik van maak.


Wat betaald u nu voor 100 mbit internet? 

Bij de nieuwste abonnementsvorm is dat € 42,50. En 2 euro voor bellen. Bellen Onbeperkt Nederland voor € 9,99. Maakt € 54,49 bij de nieuwste abonnementsvorm. 


Ik zit nu de komende 12 maanden op €41,09 per maand voor 100 Mb/s Internet en Vast Bellen. Daar heb ik zelf Bellen Onbeperkt Nederland bijgenomen voor €9,99.

Totaal komt dit dan ook op €53,08 per maand voor die eerste 12 maanden. Na een jaar wordt dit €63,08 per maand. Daar komt ongetwijfeld nog inflatiecorrectie op. Dit betreft het tweede jaar van het contract.

Al met al ben ik dus zeer tevreden, aangezien ik bij het oude abonnement met dezelfde snelheid en Vast Bellen zo'n €67,00 betaalde zonder het onbeperkt bellen. Dus die belkosten kwamen hier nog boven op.

Nogmaals: echt een goede actie van KPN dat blijven loont, zonder gesmeek bij een helpdesk om tot een beter contract te komen.


Als u het abonnement om had laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm, dan had u over 2 jaar gerekend goedkoper uit geweest. 


Ik zit nu de komende 12 maanden op €41,09 per maand voor 100 Mb/s Internet en Vast Bellen. Daar heb ik zelf Bellen Onbeperkt Nederland bijgenomen voor €9,99.

Totaal komt dit dan ook op €53,08 per maand voor die eerste 12 maanden. Na een jaar wordt dit €63,08 per maand. Daar komt ongetwijfeld nog inflatiecorrectie op. Dit betreft het tweede jaar van het contract.

Al met al ben ik dus zeer tevreden, aangezien ik bij het oude abonnement met dezelfde snelheid en Vast Bellen zo'n €67,00 betaalde zonder het onbeperkt bellen. Dus die belkosten kwamen hier nog boven op.

Nogmaals: echt een goede actie van KPN dat blijven loont, zonder gesmeek bij een helpdesk om tot een beter contract te komen.

 

Mooi dat je tevreden bent, maar jij gaat na dat eerste jaar veel te veel betalen. De huidige prijs is 54,49 zoals Nick83 al uitgelegd heeft:

Wat betaald u nu voor 100 mbit internet? 

Bij de nieuwste abonnementsvorm is dat € 42,50. En 2 euro voor bellen. Bellen Onbeperkt Nederland voor € 9,99. Maakt € 54,49 bij de nieuwste abonnementsvorm. 

 

Nu zit je twee jaar aan dat verouderde abonnement vast en kun je pas over twee jaar naar de nieuwste goedkopere abonnementsvorm.

Het heeft nu geen zin meer om jou de juiste link te geven, maar dit zijn de prijzen van de huidige abonnementsvorm:

 


Ik ben in ieder geval tevreden.

Als nieuwe klant zal het ongetwijfeld een paar Euro gunstiger zijn. Ik ben echter een bestaande klant en ga uit van het maandbedrag wat ik tot nu toe heb gehad.

Daarnaast is al meerdere malen langsgekomen dat als alle bestaande klanten steeds weer opnieuw maximale korting krijgen net als nieuwe klanten, dit geen houdbare situatie is voor KPN en alle abonnementen een stuk duurder moeten worden.


Dit zijn uitzonderingen, want de kpn beloont klanten echt niet die al jaaarrrren klant zijn. Die moeten dan meer betalen dan nieuwe klanten en krijgen bovendien geen “cadeautjes” omdat ze geen nieuwe klant zijn :-(

Er zijn nu mensen die wat “geluk” hebben of bij de kpn de goede weg/manier weten om een wat voordelig  abonnement te krijgen, maar het gros van de mensen heeft dat geluk niet en kan die goede weg/manier bij de kpn echt niet vinden en betalen dan de hoofdprijs voor hun internetverbinding.


Ik ben in ieder geval tevreden.

Als nieuwe klant zal het ongetwijfeld een paar Euro gunstiger zijn. Ik ben echter een bestaande klant en ga uit van het maandbedrag wat ik tot nu toe heb gehad.

Daarnaast is al meerdere malen langsgekomen dat als alle bestaande klanten steeds weer opnieuw maximale korting krijgen net als nieuwe klanten, dit geen houdbare situatie is voor KPN en alle abonnementen een stuk duurder moeten worden.

Dat jij tevreden bent is het allerbelangrijkste! Geweldig dat je er een topic over geopend hebt en je ervaring deelt. Wat jammer genoeg niet vaak gebeurt. Ik vind het daarom heel fijn om te lezen.

Geniet maar volop van het KPN-verlengaanbod. Het is je van harte gegund 🤗


Ha @Paulllus, ik sluit mij aan bij Raspberry. Heel fijn om te lezen dat je zo tevreden bent met ons! Leuk dat je de moeite neemt om het te delen met de community 🙂.


Ha @Paulllus, ik sluit mij aan bij Raspberry. Heel fijn om te lezen dat je zo tevreden bent met ons! Leuk dat je de moeite neemt om het te delen met de community 🙂.

Nou veel geluk dan maar en steek vooral daarbij je hoofd in het zand ;-)


Reageer