Ik ben aangenaam verrast dat KPN, in tegenstelling tot alle berichten op dit forum over gebrek aan aanbiedingen voor vaste klanten, een verlengaanbod heeft gedaan voor mij.
Meestal moet je hiervoor naar de helpdesk bellen en dreigen met opzeggen, waarna er eventueel een voorstel komt waarmee akkoord gegaan kan worden. Ik houd niet van dat gebedel en besef dat ik bij aangaan van een abonnement al korting heb gehad. Tevens het gegeven dat het abonnement na een jaar vrij opzegbaar is, waardoor eventueel overstappen mogelijk wordt.
Daarom vind ik het echt bijzonder dat KPN nu zelf initiatief toont om het verouderde abonnement te verlengen binnen de huidige voorwaarden.
Ik ga dan weliswaar een nieuw 2 jarig contract aan, maar dat is geen probleem aangezien KPN geweldig bevalt met zeer stabiele diensten.
Concreet krijg ik nu een jaar 10 Euro korting en blijft de snelheid 100 Mb/s zolang ik abonnee blijf. Op het oude abonnement had ik een gratis verhoging van 50 naar 100 Mb/s en die is keurig overgenomen binnen de nieuwe situatie.
Kortom volledig tevreden over deze actie van KPN. Ik heb nu zelfs Bellen Onbeperkt Nederland voor 10 Euro erbij kunnen nemen, zonder het komende jaar meer te hoeven betalen dan voorheen.
Ik kan niet anders zeggen dat deze “blijven loont” een zeer goed signaal is naar klanten die tevreden zijn, maar wellicht wat afwachting zijn om hun verouderde abonnement aan te passen.