Skip to main content
Vraag

KPN glasvezel: betaal te veel en terugbelafspraak wordt niet nagekomen

• September 4, 2026
  • 2 reacties
  • 56 keer bekeken

Bertbiet
Deelnemer

Geachte KPN,

Wederom moet ik een klacht indienen over uw dienstverlening. 

Vandaag zou ik tussen 18:00 en 19:00 uur teruggebeld worden door een medewerker met wie ik eerder deze week sprak. Zoals ik na 30 jaar klant te zijn helaas al vreesde, is deze afspraak niet nagekomen. 

Dit is niet de eerste keer; bij de aanleg van mijn glasvezel heb ik dit veel te vaak meegemaakt en toen ook meerdere dagen tevergeefs thuis zitten wachten op mijn afspraak. Ook in het verleden al meerdere keren dit soort ellende gehad met KPN.

Het patroon van niet-nagekomen afspraken is uitermate teleurstellend.

Daarnaast constateer ik dat ik als loyale klant al maandenlang € 61,15 per maand betaal voor mijn 1 Gbit/s glasvezelverbinding, terwijl het geldende standaardtarief € 52,50 bedraagt. Het argument van uw klachtenafdeling dat dit door inflatie komt, klopt aantoonbaar niet — het artikel in de meest recente Consumentengids bevestigt exact deze 'loyaliteitsboete' voor vaste klanten. 

De medewerker zou mij vanavond terugbellen met een passend aanbod om dit recht te zetten. Nu dit opnieuw niet is gebeurd, eis ik uiterlijk aanstaande maandag een schriftelijke reactie met:

1. Een concreet voorstel voor een terugbetaling/compensatie voor de maanden waarin ik te veel heb betaald.
2. Aanpassing van mijn abonnement naar de geldende standaardprijs van € 52,50, inclusief een passend retentie-aanbod.

Indien dit niet naar tevredenheid wordt opgelost, zie ik mij genoodzaakt deze casus voor te leggen aan de Consumentenbond en over te stappen naar een andere aanbieder.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 4, 2026

Een klacht kunt u het beste neerleggen bij de klantenservice. Het beste doet u dat via dit formulier. Hier op het forum helpen klanten elkaar en u begrijpt dat de forumleden niets voor u kunnen doen.

Bertbiet
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 5, 2026

Bedankt voor uw reactie. Dat begrijp ik uiteraard maar via de andere wegen kom ik er niet uit met KPN en word ik van het bekende kastje naar de muur gestuurd.

Overigens heb ik na plaatsing van dit bericht direct een privéreactie van een medewerker ontvangen waar ik nu hopelijk wel mee verder kan. Dus het werkt blijkbaar wel.